Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone Problem


barret

Rekommendera Poster

Har stora problem med min Iphone!Känns som om en massa inställningar i Settings saknas el så e det bara jag som fått den känslan??hur ändrar man ikonerna på huvudsidan osv. Är ju van vid sonyericsson och nokia mm där finns ju jätte många inställningar och massa "underinställningar" i varje sak.

 

Största problemet är att jag inte kan prata med personer. Går bra att ringa upp men när personen väl svarat så är det helt tyst.

Kan inte heller mottaga sms men jag kan skicka dem. När man försöker sätta en bild som wallpaper händer ingenting.

Har hållt på nu i 2dagar och försökt få rätt på det men lyckas inte håller på bli helt tokig av alla guider där det alltid är någon sak som inte fungerar.

 

Guiden jag har kört är följande:

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=6637

verkade som om den va den enklaste och anpassad för Pc användare.

 

lägg gärna in bilder från er Iphone så jag kan jämnföra.

ska också nämna att jag kör med Comviq abbonemang så för er som fått det att funka så skriv gärna hur ni gick till väga. Har kommit underfull med att det hade nog varit tusen gånger lättare att kört allt på en Mac istället :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har nu fått fram ljud vid uppringning! satt o lekte lite och tydligen var jag tvungen att aktivera högtalarna och sedan slå tillbaka på lur igen då får jag fram röst i luren. Låter lite konstigt men frågan e om de e telefonen som e defekt el om d har med upplåsnings grejset att göra?? testade även med ett Telenor abbonemang o d va lika dant där.

sms grejset har jag fortfarande inte fått ordning på :( som sagt e d någon som känner igen sig så hör av er!!! o naturligt vis er med ideer och funderingar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Har en polare som kör Mac får se om vi kan fixa d där. Kör du själv me comviq abbonemang el?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

hej alla.

 

Bra det här med forum. Jag har samma problem med min I lur. Måste slå över till speaker sen tillbaka

för att få ljud. (när jag ringer) Når folk ringer till mig funkar allt som det ska.

 

konstigt. Har du löst det får du gärna skriva ett svar i denna tråd. Är det så att man måste återställa allt

eller finns det ngt annat sätt att komma runt denna bugg är jag intresserad av en lösning!

 

=)

 

tack på förhand

marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Ni som har problem, hur är era telefoner upplåsta? Har ni varit inne och pillat i filerna på iphonen? För att få det lite snyggare, använd springboard tillsammans med summerboard. Utan att fixa lite o installera div. Program är den rätt värdelös o klumpig :P

 

Skriver det här på min iphone, den fungerar super nu, svenska menyer, svenskt t-bord, svensk ordlista och fina menyer..kolla http://iphone.fredrikbergatrom.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...