Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

PC flytt till Mac


dufomac

Rekommendera Poster

Dock lite erfarenhet;

 

1. Outlook konverterade jag med O2M från Little Machine som funkar mycket bra-Toppen bara 10 dollar

Dock om man gör konverteringen flera gånger så uppstår dubletter--mao använd bara O2m en gång och importera till Mail programmet, ICAL och adressboken--den sista klarar inte åäö--här får man redigera lite.

Mailfoldrarna får annan struktur och längre namn, som man redigar med Byta namn. Nya Folrdar för att samla underfoldrar skapas.---allt enkelt och snabbt

2. Föra över allt annat skippa move2mack--behövs inte.

3. Lägg alla data på en extern HD som sedan kopplas till MAC.

4. Explorer favoriter; Öppna MAC browsern och skapa Dina Bokmärkenfoldrar manuellt. Därpå hämtar man favoriterna märker dessa drar över dem till nyskapade bokmärkesfoldrar. Går snabbt och enkelt och funkar fint.

5. IWORKS läser både EXCEL och WORD filer--behöver inte Macoffice till detta. Mail, Ical, Adressboken sedan är bättre än Outlook-fast annorlunda--enkelt

6. Övriga filer dras till Document på macen.

7. Program till Program

 

Klart enkelt och bra tyckte Jag som är 63 år :propellerbaver:

:innocent::byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock lite erfarenhet;

 

1. Outlook konverterade jag med O2M från Little Machine som funkar mycket bra-Toppen bara 10 dollar

Dock om man gör konverteringen flera gånger så uppstår dubletter--mao använd bara O2m en gång och importera till Mail programmet, ICAL och adressboken--den sista klarar inte åäö--här får man redigera lite.

Mailfoldrarna får annan struktur och längre namn, som man redigar med Byta namn. Nya Folrdar för att samla underfoldrar skapas.---allt enkelt och snabbt

 

Jag har just räddat innehållet från en pajad PC-laptop, via ett USB-kabinett för HD´n.

Mailen skall in på en Mac Mini, körde Parallels.

 

Körde Outlook Express på PC´n och hittade till att börja med inte nån vettig konverterare.

Men sen hittade och testade jag Emetrix "Emailchemy" som verkar kunna konvertera marknadens alla mailformat. Testet funkade bra så jag köpte den skarpa och det funkade med full automatik och konverterade närmare 2000 gamla mail med bilagor och allt på några minuter och som det verkar utan fel.

Den skapar en importfolder, så risken för dubletter är obefintlig.

Fem :yeahbaby: :yeahbaby: :yeahbaby: :yeahbaby: :yeahbaby: av fem möjliga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...