Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur ska man arbeta med iTunes?


Pretorian

Rekommendera Poster

När jag får in musik externt på datorn (inte via iTunes shop) så flyttar jag musiken till en mapp som heter MP3. Sen letar jag uppden musiken i iTUnes och importerar men det känns så omständigt hela tiden.

 

Hur hanterar man ny musik bäst via iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om man inte vill att musiken ska finnas dubbelt på datorn ställer man in itunes så att det inte importerar musiken utan bara lägger sig i biblioteket. Itunes- inställningar- avancerat- allmänt.

 

Eller också väljer man att importera och låta musiken ligga i itunesmappen och gör sig av med den andra mappen om man hellre vill det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ställt in så att iTunes själv ordnar med filerna. När jag ska importera ny musik brukar jag först lägga/kopiera den musiken (hela mappen eller enskilda filer) på skrivbordet och sedan dra den därifrån till iTunes (till dockan eller fönstret).

 

Eftersom jag är en aningen skeptisk så brukar jag kolla att iTunes verkligen lagt filerna i iTunes-mappen och sedan radera originalfilerna (dvs de som ligger på skrivbordet).

 

Vissa verkar vilja själv kontrollera vart filerna hamnar, men det har jag aldrig fattat. Finns det någon vinst med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag gjort ett Automatorscript som lägger till ny musik i iTunesbiblioteket så fort jag lägger in nån ny i datorn, funkar sjukt smidigt. Har en viss mapp som jag lägger all min musik i, så fort det läggs till där så importerar iTunes det, skönt så har man alltid all musik där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag gjort ett Automatorscript som lägger till ny musik i iTunesbiblioteket så fort jag lägger in nån ny i datorn, funkar sjukt smidigt. Har en viss mapp som jag lägger all min musik i, så fort det läggs till där så importerar iTunes det, skönt så har man alltid all musik där.

Det låter spännande. Har du lust att dela med dig av scriptet?

 

Annars gör jag som flera andra i tråden att jag drar o släpper i iTunes och sedan raderar "gamla mappen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag gjort ett Automatorscript som lägger till ny musik i iTunesbiblioteket så fort jag lägger in nån ny i datorn, funkar sjukt smidigt. Har en viss mapp som jag lägger all min musik i, så fort det läggs till där så importerar iTunes det, skönt så har man alltid all musik där.

 

det skulle underlätta för mig nåt otroligt, vore väldigt tacksam om du ville dela med dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

starta Automator grabbar och börja utforska

 

Automator är ett program som ingår i 10.4 Tiger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

starta Automator grabbar och börja utforska

 

Automator är ett program som ingår i 10.4 Tiger

 

jo men jag har inte fått det att funka så att scriptet triggas av att det läggs till filer i en mapp, några ideer om nu inte iEmil svarar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag gjort ett Automatorscript som lägger till ny musik i iTunesbiblioteket så fort jag lägger in nån ny i datorn, funkar sjukt smidigt. Har en viss mapp som jag lägger all min musik i, så fort det läggs till där så importerar iTunes det, skönt så har man alltid all musik där.

 

Fyndigt.

Ska kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

starta Automator grabbar och börja utforska

 

Äh, fusk.

Gratis é gott.

Hit mé skriptet bara. :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...