Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmavbild hamnar jämt på skrivbordet


Pretorian

Rekommendera Poster

När jag startar tex MSN så kommer en skärmavbild (tror det är det) som lägger sig på skrivbordet. Måste den vara där? Jag tar bort den varje gång men det känns lite dumt.

 

"Explain to me lika I´m a six-year-old."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skärmavbilder hamnar per default på skrivbordet om du använder någon av kortkommandona för att ta skärmdump.

 

 

är det verkligen en skärmdump du menar?!....eller kanske en skivavbild. menar du det senare så har du inte installerat programmet rätt.

 

läs nybörjartipsen för att lära dig hur du installerar program isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror MSN per defult skapar någon mapp på skrivbordet för att spara ner filer i. Det är inte den du menar?

(det går att byta plats på var den ska ligga..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror han/hon menar skivavbild. Du har inte installerat programmet.

 

Dubbelklicka på skivavbilden och följ anvisningarna. Finns inga anvisningar så skall du dra troligtvis dra programikonen till din Program-mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag startar tex MSN så kommer en skärmavbild (tror det är det) som lägger sig på skrivbordet. Måste den vara där? Jag tar bort den varje gång men det känns lite dumt.

 

"Explain to me lika I´m a six-year-old."

Var öppnar du MSN ifrån? Ligger din MSN i programmappen? Om inte, lägg programet där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta min svenska. Jag menar skivavbild men det verkade ni förstå.

 

MSN är installerat och ligger längst ner i Mac-menyn. Men jag ska läsa den där länekn som jag blev tipsad om och testa hemma ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...