Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klipp/redigeringsprogram


Dia2

Rekommendera Poster

Hej

 

undrar om dett finns liknande program till Movie maker som kommer med i windows, fast till mac...vill ha nåt program som man kan redigera avi, wmv o liknande formater

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kunde inte importera wmv där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

avi är inte ett format, det är en behållare precis som mov. Båda dessa behållare kan innehålla video i vilket format (=codec) som helst av flera hundra olika. Är det så att du inte har just den codec DIN film är kodad med så måste du ladda ner och installera den.

 

Flip4Mac gratisversion kan spela wmv.

Flip4Mac för $49 kan omvandla wmv till annat format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

avi är inte ett format, det är en behållare precis som mov. Båda dessa behållare kan innehålla video i vilket format (=codec) som helst av flera hundra olika. Är det så att du inte har just den codec DIN film är kodad med så måste du ladda ner och installera den.

 

Flip4Mac gratisversion kan spela wmv.

Flip4Mac för $49 kan omvandla wmv till annat format.

 

Hur många gånger har du förklarat vad .avi är den här veckan? Har sett minst tuuuusen trådar nu. :)

 

Jag kan importera WMV HD (heter det så?) till Final Cut Express med bara Flip4Mac installerat utan att behöva konvertera först. Fast sen måste den ju renderas iofs men det är ju normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har flip4mac och kan se wmv filer men kan dock inte importera dem till iMovie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många gånger har du förklarat vad .avi är den här veckan? Har sett minst tuuuusen trådar nu. :)
Jag hade hellre haft tusen läsare. Då hade de vetat vad avi är från början.  ;)
Jag kan importera WMV HD (heter det så?) till Final Cut Express med bara Flip4Mac installerat utan att behöva konvertera först. Fast sen måste den ju renderas iofs men det är ju normalt.

Då fungerar nog FCE annorlunda jämfört med iMovie. Har dock inte kört iMovie 7. (Har inte kört FCE/FCP heller för den delen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har flip4mac och kan se wmv filer men kan dock inte importera dem till iMovie

Som sagt: med gratisversionen av Flip4Mac kan du bara spela upp filmen, inte importera till iMovie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok finns de ingen annan gratis lösning då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok finns de ingen annan gratis lösning då?

 

 

 

Programmet VisualHub använder jag när jag konverterar. Grymt bra, man kan i princip konvertara vilket format som helst till vilket som helst. Kan även sammanfoga filer etc. etc. etc..

 

Kostar dock 200kr för full version men är helt klart värt det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...