Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klarar du dig utan 3G idag?


ronny

Klarar du dig utan 3G idag?  

142 medlemmar har röstat

  1. 1. Klarar du dig utan 3G idag?

    • Ja det gör jag
      125
    • Nej, jag klarar mig inte utan 3G
      17


Rekommendera Poster

Ska jag vara petig så klarar jag mig bra med min Ericsson T29 som rockar genom IRDA  ihoppkopplad med en 28k modem till min Atari.

 

Vem fansiken behöver 3G och sådana nymoderniteter :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar
Jag har en SE K800i idag, dvs med 3G.

Jag har aldrig fått något samtal brutet eller några andra störningar, det har funkat precis lika bra som gsm för mig. Kan tillägga att jag har telia som operatör...

 

Däremot använder jag bara data när jag skickar och tar emot mail respektive uppdaterar telefonen.

Så den högre hastigheten är för mig ovidkommande och videosamtal har jag provat en gång, och det var föga intressant.

 

Så jag klarar mig utmärkt utan 3G.

Om man byter ut K800i mot K610i och telia mot Tele2 så stämmer det så bra in på mig att jag inte behöver skriva det själv!!!

 

Fast en fördel finns, fast jag vet inte om det beror på 3G eller luren, jag kan prata (via blåtand) och surfa (via blåtand) samtidigt.

 

Bekvämt? Ja

Behöver? Knappast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är lättare att surfa det lilla man gör med mobilen med bara gprs än att vara tvungen att ladda mobilen (dvs slita på batteriet)... väldigt överskattad sak och absolut ingen besvikelse då Just mina mobiler "ALLTID" har avtängt 3g... vet inte om 3g är nytta eller bara en "Tuff" grej bland ungdommar... kör man 110 på vägen så kommer man bara 1 minut snabbare än den som kör kanske 70... (kan vara helt fel matematiskt men vad jag menar stämmer)... och var inte strålningen farlig? =P... visst är 3g bra för oss it-tekniker som måste kunna koppla upp våra datorer mot databaser och servrar när de krånglar vars vi änn är... men det är då det... den dagen smhi loggan tar för lång tid att ladda på mobilen ska jag tänka på saken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina två sista mobiler har 3G, det första jag gjort är att stänga av 3G och låsa till GSM istället. Behöver inte 3G finesserna, har det avstängt för att batteritiden blir mycket bättre med bara GSM. Huruvida 3G kopplar ner idag vet jag inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina två sista mobiler har 3G, det första jag gjort är att stänga av 3G och låsa till GSM istället. Behöver inte 3G finesserna, har det avstängt för att batteritiden blir mycket bättre med bara GSM. Huruvida 3G kopplar ner idag vet jag inte...

 

Sandarna? Majorna? Gbg?

 

Jävligt OT men men :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder man 3G till?

Mao så använder jag det inte.

Med 3G får man betydligt högre hastighet när man srfar, tar emot och skickar e-post osv. Dessutom växlar telefonen mellan 3G och GSM beroende på täckning. Förval är dock 3G.

 

Jag använder inte 3G i så stor utsträckning dels för att det fortfarande är dyrt.

 

Jag är dock övertygad om att jag kommer att använda iPhone på ett helt annat sätt än den SE K610i jag har i dag.

 

Surf och e-post kommer jag att utnyttja mycket mer i iPhone därför att det är smidigt och trevligt. Det kan man inte säga om min SE.

 

Jag kommer att förändra mina vanor med iPhone och kommer att behöva 3G i mycket större usträckning än i dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är faktistk jäkla besviken på att iPhone inte får 3G. Jag har en gprs-lur idag och har ordentligt behov av en snabbare uppkoppling, både för att surfa i mobilen, men också för att använda den som ett modem till datorn.

 

Min telefon (SE P800) är gammal som gatan, men jag har haft kvar den för att jag hoppades byta upp mig till en 3G-lur med ordentliga funktioner för webb, mail, kalender och möjlighet till extra program under vintern. Självklart ville jag ha en iPhone!

 

Kortare batteritid... so what! Jag behöver inte en veckas standby-tid. Jag är fullt kapabel att ladda telefonen varje eller varannan dag.

 

Och vad fan är det här med avsaknad av MMS... jag har ju MMS i min gamla lur från julen 2002! Inte fan ska jag behöva gå tillbaka fem år i utveckling när jag köper en sprillans lur! Hur jäkla svårt hade det varit att lägga till det?! Att Apple inte fattat att SMS/MMS är GIGANTISKT i Europa jämfört med USA är faktiskt riktigt riktigt pinsamt! :chockadskeptisk:

 

Visst, det blir förmodligen en iPhone ändå. För jag vill inte köpa nån mellantelefon i väntan på iPhone 3G och min P800 börjar verkligen sjunga på sista refrängen Men surt är det! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder man 3G till?

Mao så använder jag det inte.

 

 

Exakt. Vad är 3G förnånting?

Verkar klara mig bra utan , alltså.

 

Tack för de inläggen boys. :ThumbsUp:

 

Jag har inte riktigt kläm på det heller,

så jag klarar väl mig utan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så skulle jag definitivt överleva utan 3G, men 3G är något jag ser som ett stort plus.

Inte minst för en telefon som iPhone där mycket av funktionaliteten är ihopbunden med att vara uppkopplad. Edge känns inte så himla upphetsande att vara uppkopplad mot och surfa med, testat att ladda ner en låt (MP3) till min Nokia N73 genom Telias Edge-nät och det kändes mycket segare än 3G.

 

Men trots bristen på 3G så ser jag iPhone som den hetaste kandidaten att ta över efter min Nokia i framtiden.. förhoppningsvis kommer en 3G iPhone (helst Turbo-3G) under 2008 till Sverige..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G är något jag ser som ett stort plus.

Inte minst för en telefon som iPhone där mycket av funktionaliteten är ihopbunden med att vara uppkopplad. Edge känns inte så himla upphetsande att vara uppkopplad mot och surfa med

 

!precis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja som det verkar är det inte så många som är så besvikna

med att 3G inte stöds av Iphone... dvs telefonen har inte blivit sämre

den är lika attraktiv fortfarande vilket är ett bra betyg....

 

vi återkommer säkert i frågan framöver när den svenska modellen har

kommit....

Att behöva 3G och att tycka det vore rimligt att en i övrigt så pass avancerad telefon för den europeiska marknaden ska ha det är inte samma sak.

 

Nej jag behöver inte 3G; jag använder telefonen till sms och samtal.

Köper jag en iphone är det för att slippa ha både en ipod och en telefon att släpa på.

 

Andra vill göra mer med sin telefon och har andra behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att behöva 3G och att tycka det vore rimligt att en i övrigt så pass avancerad telefon för den europeiska marknaden ska ha det är inte samma sak.

 

Nej jag behöver inte 3G; jag använder telefonen till sms och samtal.

Köper jag en iphone är det för att slippa ha både en ipod och en telefon att släpa på.

 

Andra vill göra mer med sin telefon och har andra behov.

Du har säkert rätt ^_^

 

Jag klarar mig utan både 3G och mobil telefon av den anledning att de personer jag känner inte vill bli

kontaktade av någon anledning...

 

Telefonen används mest inom jobbet och då sitter jag hemma och ringer...

 

det kanske hade varit bättre om man hade indelat frågan i 3 ålders grupper

 

15 - 20 år * Ungdomar har andra behov än yrkes folk och pensionärer *

20 - 35 år * det ger nog en klarare bild över vilken åldersgrupp *

.. och 35 - * som har det största behovet av iphones funktioner *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man använda iPhone som modem till datorn?

 

 

well kanske går men som sagt detta är ju den oerhörda nackdelen... det klarar inte 3g=0,384mbit den klarar inte turbo3g= med vare sig 3,2mbit eller 7,1mbit. den klarar edge :S= "För EDGE klass 10 är den teoretiskt möjliga överföringshastigheten 236,8 kbit/s nedströms och 118,4 kbit/s uppströms"

 

bah säger jag bara....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp inte en iPhone då om ni inte klarar er utan överskattade 3G.

Är inget tvång att löpa den vad jag förstått...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp inte en iPhone då om ni inte klarar er utan överskattade 3G.

Är inget tvång att löpa den vad jag förstått...

Ska man löpa så ska man inte ha iPhone, då gäller nike+ iPod nano.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp inte en iPhone då om ni inte klarar er utan överskattade 3G.

Är inget tvång att löpa den vad jag förstått...

 

Ännu en dåre som tar det personligt. Kolla på trådens titel ok? Det är en fråga. Om svaret inte är "JAAA" så behöver du inte lipa. Vissa behöver 3G OCH VILLE HA EN iPHONE! Är det ok för dig att vi diskuterar kring detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en dåre som tar det personligt. Kolla på trådens titel ok? Det är en fråga. Om svaret inte är "JAAA" så behöver du inte lipa. Vissa behöver 3G OCH VILLE HA EN iPHONE! Är det ok för dig att vi diskuterar kring detta?

 

Välplacerat inlägg. Ville verkligen ha en iphone :( men mitt underbara 3 ab kommer aldrig bytas ut...så får överleva utan men vill gärna dela med mig av min besvikelse :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välplacerat inlägg. Ville verkligen ha en iphone :( men mitt underbara 3 ab kommer aldrig bytas ut...så får överleva utan men vill gärna dela med mig av min besvikelse :/

 

Jag har också abg hos tre som jag är väldigt nöjd med. I all ärlighetens namn vet jag inte om jag hade köpt iPhone ENS om den hade 3G...UI:t är hur fint som helst, riktigt snyggt. Som mediaspelare är den säkert grym också men jag stör mig som fan på en del grejer, inte bara avsaknaden av 3G. Jobbigt dock om du verkligen ville ha den och det bara är missen med 3G som står i vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan ju inte få allt..eller hur?

Nöj er med 2G..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan ju inte få allt..eller hur?

Nöj er med 2G..

 

 

jo man borde verkligen kunna få det i detta läget tycker jag... andra telefonleverantörer har gjort det sedan åtminstone tidigt 06...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag klarar mig utan 3g på telefonen då jag inte använder 3g tjänsterna särskillt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyss köpt ny telefon och hade iphone funnits i sverige hade den varit med på min lista, trots att den inte har 3g. Så väldigt många smartphones att välja på fanns det inte tycker jag. Hittills har jag mest surfat med wifi på min nya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andra telefonleverantörer har gjort det sedan åtminstone tidigt 06...

 

Säg nån annan telefonleverantör som levererat nåt som liknar iPhone fast med 3G

Som varit lika banbrytande med gränssnittet då..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...