Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
ronny

Klarar du dig utan 3G idag?

Klarar du dig utan 3G idag?  

142 medlemmar har röstat

1. 1. Klarar du dig utan 3G idag?

• Ja det gör jag
      125
    • Nej, jag klarar mig inte utan 3G
      17

Rekommendera Poster

Det har ju skrivits en hel del om 3G vara och icke vara om saknaden av 3G i Iphone...

Jahopp då vare mer eller mindre klart att den inte kommer få 3g... sjukt besviken över detta korkade beslut från Apple...
Även om den kommer med 3 G nästa år så är jag tveksam till att jag kommer skaffa den.
3G duger inte - för mig i det i det närmaste oanvändbart.

hmm Ja Knappen föll bort.... Poca eller någon annan moderator får fixa till det

Redigerad av marcushedenstrom

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fixat! :)

Jag använder inte 3G alls, har enbart GSM-lur.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

visst är de bra med snabbare internet osv med 3g, men i själva verket använder ja de knappt så ja klarar mig utan :)

Redigerad av Dan1jel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

funkar 3G överhuvudtaget i sverige? alla jag pratat med som provat verkar ha problem med samtal som bryts osv.

de har svurit som fan över sina 3G telefoner för att slutligen byta tillbaka till sina gsm.

kanske har problemen rättats till sedan dess?!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
funkar 3G överhuvudtaget i sverige? alla jag pratat med som provat verkar ha problem med samtal som bryts osv.

de har svurit som fan över sina 3G telefoner för att slutligen byta tillbaka till sina gsm.

kanske har problemen rättats till sedan dess?!

Undrar lite samma sak då jag också fått den uppfattningen av bekanta, det var säkert dock nått år sedan.

I dagsläget klarar jag mig alldeles utmärkt utan. Men som sagt man vet inte vad man missat innan man har blivit frälst.

Bra intiativ med en röstning så man ser lite var andra står i frågan :yeahbaby:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det hade vart sjysst om frågan ställdes innan iFån lanserades i England :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi är 4st servicetekniker på företaget, åker ca 4000mil per år i östergötland. Hade telenor med ericsson 3g lurar innan, samtal bröts mycket frekvent under färd, stora problem med att byta mellan gsm och 3g under samtal. Våra samtal sker mestadels mellan olika kundbesök i bilen och det var värdelöst när samtalet ständigt bryts när man pratar med kunder. Däremot blev själva yttäckningen bättre, man har en jäkla massa mer master att tillgå med en 3g telefon.

Det vi gjorde var att gå tillbaka till enbart telenor med 2g telefon för att slippa brutna samtal, och för att kompensera för lite sämre yttäckning så har vi extern antenn i bilen vilket gjort att den missade 3g täckningen inte märks.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Många av mina vänner har "tre"-telefoner som dom använder flitigt till att ringa och messa.

Allt det där häftiga som går att göra med 3G verkar vara ett måste som ingen av dom använder. Däremot har jag inte på senaste tiden hört om nåt strul eller avbrott i samtalen som det var förr.

Och jag klarar mig utan 3G.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en SE K800i idag, dvs med 3G.

Jag har aldrig fått något samtal brutet eller några andra störningar, det har funkat precis lika bra som gsm för mig. Kan tillägga att jag har telia som operatör...

Däremot använder jag bara data när jag skickar och tar emot mail respektive uppdaterar telefonen.

Så den högre hastigheten är för mig ovidkommande och videosamtal har jag provat en gång, och det var föga intressant.

Så jag klarar mig utmärkt utan 3G.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inget 3G behov.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte haft problem med 3G generellt, där jag bor nu är det till och med så att bara Telia har GSM-täckning och Tre/Telenor har 3G-täckning. :)

Sen att jag är totalt beroende av Internet och kör min mobil som 3G-modem gör ju att jag måste svara "nej" på pollen. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja, måste nog säga att jag klarar mig utan. Surfar ytterst sällan med mobilen faktiskt. Kan dock bero på bristfälliga browsers till små mobiler. (Kör en SE W880i.) Den tanken kanske ändras med iPhone. Det känns som att om man nu ska ha "Hela internet i sin ficka" så borde man väl kunna surfa i dräglig hastighet utan WiFi?

Sen att den saknar stöd för Flash är en annan diskussion.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad använder man 3G till?

Mao så använder jag det inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

http://en.wikipedia.org/wiki/Umts

Handlar mest om höga överföringshastigheter för t.ex. internetåtkomst eller videosamtal eller TV.

Redigerad av marcushedenstrom

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frågan är snarare vad ordet "behöver" innebär.

Behöver jag 3G? Knappast om man hårddrar det. Jag behöver ingen ugn hemma heller (bevisligen) men jag skulle vara gladare om jag hade det.

Vad använder jag 3G till? Jag kollar på TV, jag lyssar på radio och framförallt så surfar jag. Kollar mailen gör jag också samt kollar kartor med Google Maps och lite annat smått och gott. Allt detta på en rätt liten telefon med rätt liten skärmyta.

Fågan är nu, vad är iPhone? Det är enligt maknadsföringen tre grejer. En telefon, en ipod och en lite surfmaskin.

Hur i helvete ska man kunna surfa ordentligt utan 3G frågar jag? Wifi funkar om man går in på rätt cafe, är hemma eller på jobbet/skolan men aldrig i livet att det funkar när man åker genom stan till jobbet/skolan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft 3g från tre sen 1,5 år tillbaka och har inte haft några större problem med själva mottagningen eller brutna samtal. Däremot har jag haft mjukvaru problem, på frågan använder jag 3g ofta.

Nej, det gör jag inte, men med en riktig webläsare, tillgång till en bra email applikation och möjlighet att ladda ner nya filmer eller musik från min dator via internet eller kanske för framtiden direkt från Musicstore gör att 3g kan vara en användbar funktion.

Men som alla andra jag behöver inte 3g men vissa saker blir smidigare och går fortare om man har 3g. Ni får betänka att edge finns knappt i Sverige, det är om jag minns rätt bara telia som har det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klarade man sig utan 3G 1985 klarar man sig nu med.

Jag har en 3G telefon med 3G kort men har det avstängt. Klarar mig utmärkt utan det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det hade vart sjysst om frågan ställdes innan iFån lanserades i England :P

börjar hålla med??? sjuk majoritet av användarna :S ? hur teknikfientliga/utseende beroende är macmänniskor egentligen? wow en snygg förpackning motiverar gammal skåpmat teknik??? begriper inte. alltså jag är med på att den kommer revolutionera tänkandet inom mobilbranschen samt att den är helt outstanding med UI osv... men herregud? Var det ett beslut från konkurensverket som gjorde att de valde att inte skapa en VERKLIGT revolutionerande mobil som mer eller mindre hade kunnat krossa resten av marknaden på ett bra tag.

Men men ännu en gång tråden med omröstningen om vilken OS X kartong som är snyggast =) kanske inte är så långt ifrån det riktiga tänkandet? ;)

well ingen mening att börja flama på något vis men... är ni inte ens besvikna??? :S :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har stängt av 3G på min N95 så tydligen så klarar jag mig utan :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Klarade man sig utan 3G 1985 klarar man sig nu med.

säg för guds skull att du glömt ett gäng smileys?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har hittills inte känt något behov av 3G. Har Telia med Edge och den surfning som jag har behov av på den lilla skärmen funkar alldeles utmärkt med det. Läsa nyheter, kolla trafikstörningar och mail.

Skulle jag vara extremt mobil så vore det såklart nice med ett 3G-modem till MacBooken, men det är jag inte... De få personer jag känner som har 3G verkar mest använda den som en vanlig mobiltelefon, argumentet är att man ringer gratis inom 3. Men det är ju ingen 3G-funktion liksom...

Och mitt ställningstagande till 3G har faktiskt inget med iPhone att göra. Skulle min iPod behöva bytas ut när iPhone har kommit till Sverige, ja då kan jag mycket väl tänka mig en. Jag behöver en telefon och jag vill ha en iPod. Kanon om det i samma pryl!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja som det verkar är det inte så många som är så besvikna

med att 3G inte stöds av Iphone... dvs telefonen har inte blivit sämre

den är lika attraktiv fortfarande vilket är ett bra betyg....

vi återkommer säkert i frågan framöver när den svenska modellen har

kommit....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...