Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med nano i windows


ivan

Rekommendera Poster

Jag har en 1g iPod nano som jag kört problemfritt på min iBook sen modellen släpptes. Nu har jag gett den till en kompis som kör PC med Windows.

Och det går inte att formattera den för Windows. Försökt på alla olika sätt. Men lyckas inte med det, däremot funkar den kanon på min iBook.

Är det ngn som varit med om liknande eller har tips på lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du pluggar in podden i windows och (om...) den dyker upp i itunes är det läge att göra en total återställning. Detta borde lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du pluggar in podden i windows och (om...) den dyker upp i itunes är det läge att göra en total återställning. Detta borde lösa problemet.

Det tråkiga är att jag gjort det, om du nu menar trycka på knappen Återställ i iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var ju återställa jag menade :blushing:

Hur som haver, om pc:n upptäcker att du har anslutit en ipod som den inte kan läsa borde iTunes kasta upp en dialogruta och fråga om du vill "göra om" podden så att du kan använda den under windows.

Vad exakt är det som händer då du ansluter Nanon till windows-pc:n och startar iTunes?

Har pc:n senaste iTunes installerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var ju återställa jag menade :blushing:

Hur som haver, om pc:n upptäcker att du har anslutit en ipod som den inte kan läsa borde iTunes kasta upp en dialogruta och fråga om du vill "göra om" podden så att du kan använda den under windows.

Vad exakt är det som händer då du ansluter Nanon till windows-pc:n och startar iTunes?

Har pc:n senaste iTunes installerat?

Precis som du säger så kommer det upp en dialogruta som talar om att iPoden är formaterad för mac, när jag sen väljer att formatera den för Windows, så funkar det inte.

Skumt värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...