Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Quicktime har blivit sååå lååångsamt


ostlund

Rekommendera Poster

Vet inte riktigt vad som har hänt.. men att starta en film i QT numera tar en fruktansvärd tid. Det va efter att det gjordes en uppdatering i QT om jag inte missminner mig.. Några tips??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag raskt kan komma på... att det är..plistfilen

 

Din hemmamapp >Bibliotek> Preferencer

 

com.apple.quicktimeplayer.plist

 

Blir det inte bättre...

Finns några Qucktimeplist till, prova lyft ut dem på skrivbordet och testa om det blir bättre.

Om det gör det så släng dem du lyft ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag känner av samma sak

har ju en del plugins å codecs för qt, men de finns inga uppdateringar till dem, kanske borde installera om allt..

 

hojta om du får till det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänk vad eneklt! tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QT blev ruskigt segt i samband med en uppdatering, kommer inte ihåg vilken men det var tydligen många som klagade på det. Eftersom jag inte lyckats fixa det kör jag VLC istället.

 

Inget konkret tips från ngn? Som sagt det enda jag har gjort är att uppdatera (kan ha varit 10.4.9) och sedan blev det assegt.

 

Jaja, VLC får väl duga till jag köper en ny mac om nått år :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer info. Jag har redan raderat alla pflist filer jag kunde hitta (QT). Fortfarande lika segt. Jag har version 7.2. Vad som händer vid dubbelklick på QR ikonen är att man hör man hur hdn laddar och q:et syns direkt i dockan. Sedan är hdn knäpptyst och ca 30 sek senare öppnas qt fönstret. Mkt jobbigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma problem med Quicktime efter uppdateringen. Kastat allt, installerat om etc. Men inget fungerade.

Kollade en tidigare tråd och laddade ner http://perian.org/ allt fungerade därefter :)

Kan vara värt att testa för er som inte får igång Quicktime och .avi filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma problem med Quicktime efter uppdateringen. Kastat allt, installerat om etc. Men inget fungerade.

Kollade en tidigare tråd och laddade ner http://perian.org/ allt fungerade därefter :)

Kan vara värt att testa för er som inte får igång Quicktime och .avi filmer.

Återkommer med resultat, tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev bättre för mig vad jag märker såhär på en gång iaf

tack lumipa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Denna tråd hjälpte mig verkligen med samma problem också. I mitt fall berodde det på att jag hade en gamma version av Perian installerat. Nu går det snabbt som vinden att starta Quicktime!

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...