Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iphone=besvikelse?


Closetland

Rekommendera Poster

Jahopp då vare mer eller mindre klart att den inte kommer få 3g... sjukt besviken över detta korkade beslut från Apple...

 

Avsaknaden av 3g borde även göra att den hamnar hos Telia (möjligen telenor) med tanke på edge... vilket gör att man får blodsmak i munnen av bara det...

 

Hur länge tror ni vi får vänta på en 3g variant när IDG skriver på följande vis?

 

 

"Det blir dock ingen 3G-version av iPhone, säkert till mångas besvikelse. Steve Jobs förklarade att Apple tycker att de 2-3 timmars batteritid 3G innebär är på tok för lite och att detta måste rättas till innan de satsar på en 3G-version av iPhone. Han nämnde "någon gång nästa år". "

 

Näää och så länge man väntat nu :( då lutar det åt att man får införskaffa ytterligare en Winmobile istället :superirriterad:

 

Känns fruktat irriterande att inte apple kan få ordning på batteritid när de flesta andra kan få det... hade till och med gått med på en tjockare iphone för 3g...

 

edit: Börjar hålla med olyckskorparna om att denna telefon kommer floppa och tekniskt är den lååångt efter många andra lurar... varför måste de ha gjort ett så bra UI??? hade känst mindre bittert om de inte hade gjort det :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

Och "någon gång nästa år" kopplar du som "då vare mer eller mindre klart att den inte kommer få 3g"? :huh:

Det är ju nästan i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara stämma upp i kör och hålla med. Ok att man kan använda WiFi osv, men det ger inte samma frihet. Visst, EDGE är snabbare än GPRS men kommer inte upp i samma hastighet som 3G om inte Telia gör en chockökning av kapaciteten i nätet. Nej, får nog bli till att vänta på gen. 2, tyvärr. Får väl skaffa en iPod Touch i väntan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns fruktat irriterande att inte apple kan få ordning på batteritid när de flesta andra kan få det... hade till och med gått med på en tjockare iphone för 3g...

 

 

Säg nån 3G-telefon som har riktigt bra batteri-tid?

Min Nokia N95 har det definitivt inte med 3G igång, men utan så är batteriet fenomenalt .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om den kommer med 3 G nästa år så är jag tveksam till att jag kommer skaffa den. Har i dagsläget kontantkort och ringer för kanske 100kr i månaden. Har inte vidare lust att punga ut med 700 spänn bara för att kunna utnyttja iphone till max. Nu vet vi ju inget om pris läget här i norden men man kan väl räkna med att den blir liknande den i Storbritannien. Vidare är det tydligen fortfarande inte klart om den kommer få mms möjligheter eller? Skulle aldrig skaffa en så dyr telefon om den inte har mms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var väl ändå rätt väntat då dom byggde ut EDGE-näten i England innan lanseringen?

 

 

bah denna info har jag lyckats missa :( har bara sett att de skrivit avtal till höger och vänster och gått på infon som idg levererat om att den skulle ha 3g :ThumbsDown:

 

och förövrigt... gen2 med förmodad 3g kanske under 2008? so what då lär ju iphonen vara så gammal och sliten att den inte är värd något iaf. det gör dock ont i kroppen på mig att de lyckades grusa en så jäkla schysst och innovativ mobil... hade den bara haft 3g så hade jag kunnat leva utan mms, turbo-3g, vettig kamera osv osv...

 

Näää isch något som kunde vara så bra...men blev så dåligt? :S *besviken till max*

 

 

 

3g lur med bra batteri? well min gamla TYTN hade helt klart ett ok batteri iaf... kunde nog köra 2dagar för det mesta med medelanvädning av både data, media och samtal.... det kommer inte i närheten av old fashioned gsm men gsm har jag inte använt sedan 3 lanserade sina tjänster.... så har vant mig... och ärligt så är det verkligen värt lite sämre batteri för att kunna göra mera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg nån 3G-telefon som har riktigt bra batteri-tid?

Min Nokia N95 har det definitivt inte med 3G igång, men utan så är batteriet fenomenalt .

 

SE K610i, Nokia 6120 Classic, Samsung i600(med det större batteriet), TyTn, Motorola V3xx, Motorola Q9h...finns nog fler som är kända för att ha bra batteritid trots 3g.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G duger inte - för mig i det i det närmaste oanvändbart. Slött och instabilt. Mail sköts bra med 2G - WiFi är lägstanivå för annan internetverksamhet i min värld. 3

 

När vi närmar oss 6G så kanske det börjar bli något att ha :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G duger inte - för mig i det i det närmaste oanvändbart. Slött och instabilt. Mail sköts bra med 2G - WiFi är lägstanivå för annan internetverksamhet i min värld. 3

 

När vi närmar oss 6G så kanske det börjar bli något att ha :-D

 

så då antar jag du kommer springa runt efter hot spots medans resten av oss som är för 3g springer med en winmobile lur och surfar var vi känner för det? =)

 

glhf with that, i wont anyhow :(

 

 

 

vill bara poängtera min tidigare setup :

 

HTC TYTN med 400mhz turbo 3g wifi tangentbord kamera osv osv kombinerat med ett specialab från tre med extra tjänsten bredband 99kr/mån gjorde att jag hade msn,skype m.m i min ficka var jag än var närsomhelst. fungerade bra gjorde det med....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
3g lur med bra batteri? well min gamla TYTN hade helt klart ett ok batteri iaf... kunde nog köra 2dagar för det mesta med medelanvädning av både data, media och samtal.... det kommer inte i närheten av old fashioned gsm men gsm har jag inte använt sedan 3 lanserade sina tjänster.... så har vant mig... och ärligt så är det verkligen värt lite sämre batteri för att kunna göra mera...
Vi har samma setup på jobbet, många säljare som reser och använder denna Telefon/pda dagligen brukar ladda var tredje dag.

Efterföljaren TyTN II ska ha bättre meyer och liknande. Mycket likt iPhone säger dom. Bygger på gränssnittet i HTC Touch.

 

Jämnför får ni se:

http://www.htc.com/product/03-product_tytn_II.htm

http://www.apple.com/iphone/specs.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har HTC Touch liggandes hemma på skrivbordet.

Det är ingen telefon som jag vill rekomendera. Den är seg, klagar jämt över att internminnet är lågt trots att programmen är avstängda, dålig touch screen m.m.

 

Den går inte att jämföra med iphone. Dessutom finns det roligare program till Iphone trots att touchen är en smartphone..

Köpte touchen för jag trodde att jag skulle uppskatta den mer än iphonen.. vad fel man kan ha. Med grund programvaran så kunde man inte ens synka den med varken mac eller min pc hemma och microsoft erbjuder ingen suport på active sync.

 

För att klaga lite till så är webbläsaren i Htc touchen ur kass. kan inte godkänna protokoll eller ens läsa av aftonbladet. Batteritid med hyfsat användande= 1,5 dag..

 

Köp en iphone eller om ni vill kan ni få köpa min htc Touch för 3500 kr =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Apple saknar det så är det inget att ha, när dom 3 år senare än alla andra implementerar det så är det toppen! Faktum är att det då var dom som "uppfann det" Eller iaf "revolutionerade" det. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg

iPhonen kommer göra att flera upptäcker hur låsta dom blir till både iTunes och Apple. Detta kommer göra att många inte vill ha med Apple att göra...

 

Att den sedan inte har 3g visar bara på att Apple inte vill/kan följa utvecklingen. För kom inte o säg att dom skulle leda den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så då antar jag du kommer springa runt efter hot spots medans resten av oss som är för 3g springer med en winmobile lur och surfar var vi känner för det? =)

 

Du förstår inte min poäng: Jag anser inte att man kan springa omkring och surfa med 3G. Det suger helt enkelt. Duger inte - har för höga krav. Mail fixar 2G och hotspots fixar resten (men även WiFi är ibland på gränsen till outhärdligt segt). jag avundas er som står ut med den instabila sirapen i 3G.

Jag köper inte heller en elbil som klarar 2 mil på en laddning bara för att den finns där. Jag väntar till den klarar 20 mil - annars får det vara (har ingen bil alls - detta är alltså en metafor).

 

Detta är alltså mina prametrar och förklarar varför iPhone's är intressant för mig som den är redan idag. Jag antar att du har mobilt bredband till din bärbara dator också? Eller springer du runt efter hotspots?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förstår inte min poäng: Jag anser inte att man kan springa omkring och surfa med 3G. Det suger helt enkelt. Duger inte - har för höga krav. Mail fixar 2G och hotspots fixar resten (men även WiFi är ibland på gränsen till outhärdligt segt). jag avundas er som står ut med den instabila sirapen i 3G.

Jag köper inte heller en elbil som klarar 2 mil på en laddning bara för att den finns där. Jag väntar till den klarar 20 mil - annars får det vara (har ingen bil alls - detta är alltså en metafor).

 

Detta är alltså mina prametrar och förklarar varför iPhone's är intressant för mig som den är redan idag. Jag antar att du har mobilt bredband till din bärbara dator också? Eller springer du runt efter hotspots?

 

Grymt om det räcker med 2G för dina mail osv men ärligt vad menar du med att 3G är segt och instabilt? För mig går det riktigt snabbt, både 1.8 till mobilen och 3.6 till min bärbara. Har du dålig täckning? Även när det slår över till 0.384 så går det enligt mig smärtfritt att surfa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Du förstår inte min poäng: Jag anser inte att man kan springa omkring och surfa med 3G. Det suger helt enkelt. Duger inte - har för höga krav. Mail fixar 2G och hotspots fixar resten (men även WiFi är ibland på gränsen till outhärdligt segt). jag avundas er som står ut med den instabila sirapen i 3G.

Jag köper inte heller en elbil som klarar 2 mil på en laddning bara för att den finns där. Jag väntar till den klarar 20 mil - annars får det vara (har ingen bil alls - detta är alltså en metafor).

 

Detta är alltså mina prametrar och förklarar varför iPhone's är intressant för mig som den är redan idag. Jag antar att du har mobilt bredband till din bärbara dator också? Eller springer du runt efter hotspots?

Vad är det du jämnfört iPhonen mot?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom att 3G inte är alls utbrett i USA är det ju inte så konstigt att de inte skyndar med att peta in det, det är ju deras utan jämförelse största marknad. Samma sak är det ju med de svindyra abonnemangen; det finns väl bara två aktörer på hela USA marknaden (om jag fattat det rätt) vad gäller mobiltelefoni, alltså en helt annan förutsättning, och luttrade abonnenter, att ta ut mycket per månad, bindningstider etc. Ser man till hur lång tid de förhandlat med europeiska mobilleverantörer så kanske det finns möjligheter till andra upplägg här (även om britterna får betala mycket inom en överskådlig framtid iallafall).

Sen kan man ju ha åsikter på att man inte kan MMS:a eller att det bara är 2 Megapixlar etc, men det är ju ingen radio i iPodden heller och det har man ju vant sig vid.

Let's face it, man köper iPhonen för att den är riktigt frän att hantera, sen får man kompromissa vad det gäller funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Let's face it, man köper iPhonen för att den är riktigt frän att hantera, sen får man kompromissa vad det gäller funktioner.

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre BRA batteritid än 3G samt en massa andra dumheter och kass batteritid. Att folk sen både vill ha 3G, GPS samt bättre kamera, blåtand, wifi och storskärm osv osv men ändå inte funderar kring batteritiden.

 

Äh flopp.

 

Jag skulle vilja höra hur lång batteritid det är på en tex Nokia N95 när man använder sig av 3G och surfar för fullt.

 

Och snälla jämför inte HTC med iPhone - dom är inte i samma skola. HTC är kanske inte dålig men lite som att köpa en produkt från RUSTA eller ÖB - billigare på alla sätt, funkar och kanske har många fina funktioner men är inte i samma klass som en produkt köpt ifrån auktoriserad butik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du jämnfört iPhonen mot?

 

jag talar om 3G och inte 3G, medborgare :-). Inte iPhone vs. andra lurar.

Men eftersom du ändå frågar så kan jag inte jämföra iPhone med någon annan lur - eftersom iPhone är den enda som har OSX och Apple's vackra grafik/funktionsestetik. Det är det jag köper om jag köper en iPhone. Det är det som gör att jag köper Mac också. Att dom är snygga på utsidan också - och virusfria - och att samma företag gör både hård- och mjukvaran (=mera stabilitet) - är bonus...och det blir väldigt mycket bonus :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och att samma företag gör både hård- och mjukvaran (=mera stabilitet)

 

Apple gör inte hårdvaran i en Mac, dom köper in delar som monteras i Kina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"och att samma företag väljer hårdvaran och gör mjukvaran (=mera stabilitet) - är bonus...och det blir väldigt mycket bonus :-)"

 

Fixed ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"och att samma företag väljer hårdvaran och gör mjukvaran (=mera stabilitet) - är bonus...och det blir väldigt mycket bonus :-)"

 

Fixed ;)

 

Snygg räddning! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre BRA batteritid än 3G samt en massa andra dumheter och kass batteritid. Att folk sen både vill ha 3G, GPS samt bättre kamera, blåtand, wifi och storskärm osv osv men ändå inte funderar kring batteritiden.

 

Äh flopp.

 

Jag skulle vilja höra hur lång batteritid det är på en tex Nokia N95 när man använder sig av 3G och surfar för fullt.

 

Och snälla jämför inte HTC med iPhone - dom är inte i samma skola. HTC är kanske inte dålig men lite som att köpa en produkt från RUSTA eller ÖB - billigare på alla sätt, funkar och kanske har många fina funktioner men är inte i samma klass som en produkt köpt ifrån auktoriserad butik.

 

Nej, absolut inte i samma skola, min HTC tytn hoppar åttor runt iPhonen ! Den har allt som den iPod med ringfunktioner kan bara drömma om förutom kanske skärmen. Inte ens SMS fungerar riktigt bra på iphonen, bara läs här:  

 

http://www.mobile-review.com/articles/2007...ne-sms-en.shtml

 

Sen vad är batteritiden på iphonen 8 timmar högst ? Min HTC håller 2-3 dagar med samma användning på 3G+Turbo 3G.

Batteritiden beror inte bara på själva mobilen utan också vilken operatör man har och hur är täckningen i området. Bara att gå över till Tre från Tele2 gjorde att min batteritid fördubblades just pga. att Tre har en bra 3G täckning på västkusten.

 

Ett tips bara, uppdatera din mjukvara i din HTC så blir den garanterad bra.

Besök xda-developers så hittar du säkert hjälp för dina problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...