Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhone får inte 3g i Europa

Ardrí

Recommended Posts

att den inte får 3G i england när den släpps i november.

och att det fortfarande är 8gig modellen som gäller. det vore konstigt om de hade klart en helt ny modell redan i år...de vill väl sälja lite av förstagenerationen först.

det kommer nya iphonemodeller i framtiden och förhoppningsvis kommer 3G att dyka upp ganska snart.

den stora frågan är väl om vi i sverige kommer få första generationen eller om det hinner komma nått nytt till lanseringen här.

Bekräftat att iPhone f.n INTE får 3G

Denna version får inte 3G nej...

Däremot ligger en 3G version i pipeline...

Ja?

Att den någon gång i framtiden kanske får 3G har väl inget med saken att göra va? Nu är den lanserad utan 3G.

oh for fucks sake... :glare:

det var väl ett ordpeteri och lättretlighet till max.

Jag är inte alls irriterad och jag har ju inte anmärkt på ord. Det är ju hela din mening, jag förklarar att iPhone är lanserad i europa och den har inte 3G. Du kontrar med att den kommer ha det i framtiden??

Från Macfeber:

Tre olika abonnemang kommer att finnas och de kommer att kosta 35, 45 och 55 pund med fri data. Det blir i kronor ungefär 480, 615 och 750 kronor. Kontraktstiden kommer att vara 18 månader mot de 24 månader som gäller i USA

Bara för att den inte får 3G vid första lanseringen i Europa betyder ju inte att det inte kan komma när det väl är sveriges tur, lär ju ändå dröja ett tag.. jag har då hopp kvar om 3G när det är dags för sverige lanseringen. :)

Guest micke_nkpg

En iPhone i Sverige utan 3G är lika med usel försäljning. Om det är så att modellerna anpassa efter utvecklingen i varje enskilt land skulle den ha som minst turbo-3G i Sverige och Wlan.

Men som sagt, att skylla på strömförbrukning är en usel ursäkt som int ens är trovärdig.

Ps. England har inte speciellt bra utvecklad it-infrasktuktur för privatpersoner.

O2 har slutit avtal så att iPhone-användare får tillgång till 7500 WiFi-platser i UK via The Cloud, som även finns i Sverige. Annars är det EDGE som gäller alltså, vilket bara är utbyggt till 30% i O2s egna nät.

Tycker ju jag verkar ganska fräscht med tillgång till WiFi nät, beroende på hur pass utbyggt nät dom har.

Carlisle_united
En iPhone i Sverige utan 3G är lika med usel försäljning. Om det är så att modellerna anpassa efter utvecklingen i varje enskilt land skulle den ha som minst turbo-3G i Sverige och Wlan.

Men som sagt, att skylla på strömförbrukning är en usel ursäkt som int ens är trovärdig.

Ps. England har inte speciellt bra utvecklad it-infrasktuktur för privatpersoner.

När jag flyttade från england 2004 så var det mycket bättre wifi utbud än sverige och det expanderade otroligt snabbt.

Förra året när jag var där kunde jag surfa trådlöst i istortsett hela centrumkärnan och detta var i en liten stad i norra england långt från storstäder.

Från Macfeber:

Tre olika abonnemang kommer att finnas och de kommer att kosta 35, 45 och 55 pund med fri data. Det blir i kronor ungefär 480, 615 och 750 kronor. Kontraktstiden kommer att vara 18 månader mot de 24 månader som gäller i USA

18 månader är fortfarande en helvetes lång bindningstid :/

om man bara visste att upplåsningen funkade ok...

Guest micke_nkpg
När jag flyttade från england 2004 så var det mycket bättre wifi utbud än sverige och det expanderade otroligt snabbt.

Förra året när jag var där kunde jag surfa trådlöst i istortsett hela centrumkärnan och detta var i en liten stad i norra england långt från storstäder.

wifi ja, men det sitter i varje person med möjlighet att använda det.

3g eller 3,5g är inte förmycket begärt av en modernt mobilnät ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...