Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone lanseras i Storbritannien


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Inte ens brittiska macworld säger något om vad som ingår i abonnemangen.

Jag vill veta hur många samtalsminuter och sms man får!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ÄR folk så korkade att dom går på Steves snack om batteritiden? Det handlar ju bara om att kränga loss sitt restlager med gårdagens teknik. Man binder upp sig på 18 månader och får betala 500-750 i månaden för EDGE?? Eller springa runt och leta Hotspots. Folk är så sjukt förlåtande, ett HELT låst system med batteri som inte går att byta ut, ingen 3G, kass kamera, ingen möjlighet att skicka MMS. Bra investering gott folk.

 

Snacka om att marknadsföring är ALLT. Lite kejsarens nya kläder här alltså. Hade ngn annan släppt den här telefonen med såhär stort ståhej kring så hade folk garvat ihjäl sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Alltså ÄR folk så korkade att dom går på Steves snack om batteritiden? Det handlar ju bara om att kränga loss sitt restlager med gårdagens teknik. Man binder upp sig på 18 månader och får betala 500-750 i månaden för EDGE?? Eller springa runt och leta Hotspots. Folk är så sjukt förlåtande, ett HELT låst system med batteri som inte går att byta ut, ingen 3G, kass kamera, ingen möjlighet att skicka MMS. Bra investering gott folk.
Ja, det är dom. Många är verkligen så korkade.

 

Snacka om att marknadsföring är ALLT. Lite kejsarens nya kläder här alltså. Hade ngn annan släppt den här telefonen med såhär stort ståhej kring så hade folk garvat ihjäl sig.
Vissa Applefanatiker köper allt som Jobs vill kränga. Så är det bara...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone har inte landat här än, och vad gäller utbud och möjligheterna med telefonen återstår att se.

 

Jag pratar inte om den som har landat här(innan hette det dessutom "iPhone har inte landat i Europa än")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ÄR folk så korkade att dom går på Steves snack om batteritiden? Det handlar ju bara om att kränga loss sitt restlager med gårdagens teknik. Man binder upp sig på 18 månader och får betala 500-750 i månaden för EDGE?? Eller springa runt och leta Hotspots. Folk är så sjukt förlåtande, ett HELT låst system med batteri som inte går att byta ut, ingen 3G, kass kamera, ingen möjlighet att skicka MMS. Bra investering gott folk.

 

Snacka om att marknadsföring är ALLT. Lite kejsarens nya kläder här alltså. Hade ngn annan släppt den här telefonen med såhär stort ståhej kring så hade folk garvat ihjäl sig.

 

Fast du glömmer den positiva sidan av iphone. Den har det lilla extra, det vill säga det otroliga gränssnittet och den otroliga multitouch-tekniken, och självklart designen.

Nämn nån annan mobil som har ett sådant gränssnitt som OCKSÅ har en ipod inbyggd.

 

Det är därför dom köper den.

 

"A revolutionary phone. A widescreen iPod. A breakthrough Internet." :galetglad:

 

Fast det är klart, utan 3g i Europa är otroligt dåligt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratar inte om den som har landat här(innan hette det dessutom "iPhone har inte landat i Europa än")

Då är det väl meningslöst att sitta och spekulera i vad den får och inte får

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt steve så kommer den någon gång nästa år....och jag tror knappast att lanseringen till sverige kommer hända innan nyår, så det finns nog en chans att lanseringen till sverige kommer innehålla 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg

Innan denna älskade Ipod med ringfunktion har kommit till Sverige kommer det finnas mängder med telefoner som kan samma sak, har liknande gränssnitt, har mera utrymme osv.

 

Är man inte märkesnörd så kommer valmöjligheterna vara oändliga och alla kommer ha 3g =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är dom. Många är verkligen så korkade.

 

Vissa Applefanatiker köper allt som Jobs vill kränga. Så är det bara...

 

Och vissa AntiMacibaner upprepar sig som en dålig LP skiva. Det börjar bli trötsam.

Så är det bara..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är dom. Många är verkligen så korkade.

 

Vissa Applefanatiker köper allt som Jobs vill kränga. Så är det bara...

 

Och vissa AntiMacibaner upprepar sig som en dålig LP skiva. Det börjar bli trötsam.

Så är det bara..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vissa andra spammar för fullt.

 

Vad man inte gör bara för att behaga dig  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MMS då?

Vadå MMS, vill du ha MMS då köp SE,Nokia eller samsung( eller kanske HTC )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MMS borde ju kunna ordnas via en mjukvaruuppdatering, så det är nog inga konstigheter.

Det här med batteritid och 3G däremot har jag svårt att köpa. Såvida Apple inte tittar på väldigt uråldriga 3G-chip kan det inte vara något större problem.

Det är snarare wifi och den enorma skärmen på iPhone som slukar batteri.

För mig hänger det på abonnemangen, det är alldeles för mycket pengar för så lite ringtid och sms för att det ska vara intressant i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen vill/behöver jag inte ha 3G. Är så nöjd med mitt Comviq Kompis-kontantkort, och har inte råd att ha något 3-abonnemang. Nu säger jag inte att jag kommer köpa iPhone så fort den kommer till Sverige (men avsaknade av 3G utgör inget hinder för min del).

 

Jag har mobil, iPod och PowerBook. De apparaterna täcker de behov jag har (med råge). Skulle jag köpa iPhone skulle det främst bero på att den:

 

1. Är iPod och Mobil i ett.

2. Synkar förmodligen smidigast med mina andra apparater från Apple.

3. Jag gillar designen och gränssnitten som Apple gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ÄR folk så korkade att dom går på Steves snack om batteritiden? Det handlar ju bara om att kränga loss sitt restlager med gårdagens teknik. Man binder upp sig på 18 månader och får betala 500-750 i månaden för EDGE?? Eller springa runt och leta Hotspots. Folk är så sjukt förlåtande, ett HELT låst system med batteri som inte går att byta ut, ingen 3G, kass kamera, ingen möjlighet att skicka MMS. Bra investering gott folk.

 

Snacka om att marknadsföring är ALLT. Lite kejsarens nya kläder här alltså. Hade ngn annan släppt den här telefonen med såhär stort ståhej kring så hade folk garvat ihjäl sig.

Kan hålla med dig om att folk är förlåtande, dock tror jag inte de är det utan anledning eller att de är fångade i hypen som du så fint antyder. Enligt mig är anledningen den att vissa ser inte enbart till tekniska spec utan det finns en sak som för vissa väger mer än MMS, 3G osv, och det är användarvänlighet! Nu kan jag inte svara för andra endast spekulera. Men jag kan svara för min egen del.

 

1. 3G skiter jag i. (I nuläget)

2. MMS har jag i min nuvarande, har prövat skicka en gång haft den i 1.5år

3. Skit kamera har jag i min nuvarande, prövat ngn gång, helst hade jag sett att de skippade cam överhuvudtaget.

4. Har aldrig sett en mobil som en investering. Har du?

5. Jag tror inte det är någon världskonspiration där "allt" (mycket) Apple släpper hyllas helt okritiskt, något måste tilltala!

 

Vad vi är överens om.

 

1. Dåligt att inte kunna byta batteri (reserv)

2. 500-700/mån en bit över min smärtgräns (ca 400) men om det inte finns något alternativ, vilket jag inte tycker det finns för MIG så är det en stor chans att jag ändå slår till.

3. 3G det får tiden visa om jag kommer sakna, men det brukar va så med Apple att det finns alltid någon detalj som stör men det vägs allt som oftast upp av att jag är så jävla nöjd med resten att det känns överkomligt.

 

Ja, det är dom. Många är verkligen så korkade.

 

Vissa Applefanatiker köper allt som Jobs vill kränga. Så är det bara...

 

Detta är till er båda men främst till Micke_Nkpg. Om ni inte tycker den tilltalar er eller inte håller måttet enligt era krav/behov.

 

KÖP DEN FAN INTE DÅ!!!

 

Smak är subjektivt och behov är olika hos olika personer. Vissa köper en Piccasso med en blå prick för miljontals kr, jag kan inte påstå att jag hade gjort det samma men vem är jag att döma.

Kliv ner från era höga hästar och lägg ner eran idiotförklaring av andra för nu framstår mest ni som korkade. Frågan är varför blir ni så engagerade i att andra blir entusiastiska i något? Gå ut och hitta något att själv bli glada för istället för att sprida neggig energi. Sen om vissa (kanske jag inräknat) är lite väl kåta i Äpplen, låt dom vara det då, finns väl ett antal märkes forum där det finns s.k fanboys men inte ser jag det som min uppgift att ändra t.ex MS älskarna även om mina upplevelser gör att jag tycker det är skit. Frågan igen, vem har bett er att "upplysa" människor med eran visdom.

 

One mans fun is anothers hell...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. 3G skiter jag i. (I nuläget)

2. MMS har jag i min nuvarande, har prövat skicka en gång haft den i 1.5år

3. Skit kamera har jag i min nuvarande, prövat ngn gång, helst hade jag sett att de skippade cam överhuvudtaget.

4. Har aldrig sett en mobil som en investering. Har du?

5. Jag tror inte det är någon världskonspiration där "allt" (mycket) Apple släpper hyllas helt okritiskt, något måste tilltala!

 

Att stoltsera med obegränsad data men via EDGE är inte så 2007 nej, att du personligen struntar i 3G gör inte avsaknaden mindre betydlig för andra. Och JA en mobil kan vara en investering, medans du kanske lyssnar på the killers och försöker MMSa med din telefon så JOBBAR jag med min.

 

Vad vi är överens om.

 

1. Dåligt att inte kunna byta batteri (reserv)

2. 500-700/mån en bit över min smärtgräns (ca 400) men om det inte finns något alternativ, vilket jag inte tycker det finns för MIG så är det en stor chans att jag ändå slår till.

3. 3G det får tiden visa om jag kommer sakna, men det brukar va så med Apple att det finns alltid någon detalj som stör men det vägs allt som oftast upp av att jag är så jävla nöjd med resten att det känns överkomligt.

 

Fair enough, det viktigaste är ju att du kan motivera ett köp och att den uppfyller dina krav för vad en mobiltelefon ska klara. Jag är inte imponerad.

 

 

Detta är till er båda men främst till Micke_Nkpg. Om ni inte tycker den tilltalar er eller inte håller måttet enligt era krav/behov.

 

KÖP DEN FAN INTE DÅ!!!

 

Smak är subjektivt och behov är olika hos olika personer. Vissa köper en Piccasso med en blå prick för miljontals kr, jag kan inte påstå att jag hade gjort det samma men vem är jag att döma.

Kliv ner från era höga hästar och lägg ner eran idiotförklaring av andra för nu framstår mest ni som korkade. Frågan är varför blir ni så engagerade i att andra blir entusiastiska i något? Gå ut och hitta något att själv bli glada för istället för att sprida neggig energi. Sen om vissa (kanske jag inräknat) är lite väl kåta i Äpplen, låt dom vara det då, finns väl ett antal märkes forum där det finns s.k fanboys men inte ser jag det som min uppgift att ändra t.ex MS älskarna även om mina upplevelser gör att jag tycker det är skit. Frågan igen, vem har bett er att "upplysa" människor med eran visdom.

 

One mans fun is anothers hell...

 

 

Den här biten stör mig lite, jag har lika stor rätt som alla andra att diskutera vad som är fel med denna, gillar du inte det: LÄS FÖR FAN INTE DÅ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att stoltsera med obegränsad data men via EDGE är inte så 2007 nej, att du personligen struntar i 3G gör inte avsaknaden mindre betydlig för andra. Och JA en mobil kan vara en investering, medans du kanske lyssnar på the killers och försöker MMSa med din telefon så JOBBAR jag med min.

Jag var tydlig i att skriva för mig. och räcker den inte för dina behov så förstår jag att du inte vill ha den, dock så räcker den nog för många andras behov, förstår du dom?

 

Fair enough, det viktigaste är ju att du kan motivera ett köp och att den uppfyller dina krav för vad en mobiltelefon ska klara. Jag är inte imponerad.

Är väl inget tvång att alla ska vara imponerade, men sluta kalla de som är det för idioter bara för att deras åsikter/krav inte är det samma som dina.

Den här biten stör mig lite, jag har lika stor rätt som alla andra att diskutera vad som är fel med denna, gillar du inte det: LÄS FÖR FAN INTE DÅ!

 

Alla har rätt att diskutera, även du ;) Men återigen idotförklara inte andra eller antyd att de är lurade bara för att deras åsikter inte passar dina. Du hade kunnat skriva t.ex -Jag förstår inte vad folk ser i bla bla, så länge den inte har dessa spec bla bla så kommer inte jag köpa den.

Istället skrev du -ÄR folk så korkade ...saknad av teknisk spec.. Snacka om att marknadsföring är allt (antyder att det inte är ett val=dumförklara) osv.

 

Hoppas du förstår skillnaden. Sen skrev jag också "främst till Micke_Nkpg".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...