Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bra ställe att köpa iPhone?


lime90

Rekommendera Poster

Ni som har köpt er en iPhone, var har ni köpt den? Har kollat en del på eBay och så och där verkar ju finnas en hel del bra säljare. Har ni något bra tips, typ bra och seriös säljare på eBay eller andra ställen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Ebay som gäller, är jag rädd.

 

Du får dock vänta dig att betala lika mycket för en 4gb som för en 8gb från Apple.

 

Det du gör är att söka efter "iphone x gb" , sedan sortera efter Time Left. Sen hittar du auktionerna som ligger på 350-399 (mer ska du inte betala för 4gb iaf) samt som shippar till Sverige, och så biddar du helt enkelt.

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...N:IT&ih=013

 

Där vann jag min.

 

 

Glöm inte heller o kolla säljarens omdömen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra tips är att kolla in eBay-användarens ömdöme på eBay och inte handla om han har fler än ett par negativa omdömen. och heller ej handla av honom om han har mindre än 500 possitiva omdömen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju en massa säljare i Sverige nu så detta är mina tips:

 

- Betala inte ohyggliga summor för telefonen, upp till 4500kr går att motivera med tanke på frakt, hantering, moms. Självklart kommer många begära mer än så (jag har sett upp till 8000kr) men då är det frågan om att utnyttja tillfället.

 

- Se till att få telefonen med SwePhone uppdatering inkl åäö, svensk nummerhantering etc. Annars blir den inte alls lika användbar.

 

- Fråga säljaren om telefonen är upplåst och i såfall med vilken metod. AnySim? iUnlock? Hårdvara? Viktigt att veta om något strular.

 

- Se till att få kopia på originalkvittot i USA.

 

- Begär kvitto på köpet. Ta legitimation på säljaren och skriv personnumret på kvittot.

 

- Kolla om säljaren tar på sig garantiansvar om telefonen går sönder.

 

Och en regel som alltid gäller:

 

- Betala för guds skull inte i förskott till personer du inte känner. Risken är att du står där fattig utan telefon! Även om det lockar med en billig telefon så kommer du känna dig så dum och ledsen om du blir lurad. Möt säljaren och betala kontant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betala aldrig i förskott till personer man inte känner? Ja, då kan man ju glömma att köpa den på nätet överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta tills den kommer till Sverige. Då är den anpassad för svenska förhållanden och med Telia för bästa täckning...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betala aldrig i förskott till personer man inte känner? Ja, då kan man ju glömma att köpa den på nätet överhuvudtaget.

 

Det finns väl folk som säljer den "över disk" - dvs personer du kan möta och testa telefonen innan du betalar för den?

 

Nästan alltid när det är internetbedrägerier bygger det på hysteri kring en produkt så folk slutar tänka sig för och sätter in stora summor pengar hos någon med ett oslagsbart erbjudande. Jag skulle vara försiktig iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte utav en "alwaysbestprice"(namn på ebay) buyout 499 dollars, frakt 30. ca 3500 kr alltsomallt. Skickades i fredags, hemlevererad till dörren imorse, upplåst sen ngn timme. Paketet var märkt med "gift" och skickat med USPS så tror inte tullen har "tullat"=) på det... Riktigt smidigt och bra.

 

 

..Jag tar dock inget ansvar för säljaren eller hans kommande förehavanden, kommer nog beställa en till telefon utav honom inom snar framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...