Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur bra funkar iPhone i sverige?

lime90

Recommended Posts

Sitter nu här och funderar på omd jag ska köpa en Touch eller en iPhone. Det verkar ju att utan problem gå att låsa upp iPhonen och använda den med svenska kort och så men hur brar funkar det? Funkar alla funktioner? Hörde om nån som hade problem med att skicka och ta emot SMS?

Hade varit kul att höra hur det har funkat för er som har låst upp en iPhone och använder den.

Den kör GSM som alla andra telefoner, så det finns inget där som säger att det inte skulle fungera. Men varför köpa nu när det ser ut som om iPhone kommer hit inom allt från någon månad till halvåret?

Ne, ja vet inte, annars blir det en Touch så länge liksom. Hade ändå varit skönt att ha garanti på den och så. Har haft sånt jävla garantiskit med min nokia nu hela året nämligen så man vill ju heller inte gärna lägga ut 3000:- o sen pajjar den o så har man ingen garanti. Kanske de släpper den obunden i london imorgon om man har lite tur.

Det är svårt att ha kakan och samtidigt äta den...

Jag köpte en iPhone i USA, är väldigt nöjd med den. Skulle den gå sönder får jag väl åka till USA. :-)

Vill du ha en nu så köp, man kan alltid vänta in något bättre som kommer senare....

Får se om den lanseras i England nu imorgon så kanske farsan köper en när han e där om en månad. Men hur funkar den för dig? Inget krångel o så? Vilken operatör kör du?

vill bara saga att Min iPhone funkar hur bra som helst. klart vard 300:-. dessutom sa ar safari guld! kop en nu. du kommer inte att angra dig. skrivit detta fran min iphone. (ar som ett litet barn just nu :)

fungerar mycket bra med åäö. www.buck.se beskriver enkelt hur man "försvenskar" sin iPhone.

Min iPhone funkar kanonbra med Tele2. Jag har svenska tecken och svensk ordbok (tack Buck.se).

Alla funktioner utom Visual Voicemail funkar. Ja, Youtube funkar också.

/ Henke

jag har ju ett gammalt telia-kontantkort som jag skulle vilja använda....gissar att det blir fasligt dyrt att använda uppkopplade program till sånt :/

annars är jag grymt sugen på att köpa.

När man kollar via youtube kan man väl göra det via Wifi?

En sak till, hur går det med laddaren? Är det samma som på MacBook där det går att byta ut plutten längst ut?

Kan ni använda era laddare i sverige?

edit: Hur känns storleken? Den är ju inte jätteliten direkt:P

Enligt de tekniska specifikationerna ligger temperaturgränsen för drift av iPhone på 0-35 celcius.

Hur bra är det på vintern i Sverige? :chockadskeptisk:

Enligt de tekniska specifikationerna ligger temperaturgränsen för drift av iPhone på 0-35 celcius.

Hur bra är det på vintern i Sverige? :chockadskeptisk:

Det låter ganska bra om man jämför med andra tillverkare. Nokia rekommenderar att deras batterier, dvs telefoner alltid förvaras mellan 15-25 grader.

Hur många följer egentligen det?

Så det ska nog inte vara några problem att använda en iPhone under den svenska vintern

Det låter ganska bra om man jämför med andra tillverkare. Nokia rekommenderar att deras batterier, dvs telefoner alltid förvaras mellan 15-25 grader.

Hur många följer egentligen det?

Så det ska nog inte vara några problem att använda en iPhone under den svenska vintern

Vad refererar man till i specifikationen egentligen, "för att apparaten ska hålla", "för att batterierna ska orka" eller för att materialet ska hålla"?

Intressant det där med Nokia, visste jag inte.

Hur fungerar det med laddnig av batteriet om man köper en iPhone från USA. Måste man köpa en annan nätadapter eller kan man ladda via USB/FW kabel?

Man kan ladda via USB/Firewire (iPhone stödjer, precis som nyare iPods, bara USB, men det fungerar att ladda med Firewire). Man kan även använda den medföljande laddaren, bara att byta ut pluppen till en svensk dito.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...