Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Projekt OSX overtake


hoynala@mac.com

Rekommendera Poster

hoynala@mac.com

Projekt OSX overtake

 

Jag har haft Mac till och från sedan 1996 och har nu gått över helt till OSX från PC.

 

Visst finns det fortfarande vissa delar som MÅSTE bli starkare, ja jag tänker på utbud av

företagsprogram så som ekonomi program, de som erbjuds idag tycker jag inte

har så mycket att erbjuda jämfört med PC utbudet. Man måste även satsa mycket mer på spelmarknaden.

 

Vår uppgift som OSX användare är att visa OSX för allt och alla, för då kommer det inte ta så lång tid innan OSX börjar ta riktigt stora marknadsandelar.

 

Jag har visat OSX under de senaste månaderna för 11 av mina kompisar ( alla PC användare ) och nu har ALLA utom 2 köpt Mac :-) Ja, inget nyhet för oss men att det var så enkelt att flytta folk från PC trodde jag faktiskt inte...

 

Om vi nu är runt 100-200.000 ( ingen fakta, ren gissning ) användare här i Sverige och vi alla försöker att hjälpa OSX med lite enkel markadsföring, så tar det nog inte så lång tid innan vi är uppe på minst det dubbla, eller vad tror ni?

 

Ju fler vi är ju mer intressanta blir vi för ledande hårdvaru- och mjukvaru tillverkarna...

 

Så hjälp nu till med Projekt OSX overtake! det är ju bara hjälp till självhjälp!

 

Med vänliga hälsningar

Andreas Höynälä

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Projekt OSX overtake

 

Jag har haft Mac till och från sedan 1996 och har nu gått över helt till OSX från PC.

 

Visst finns det fortfarande vissa delar som MÅSTE bli starkare, ja jag tänker på utbud av

företagsprogram så som ekonomi program, de som erbjuds idag tycker jag inte

har så mycket att erbjuda jämfört med PC utbudet. Man måste även satsa mycket mer på spelmarknaden.

 

Vår uppgift som OSX användare är att visa OSX för allt och alla, för då kommer det inte ta så lång tid innan OSX börjar ta riktigt stora marknadsandelar.

 

Jag har visat OSX under de senaste månaderna för 11 av mina kompisar ( alla PC användare ) och nu har ALLA utom 2 köpt Mac :-) Ja, inget nyhet för oss men att det var så enkelt att flytta folk från PC trodde jag faktiskt inte...

 

Om vi nu är runt 100-200.000 ( ingen fakta, ren gissning ) användare här i Sverige och vi alla försöker att hjälpa OSX med lite enkel markadsföring, så tar det nog inte så lång tid innan vi är uppe på minst det dubbla, eller vad tror ni?

 

Ju fler vi är ju mer intressanta blir vi för ledande hårdvaru- och mjukvaru tillverkarna...

 

Så hjälp nu till med Projekt OSX overtake! det är ju bara hjälp till självhjälp!

 

Med vänliga hälsningar

Andreas Höynälä

 

 

Jo men lagom är ju bäst eller hur :) Även om jag visst kan tycka att vissa spel borde komma/ inte ta sådan tid! Men nu kommer ju guitar hero till Mac så min värld är räddad :P

 

Det jag menar är bara att jag personligen vill inte att Apple ska dominera utan ligga lite lågt ändå, ju fler som använder OSX ju fler spel som kommer ju mer förståelse får alla illasinnade hackers som skriver sin kod för uteslutande win idag en möjlighet att knasa med OSX!

 

Lagom är ju som sagt bäst! Men inte är det svårt att övertala en ikke hardcore gamer att byta till Mac :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Själv vill jag inte ha ha fler användare av Mac...

Ju fler det blir desto mer skit kommer det med på köpet.

 

 

Missionerade också ibörjan av mitt Mac ägande...

Sen insåg jag att det inte hjälper en själv utan bara drar ner en.

Nu efter 10års användande talar man bara till dom redan troende,

som en sann evangelist och låter dom som är genuint intresserade

komma till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv vill jag inte ha ha fler användare av Mac...

Ju fler det blir desto mer skit kommer det med på köpet.

Missionerade också ibörjan av mitt Mac ägande...

Sen insåg jag att det inte hjälper en själv utan bara drar ner en.

Nu efter 10års användande talar man bara till dom redan troende,

som en sann evangelist och låter dom som är genuint intresserade

komma till mig.

Låter helrätt. Har "råkat" konvertera en polare till mig, helt ofrivilligt. Han provade min MBP för ett tag sedan, blev kär och beställde genast en iMac 24" :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...