Balooba Postad 17 september, 2007 Share Postad 17 september, 2007 5 års garanti på diskarna är ju inte gratis. Några måste ju stå för fiolerna, och det är ju vi konsumenter. Enligt en normalfördelningskurva så kommer enstaka HD'n att falera redan vid första leverans och orsaka en DOA (Dead on arrival), några första veckan osv. De flesta hårddiska kommer ju att hålla i åtskilliga år, och ett flertal får vi aldrig reda på hur länge de håller, datorn skrotas tidigare av andra skäl. Därför har man garanti på produkterna, som alltså är ett år om man inte tecknat någon annan form av försäkring. Hårdiskar går sönder, när är alltså bara en tidsfråga. Bevisbördan efter ett år ger en tandös konsumentförstärkning. Har du alltså inte tecknat AppleCare och alla komponenter rasar dagen efter garantins utgång så är det något du skall räkna med kan inträffa. Och, osis, det är sånt som händer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vikingen Postad 22 september, 2007 Share Postad 22 september, 2007 Testa gå in på seagates hem sida och skriv in diskens serie nr samt modell nr så ser du om du har garanti eller inte. (Seagate brukar ge 5 år) Har den garanti begär en garanti request och skicka in den så får du en ny med DHL inom ca 5-7 dagar. Har fungerat bra för mig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.