Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iLife och iWork, varför inte på svenska?


iMarc

Rekommendera Poster

Ja det är för mig obegripligt, 2 programsviter från Apple som nästan är lika populära som Mac OS X operativsystem inte kan släppas på svenska. På gränsen till skandal enligt min mening. :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan en svensk macare undgå att märka att iLife är på svenska? Detta är nog bland det mest bisarra jag läst på mycket länge :-D

 

Finns iWork på något annat språk än engelska? Om inte så är det inte så underligt att det inte finns på svenska. Inte i min värlld i alla fall.

Så - man kan ju då däremot undra varför inte iWork finns på andra språk över huvud taget. Kanske kommer det - åtminstone på spanska, tyska och franska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iWork finns på andra språk och lanserades på dessa samtidigt på alla marknader enligt känt Apple-manér. Svenska har valts bort av någon anledning (liten marknad?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googlade lite och fann att iWork lokaliserats för: holländska, franska, tyska, italienska, japanska, spanska och kinesiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googlade lite och fann att iWork lokaliserats för: holländska, franska, tyska, italienska, japanska, spanska och kinesiska.

 

Jag blev lurad och jag förstår varför nu. Jag kollade upp programmens Recourses i programpaketet - och där hittade jag bara English.lproj. Därav mitt svammel om att iWorks bara finns på engelska.

MEN - vad jag hade glömt är att jag har kört Monolingual! :-D :-D

 

iLife finns väl inte i olika språkversioner? Man kan väl inte ha fått en engeösl - eller svensk - version? Är det inte så att alla språk följer med i alla program? Och att installeraren känner av OS'ets språk och väljer därefter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iWork 06 finns i minst två versioner. Jag köpte det på Applestore i Tokyo och då fanns det en japansk och en internationell variant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev lurad och jag förstår varför nu. Jag kollade upp programmens Recourses i programpaketet - och där hittade jag bara English.lproj. Därav mitt svammel om att iWorks bara finns på engelska.

MEN - vad jag hade glömt är att jag har kört Monolingual! :-D :-D

 

iLife finns väl inte i olika språkversioner? Man kan väl inte ha fått en engeösl - eller svensk - version? Är det inte så att alla språk följer med i alla program? Och att installeraren känner av OS'ets språk och väljer därefter?

Det borde vara så, ska prova att installera om iLife

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, man skulle vara mer benägen att köpa iWork om det fanns svensk version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu installerade jag om iLife 08, hela installationsprocessen var på svenska, men när jag startar de olika programmen så är de på engelska, vad är det för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu installerade jag om iLife 08, hela installationsprocessen var på svenska, men när jag startar de olika programmen så är de på engelska, vad är det för fel?

Då tror jag att du har något problem med systemet och inte iLife.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu installerade jag om iLife 08, hela installationsprocessen var på svenska, men när jag startar de olika programmen så är de på engelska, vad är det för fel?
Är operativsystem inställt på svenska? Du kanske ställt in att systemet skall vara på engelska, då blir även programmen man kör det.

 

PS. I och med att iWork har Iproj-filer så kan man lokalisera det själv till vilket språk man vill. Vore egentligen ett trevlig projekt att samsas om för oss svenska iWork-användare. Men egentligen tycker jag nog att det är Apples ansvar och jobb att fixa en svensk version…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I systeminställningar/Internationellt så har jag svenska överst och engelska under. Mitt tiger är naturligtvis på svenska.

Förstår inte varför iLife blir på engelska när tom installationsprocessen är på svenska. Knepigt värre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I systeminställningar/Internationellt så har jag svenska överst och engelska under. Mitt tiger är naturligtvis på svenska.

Förstår inte varför iLife blir på engelska när tom installationsprocessen är på svenska. Knepigt värre

Språkfilerna måste ha kommit bort på något sätt skulle jag tro, du skulle kunna prova att ominstallera programmen men OBS dina inställningar försvinner nog då.

 

En annan möjlighet är att programmet i sig har ställts in på att ha ett annat språk än systemet. Jag vet själv inte hur man ändrar detta men har sett instruktioner om hur man gör det här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det har du fått för mitt iLife är på svenska

Snackar vi iLife '08 här? Sitter själv med samma funderingar. iLife '06 ingick vid köpet av min dator och jag vill gärna uppgradera, men endast till svensk version. iLife lär väl inte ingå när jag senare i höst köper Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt iLife är iaf på svenska, och har alltid varit det.

Jag ska just till att beställa iLife '08 på Apple Store. Det framgår tyvärr inte om den är på svenska eller ej. Vart köpte du din?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Språkfilerna måste ha kommit bort på något sätt skulle jag tro, du skulle kunna prova att ominstallera programmen men OBS dina inställningar försvinner nog då.

 

En annan möjlighet är att programmet i sig har ställts in på att ha ett annat språk än systemet. Jag vet själv inte hur man ändrar detta men har sett instruktioner om hur man gör det här på forumet.

Jag gjorde som Jarting visade, där fanns mängder med språk, avbockade allt utom svenska

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska just till att beställa iLife '08 på Apple Store. Det framgår tyvärr inte om den är på svenska eller ej. Vart köpte du din?

Svenska ingår som språk med många andra så du kan lugnt handla :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska just till att beställa iLife '08 på Apple Store. Det framgår tyvärr inte om den är på svenska eller ej. Vart köpte du din?

Du har redan fått svaret på din fråga så jag hoppar över att svara på ditt PM :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jarting du är en ängel! :galetglad:

Problem solved

Skönt att det va så lätt fixat :ThumbsUp: men en ängel? jag är ju en tiger ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...