Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Gamepad i Mac OS X

Pocahontas

Recommended Posts

Är det någon som provat Logitech Wingman RumblePad styrplatta?

Applestore erbjuder denna för 450:-.

Tänkte plocka fram Lara ur fodralet och låta henne få fortsätta med Tomb Raider Chronicle.

Spelet är ju användbart även i Mac OS X, men min Gamepad MacAlly trivdes ju inte i den miljön.

Så jag tänkte satsa på en ny, och LogiTech ser ju häftig ut, men går den ihop med Lara

kan man ju fråga sig. Hur tar jag reda på det?

Läser om Logitech Wingman RumblePad styrplatta

Med tanke på de starka vibrationer som denna fullkomligt makalösa styrplatta avger

är det konstigt att Logitech Rumblepad ännu inte har gett utslag på Richter-skalan.

Det som kan mätas är adrenalinkicken hos spelfantaster, orsakad av dynamiken i de två av

varandra oberoende motorerna som finns gömda under styrplattans futuristiska skal och reagerar

på ett realistiskt sätt på alla svängar, krockar och explosioner som spelet har att erbjuda.

Dessutom finns en imponerande uppsättning lättåtkomliga knappar, så det är lätt att förstå varför

Logitech Rumblepad får blodet att pulsera på ett helt annat sätt än vanliga styrplattor.

• Kasta dig rakt in i spelet med mäktiga vibrationseffekter

• Ta kontrollen: dubbla analoga minispakar, 8-vägs riktningsknapp, 9 programmerbara knappar och ett gasreglage

Två års garanti från Logitech

Systemkrav

• Mac OS X 10.2.3 eller senare *

• Mac med USB-portar

* Kräver spel med stöd för force feedback. Mer information finns hos spelutvecklaren

Kräver stöd för force feedback, vad innebär det?

Gäller det bara nyare spel? Min dator klarar inga nyare spel, får nöja mig med Lara så länge :)

Tja de står ju att den funkar med din mac och kunde ditt Tomb Raider hantera gamepad innan så tror jag nog inte det är nåt problem nu heller de är väl ännu bättre med gamepad stöd i OS X?

Den funkar bergis. Angående Force Feedback på mac, så är det så fint att det finns i systemet sedan 10.2.3 :D De spel som funkar är märkta med nått i stil med Immersion TouchSense. Läs mer om immersion och Apple. Dock vet jag inte om något av Tomb-spelen har stöd för Force Feedback på Mac.

Tack Magnus

Då införskaffar jag en LogiTech till mig själv i julklapp....

faan, då måste jag ju hitta på ett rim också.... :P

Det verkar som om jag blivet bönhörd..SpelGudarna är på min sida

igår kväll kom det drivrutiner för MacAllys iSchockII på VersionTracker

Ni som ev har en MacAlly iSchockII, se till att ta ner den.

Lite bökigt är det att konfigurera den. Man får göra det för varje spel tydligen.

Tidiigare i 9:an, dök ju iSchock upp i ex.vis TombRaiders SetUp och man kunde lätt konfigurera den där.

Men jag lyckas inte med det i X.

Ni finner drivrutinen

HÄR

• 2 weeks later...

Nu har jag själv införskaffat en Logitech Wingman RumblePad :)

Funkar helt kanon i kelly slater's pro surfer. Dock kan jag tycka att själva vibrationsfunktionen är lite lustig, då det ibland kan komma omotiverade stötar. Vet dock inte om det beror på spelet eller om det är implementationen av rumble i os x som är skum (ska testa med fler spel snart). I övrigt ligger den grymt skönt i handen och både knappar och analoga styrspakar känns väldigt solida. Köpte på Åhléns i sthlm igår (stod dock inget om mac-kompatibilitet på kartongen, så fick låna en burk där och surfa in på apple och kolla).

edit: skriver som en kratta ibland

Vad kostar den på Åhlens?

jag fick igång min macAlly iShcock och kör den ett tag till, men är lite vek tycker jag

Det sura är att den kostade 415 på Åhléns, medans PC superstore (som jag var inom tidigare, men inte fick tillgång till webben hos) tar 330 kr. Vilket fall fick jag lite kul till helgen :rolleyes:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...