Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Någon som testat Logitech v470 BlueTooth mus?


pedantic

Rekommendera Poster

Är rätt sugen på en ny BT-mus med två knappar (ja, Windows-vanan sitter långt inne). :)

 

Såg att Logitech släppt en nya fin vit (som även finns som ful blå) mus som heter V470.

 

Inte så blodigt dyr, drygt 400 kr.

 

Någon som har testat den med en Mac? Funkar det bra? Struligt med BT stödet?

 

Kort om V470 på Engadget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktig var gränsen går för OT men jag har alla fall en annan logitch-trackballmus som är BT och den funkar galant på min minimac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidoscroll? Det vet jag inte, har en massa scroll och knappar på den. En tio funktioner kanske. Logitechs möss brukar funka bra till macen tror jag, står det på förpackningen att den ska funka så bör den det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade snabbt på Logitechs hemsida och det verkar inte som att det finns några speciella drivrutiner eller program till Mac OS. Det jag misstänker är att den bara stöder grundläggande funktioner.

 

Sidoscroll var nog lite otydligt. :)

 

Scrollhjulet på musen går även att "luta" i sidleds så att man scrollar horisontellt, liknande den funktionen som finns på Mightymouse. Funkar det på din superscrollande trackball? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej sidoscroll har jag inte då, får hålla ner shift i så fall.

Men finns det inget program (Logitech Control Center heter mitt) till musen du ska köpa och inget MacOS-märke på kartongen ska du nog inte köpa den. Fast jag är lite osäker, verkar som Logitech Contol Center stöder flera av deras möss (jag har två fast de samsas inte så bra, plus ritbräde) så kanske det är ett å samma program till alla möss, men jag är långt ut på isen nu faktiskt.

 

 

Den har mac-loggan så den borde funka bra i allt:

http://www.logitech.com/index.cfm/mice_poi...87&cl=se,sv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

hepp fick hem min v470 vit idag och fungerar utmärkt. Logitech Control Center följer med där man kan välja vad man vill lägga för funktioner på de "hela 3" olika knapparna!

supermus! hoppas att batteritiden är bra! bra med on/off knapp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
hepp fick hem min v470 vit idag och fungerar utmärkt. Logitech Control Center följer med där man kan välja vad man vill lägga för funktioner på de "hela 3" olika knapparna!

supermus! hoppas att batteritiden är bra! bra med on/off knapp!

 

On/off-knappen är inte bara bra, den tycks vara oumbärligt. Jag har inte lyckats sätta min Imac i vila utan att stänga av musen och sedan använda tangent-kombinationen apple-alt-eject. Om jag bara använder vila-kommandot under äpplet går datorn i gång igen efter ett antal sekunder.

 

Det kan vara lite irriterande, men annars fungerar v470 perfekt och är mycket behagligt att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft den vita varianten i ett par dagar, och jag gillar den också skarpt.

Det finns dock ett stort irritationsmoment: bluetooth.

Bluetooth verkar vara ett högt pris att betala för att få slippa dongle från vanlig trådlös teknik, då musen störs av airport, vilket i praktiken visar sig genom att muspekaren kan bli seg och "hoppa" då och då.

Hoppas detta problem kan stävjas i framtiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Som nybliven macbook-ägare (och switcher) så köpte jag också en V470 häromdagen. Den fungerar ju som jag hoppats men en sak stör mig. Den ansluter inte automatiskt vid uppstart av datorn? När jag med pekplattan går upp till bluetooth-ikonen och kikar så finns den med och jag får då välja att "öppna bluetooth-inställningar" och själv ansluta den. Men skall man behöva det? Känns rätt omständigt.

 

Jag har den nya med santa rosa och leopard 10.5.1 om det spelar någon roll.

 

I övrigt är man lite kär i booken :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som nybliven macbook-ägare (och switcher) så köpte jag också en V470 häromdagen. Den fungerar ju som jag hoppats men en sak stör mig. Den ansluter inte automatiskt vid uppstart av datorn? När jag med pekplattan går upp till bluetooth-ikonen och kikar så finns den med och jag får då välja att "öppna bluetooth-inställningar" och själv ansluta den. Men skall man behöva det? Känns rätt omständigt.

 

Jag har den nya med santa rosa och leopard 10.5.1 om det spelar någon roll.

 

I övrigt är man lite kär i booken :rolleyes:

I Tiger så ansluter den i alla fall automatiskt varje gång. Kanske någon inställning?

 

För övrigt apropå automatisk väckning. Misstänker att den är så oerhört känslig att minsta vibration sätter igång datorn. Man kan om man vill stänga av "Låt Bluetooth-enheter starta datorn från vila" någonstans i inställningar… Det borde ju avhjälpa detta problem åtminstone.

 

Har själv haft lite problem med att datorn vägrar stänga av sig efter att man haft musen inkopplad länge och den har vilat ett par gånger - händer sällan, har inte fått någon rätsida på detta, någon som uppleft detta? (När man stänger av så avslutas alla program och finder och skärmen blir tom som vanligt men sedan kommer den lilla "håller-på-med-något"-cirkeln fram och står och rullar i all evighet utan att datorn stängs av.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Tiger så ansluter den i alla fall automatiskt varje gång. Kanske någon inställning?

 

Ja kanske, men jag testade nu att slå på den efter att OSX startat upp och då anslöt den själv. Innan så har jag haft den påslagen innan OSX startat. Märkligt :fundersam:

 

I övrigt bara att rekommendera den, fungerar finfint och knappar och hjul är programerbara genom logitechs program. Scrollhjulet kan tryckas åt sidorna och även det är programerbart så jag har satt den på att byta spaces på det viset, smidigt  ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar blåtand på möss egentligen? Jag har hört en del dåliga saker om det, särskilt om man kör med Wlan hemma. T ex att musen hoppar och hackar lite som den vill. Ni som har testat V470-modellen får gärna dela med er av era erfarenhet beträffande detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar blåtand på möss egentligen? Jag har hört en del dåliga saker om det, särskilt om man kör med Wlan hemma. T ex att musen hoppar och hackar lite som den vill. Ni som har testat V470-modellen får gärna dela med er av era erfarenhet beträffande detta.

 

Min (fina vita) hoppar inget vad jag kan märka. Jag har wlan överallt där jag använder den... Brukar däremot hålla mig borta från mikrovågsugnen med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min (fina vita) hoppar inget vad jag kan märka. Jag har wlan överallt där jag använder den... Brukar däremot hålla mig borta från mikrovågsugnen med den.

 

Det flyter lika smidigt som en trådbunden mus med andra ord? Det verkar lite konstigt, för de recensioner jag har läst har inte gett det intrycket. Men det är kanske, å andra sidan, kräsna personer med högra krav på precision, så som "gamers" etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Är själv sugen på en v470. Mycket för att slippa en dongle.

Så nu efter lite längre användande, är ni fortfarande nöjda? Hur är batteritiden?

Några problem eller sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har haft min V470 sedan dec 07, har inte bytt batterier ännu.

Inga problem med anslutningar, slår på musen strax efter jag startar datorn.

Sidscrollen funkar även utan logitech programmet.

Den segar och hoppar lite, men bara när jag sitter i soffan och har musen på armstödet då kommer den lite högre upp.

Annars är jag helnöjd med den :)

(Kör med Leo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagt ner min i lådan, gillade den inte, hoppade runt helt okontrollerat ibland, återgått till pyttemjuks optiska mus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Fick min blåa fina idag :) Hittils har den funkat bra, dock så kan det bli ett litet ryck när man inte använt den på ett tag, men det är ingen större fara.

Och möjligheterna att ställa in pekarhastigheten i OSX är lite si och så, allt eller inget tycker jag det verkar som. Men jag vägrar installera Logitechs drivrtuiner igen, ush!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Har också den vita men jag har ett problem. Den laggar efter lite hela tiden. Inte alls lika snabb som mousepaden på datorn. Någon som har samma problem och eventuellet vet hur man kan få ordning på det?

 

Har testat att installera drivers men utan framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...