Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple överger den VITA färgen.


Landberg

Rekommendera Poster

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Det hade förstås vart skoj om man kunde välja färg lite mer som på G3-tiden, men jag måste ändå säga att jag är galet nöjd med utseendet på nya iMac. Svart/alu går toppen med kontrasten i mitt ljus-trä-möblerade rum. Jag har vant mig lite vid och nästan lärt mig att gilla den glansiga skärmen, men däremot inte riktigt "laptop"-tangentbordet som ju har fördelen över det gamla att man kan koppla in mp3:n utan att pilla bakom skärmen..

 

Kanske kommer färgval tillbaka som trend som på iPod:arna.. tillsvidare kan man ju custom-beställa sin iMac som med allting annat om man är kräsen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade förstås vart skoj om man kunde välja färg lite mer som på G3-tiden, men jag måste ändå säga att jag är galet nöjd med utseendet på nya iMac. Svart/alu går toppen med kontrasten i mitt ljus-trä-möblerade rum. Jag har vant mig lite vid och nästan lärt mig att gilla den glansiga skärmen, men däremot inte riktigt "laptop"-tangentbordet som ju har fördelen över det gamla att man kan koppla in mp3:n utan att pilla bakom skärmen..

 

Kanske kommer färgval tillbaka som trend som på iPod:arna.. tillsvidare kan man ju custom-beställa sin iMac som med allting annat om man är kräsen..

 

Wow! Tack för länken! Min nästa Mac blir i camo helt klart! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vita Macar is the shit :D

 

Nu blev min lilla Snöflinga ledsen... :oroligoledsen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min top 6, senaste årens släpp.

 

post-10848-1189989306.jpg

 

 

Smaken e som baken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev min lilla Snöflinga ledsen... :oroligoledsen:

 

Det är ett ungdomligt uttryck, som betecknar ett starkt bejakande av det sagda. post-15957-1190005658_thumb.gif

 

M.a.o. han gillar och uppskattar färgen, så din snöflinga kan jubilera sin vithet. :ThumbsUp:

 

Genarationsklyftan överbyggd. :laserbok::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett ungdomligt uttryck, som betecknar ett starkt bejakande av det sagda. post-15957-1190005658_thumb.gif

 

M.a.o. han gillar och uppskattar färgen, så din snöflinga kan jubilera sin vithet. :ThumbsUp:

 

Genarationsklyftan överbyggd. :laserbok::hihihi:

 

:lol: Ja det blev nog lite missförstånd där :hihihi:

Vilken tur att du ordnade upp det så pedagogiskt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att återknyta till ovanstående inlägg.

 

Aiofe sa just: Daddy bajs i rumpan.

Detta upprepade hon ett par gånger.

 

Då detta inte överensstämde med verkligheten :byrakrat: fick jag henne pedagogiskt

att ändra meningen till det mer korrekta:

 

Daddy is the shit.

 

:lol:

 

Fast jag rekommenderar Poca att träna ovannämda uttryck ett antal gånger

innan han kärleksfullt applicerar det på frun.

Detta för att undvika huvudskador och trasiga stekpannor. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man, jag använder inte den "vokabulären", helt klart generations...nånting.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte faktist inte om ytan och känslan i nya MacBook, min gamla iBook G3 är betydligt behagligare.

Har också tagit steget från iBook G3 till MacBook, och jag håller inte med! Betydligt högre kvalitetskänsla i nya burken, bättre finish mm. Det enda som är lite dumt är att den har lite vassa kanter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också tagit steget från iBook G3 till MacBook, och jag håller inte med! Betydligt högre kvalitetskänsla i nya burken, bättre finish mm. Det enda som är lite dumt är att den har lite vassa kanter...

 

...och min sprack lite i hörnet :cry: Vilket påminner mig om att jag skulle ringt nånstans om det för många många veckor sedan :rolleyes: i övrigt tycker även jag att vitt är snyggast, funderar på om man skulle ta och köpa en begagnad 24" iMac vit istället för den nya, när man väl fått tummen ur plånboken och behovet är större...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker nya imacen ser ut som nåt från Dell typ. skitful.

älskar apples vita plast och vill aldrig byta min fina imac...jobbigt för nån gång måste man ju byta

Som mode, musik och allt annat så är det med design också. Allt går runt. Innan du mognar till ett byte så upptäcker Apple den vita plasten på nytt. Don't worry, be happy...

:):):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man, jag använder inte den "vokabulären", helt klart generations...nånting.. :lol:

 

En massa förändringar för oss "gubbar och gummor".

 

Tex: Jag trodde "fett" ingår i gruppen lipider och består av glycerider

eller möjligen ref till Bubba Fett, karaktären i Starwars

och inte ett uttryck för häftigt, ballt och cool. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en märklig diskussion för den som började med en

240px-Macintosh_Performa_6300.jpg

...fortsatte med en

imac_front.jpg

...och fick en sån här som HemPC.....

tang_ibook.jpg

 

iBooken är den häftigaste och skönaste dator jag använt :bultandehjarta: :bultandehjarta: :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turkos is the new white.

 

Apples konsumentprylar följer samma trender som kläder, inredning m.m. Pro-modellerna är tråkigt grå för att matcha dom tråkigt grå kostymgubbarna som använder dom. Konsumentprylarna ska matcha kidsens trendiga kläder. Kolla bara på de nya nano-färgerna. Jag tror att en ny våg av färglatt är på väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En cerisefärgad iMac på skrivbordet vore väl trevligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En cerisefärgad iMac på skrivbordet vore väl trevligt...

 

 

Ush nej bevare mig väl :)

 

En Svart iMac och jag hade köpt den på rak arm :) Som den modellen det spekulerades om som den vita men svart! Riktigt sexsich :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejmen ser man på, den där svarta custom-iMacen var ju riktigt snygg... hmmm :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En äppelgrön MacBookPro med skära prickar på. :ThumbsUp::hihihi:

 

(hade en basguitarr en gång som såg ut så)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pro-modellerna är tråkigt grå för att matcha dom tråkigt grå kostymgubbarna som använder dom. Konsumentprylarna ska matcha kidsens trendiga kläder. Kolla bara på de nya nano-färgerna. Jag tror att en ny våg av färglatt är på väg.

Fast verklighetens Pro-användare har ju knappast kostym?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade förstås vart skoj om man kunde välja färg lite mer som på G3-tiden, men jag måste ändå säga att jag är galet nöjd med utseendet på nya iMac. Svart/alu går toppen med kontrasten i mitt ljus-trä-möblerade rum. Jag har vant mig lite vid och nästan lärt mig att gilla den glansiga skärmen, men däremot inte riktigt "laptop"-tangentbordet som ju har fördelen över det gamla att man kan koppla in mp3:n utan att pilla bakom skärmen..

 

Kanske kommer färgval tillbaka som trend som på iPod:arna.. tillsvidare kan man ju custom-beställa sin iMac som med allting annat om man är kräsen..

äsh. du hade ju redan skickat en länk, sorry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...