Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Usel hastighet på .Mac i Europa


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Det har visat sig att bandbredden för .Mac i Europa är betydligt lägre än i USA, vilket bland annat innebär att det knappt går att använda sig av den nya funktionen Web Gallery. Men Apple säger sig nu jobba på en lösning.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bara bandbredden är usel.

 

Jag är en av de som har hoppat på nu när funktionaliteten förbättrades på .Mac och mer utrymme gavs för hemsida och filmer mm. Resultatet är att filmerna och bilderna är oändligt segt att ladda ner vilket gör min hemsida seg, trött och nästan oanvändbar.

 

Dessutom har jag haft enorma problem med s.k. ompekning av domännamn. Den enda serveradress som Apple har angett är webb.mac.com och det fungerar inte hur jag än gör. Min .se-domän säger att den adressen inte är en server-adress och ber mig ta kontakt med Apple och ta reda på rätt server-adress.

 

Jag har skrivit till Apple 3 gånger på deras support-sida utan att få svar och jag har ringt till svenska Apple där dom bara hänvisar till denna support-sida... värdelöst.

 

Dålig bandbredd är en riktigt dålig grej men Dålig service är nog snäppet värre för då har man som Apple i detta fall attitydproblem mot sina kunder.

 

:utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Är det meningen att det ska ta nästan en timme att kopiera 7 MB till iDisk ??

Vad dåligt och tråkigt.

.Mac konceptet hade varit perfekt för mig men med världens låååååångsammaste säkerhetskopiering,problem med pekning av domän mm så är det väl inget att betala för. :ThumbsDown: :ThumbsDown: :ThumbsDown: :ThumbsDown: :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...