Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

E61i som modem


Playboy

Rekommendera Poster

Lyckades efter mycket strul få min W880i att fungera med min MacBook (3G/BT). Nu är det dags att få Yeni´s E61i att fungera ihop med hennes BlackBook, men jag har ingen aning om hur.

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar hur bra som helst. :)

 

1. Para med BT med mobilen som en Nokia IR-device.

2. Köra uppkopplingsguiden för din operatör i mobilen (Tools->Settings wizard->Operator).

3. Lägga till APN under "Connections" (Tools->Settings->Connections->Packet data->Access point).

 

Har kört denna setup med Telia, Tele2 och Telenor utan problem.

 

Skönt att slippa att dra runt med ett USB modem, synd bara att E61:an inte har HSDPA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar hur bra som helst. :)

 

1. Para med BT med mobilen som en Nokia IR-device.

2. Köra uppkopplingsguiden för din operatör i mobilen (Tools->Settings wizard->Operator).

3. Lägga till APN under "Connections" (Tools->Settings->Connections->Packet data->Access point).

 

Har kört denna setup med Telia, Tele2 och Telenor utan problem.

 

Skönt att slippa att dra runt med ett USB modem, synd bara att E61:an inte har HSDPA.

 

Nokia IR-Device? Vad är det? När jag kör "Settings Wizard" så hittar jag inte var man kan lägga till APN eftersom allt går per automatik, om/när jag hittar det, vilken APN skall jag skriva in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, var lite otydlig där; i "BT Mobile Phone Set Up"-guiden som körs när du parar mobilen och datorn så ska du välja modemscript, där väljer man Nokia Infrared.

 

För dina vanliga connections som skapas automagiskt via "Settings Wizard" så behöver du inte ange APN.

 

Men ska du köra mobilen som 3G/GPRS-modem så behöver du ange det enligt punkt 3.

 

APN för din operatör finns dels i Settings för den Access Point du vill köra med, eller så kan du höra med operatören för att få den.

 

Kom på att detta upplägg funkar bra med ett Italienskt Vodafone 3G Prepaid också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på att Access Point inställningen inte är så lätt att hitta. :)

 

Tools->Settings->Connection->Access Points

 

Där väljer du den AP du ska köra med, ta Options->Edit och 3:e rutan är APN.

 

Lycka till! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår ingenting... Har en Nokia E50 som jag skulle vilja göra likadant med. Någon av er som har lust att göra en stolpad guide igen, för ovanstående lost me... Vore ytterst tacksam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar... nu funkar det!

Underbart! Surf away! :D

 

Jag förstår ingenting... Har en Nokia E50 som jag skulle vilja göra likadant med. Någon av er som har lust att göra en stolpad guide igen, för ovanstående lost me... Vore ytterst tacksam!

Har tyvärr ingen E50 i närheten. :(

 

Ingen annan MW-forumare som kan hjälpa till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart! Surf away! :D

Har tyvärr ingen E50 i närheten. :(

 

Ingen annan MW-forumare som kan hjälpa till?

 

Samma gränssnitt som på E61i... Allt är färdigt i mobilen, det jag inte förstår är hur ni löser det mot MacBooken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, då är jag med.

 

Du kör BT-guiden. Du hittar den på OS X under System Pref->BlueTooth->Set Up New Device.

 

Enkelt som äppelpaj. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...