Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konvertera fotografier till tecknade bilder.


pesek

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja veta om det finns något program, både till pc och mac som kan göra om vanliga fotografier till tecknade? Alltså att det ser ut som en tecknad bild.

Jag bifogar en länk för att visa vad jag menar. Tackar för svar.

 

http://www.explicitproductions.ca/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exemplet ser handgjort ut, möjligen med ett foto som förlaga. Vektorprogram typ Illustrator har annars en kalkeringsfunktion som gör jobbet, fast de svarta linjerna som i exemplet får du göra själv för hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där kan du göra i Painter X om du har eller tänker skaffa.

Ca 1.000:- med studierabatt, om du har CSN eller Mecenat kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja veta om det finns något program, både till pc och mac som kan göra om vanliga fotografier till tecknade? Alltså att det ser ut som en tecknad bild.

Jag bifogar en länk för att visa vad jag menar. Tackar för svar.

 

http://www.explicitproductions.ca/

Alltså jag tror det där faktiskt är en teckning, efter ett foto.

Men annars om du har råd har Flash en bitmap tracing-filter tror jag det heter som gör liknande sak. Liknande som illustrator kan.

Photoshop och något filter i kan du kanske oxå få samma känsla med kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm.. med några kontrastappliceringar och filtret cutout kan du göra en liknande effekt i photoshop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempelbilden är en tonseparation (tonreducering). Detta går att uppnå med "Posterize" (har jag för mig att det heter) i Photoshop. Men sen återstår problemet att ett fotografi som man reducerat tonerna i blir mer en 'grafisk bild' än teckning. Dvs, en teckning av en bra tecknare går i en distinkt personlig stil vilket är rätt hopplöst att få till genom att bara ändra tondata i ett fotografi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...