Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sorteringsalternativ för coweflow på nya nanon


Rastarallare

Rekommendera Poster

Hej alla

 

Fick hem min nya nano i torsdags. Helt fantastisk liten sak som jag redan älskar. Det enda som irriterar mig är att albumen i cowerflow läget sorteras efter artist, vilket gör att ett samlingsalbum med 60 låtar syns som 60 olika album med precis samma innehåll.

 

Är det någon som vet om det finns något alternativ för att ändra detta?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu sitter jag inte vid en mac just vid tillfället... så jag kan inte beskriva exakt.

 

men markera alla dessa låtar från samlingsskivan i iTunes och högerklicka>visa info

väl där så får du skriva in namn för något som heter ungefär "albumartist".

Skriv i samma albumartist för alla låtarna så borde ditt problem vara ur världen.

Längst kner till vänster på samma info-sida finns det en drop-down lista där du kan ställa in att de markerade låtarna är en och samma samling.

 

Om du gör dessa steg så borde det löst sig.

 

Angående att sortera cower flow på annat än artist tror jag inte det går. åt minstonne inte än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt snabba svar. Tyvärr hjälpte det inte, så jag får helt enkelt leva med det om det inte finns några andra sorteringsalternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt snabba svar. Tyvärr hjälpte det inte, så jag får helt enkelt leva med det om det inte finns några andra sorteringsalternativ.

 

Jo men försök igen:P jag har själv gjort precis samma sak på min nano g3, och det fungerar finnemang för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt snabba svar. Tyvärr hjälpte det inte, så jag får helt enkelt leva med det om det inte finns några andra sorteringsalternativ.

 

Vet inte riktigt vad den här inställningen betyder men det är värt ett försök, prova kryssa i "Gruppera samlingar vid bläddring" under iTunes > Inställningar > Allmänt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...