Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ändra hemsidan

Dia2

Recommended Posts

Hej

Hur kan ja redigera min befentliga hemsida med iWeb, med windows brukar ändast öppna hemsidan o trycka på arkiv i webläsaren sen redigera med frontpage....

Hej

Hur kan ja redigera min befentliga hemsida med iWeb, med windows brukar ändast öppna hemsidan o trycka på arkiv i webläsaren sen redigera med frontpage....

Jag vet inte om man kan öppna websidor av andra program med iWeb, tror det är uppbyggt på mallar och inte går att använda till vilken sida som helst.

Men däremot kan du kringla-alt-u (visa källtext) i Safari och sedan klippa ut texten och öppna den i t ex Smultron, Text-Wrangler, Coda eller annan textredigerare (och sen ladda upp den igen med ftp) om du kan lite html.

Jag arbetar helst med Coda som kostar en 500-lapp men är ett allt-i-ett-program för uppladdning, bearbetning och underhåll av hemsidor.

Hej

Jag misstänker att du har en befintlig sida som du inte skapat i iWeb, utan i ett annat program (FrontPage).

Det blir lite svårt. i iWeb kan du skapa en webplats och redigera den, men inte importera, inte utan "hack" i alla fall.

Guest micke_nkpg

iWeb är likt FrontPage gjort för att använda mallar och att man sedan inte ska vilja ändra genom kod.

Har du redan gjort en sida skulle jag hellre använda NVU.

Ja, jag har gjort sidan med frontpage innan jag blev mac användare.....

men skall pröva med "NVU"

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...