Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Minne till MBP


DrummersDigest

Rekommendera Poster

DrummersDigest

Om jag köper en MBP och vill ha 4GB internminne...

Jag vill inte betala 6000 extra för 2 GB (som det står i butiken på apple.se) men jag vill heller inte köpa extra minne på t ex macoteket och inte kunna använda det minne som redan sitter i. Hur går man tillväga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh... bristande logik här? Det är enda alternativen du har egentligen.

Du får väl sälja minnet som kommer med från Apple isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dustin säljer Kingston minnen framtagna för Mac. 2x2GB för runt 3.000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Notera att det inte behöver stå "Mac" på minnena. Alla Macar använder helt vanliga standardminnen. För MBP gäller PC2-5300 667 MHz DDR2 200-pin SO-DIMM. Ska inte vara ECC, parity eller något sådant.

 

En 2 GB-modul får du för ungefär 1200 kronor hos flera webbutiker. Tyvärr kan du inte köpa din MBP från Apple helt utan minne (åtminstone har jag aldrig hört talas om någon som gjort det, men om du ringer till dem kanske du kan fråga), så du får en eller två moduler över beroende på vad du själv köper och installerar.

 

Macbook Pro kommer ju alltid som standard med 2 GB i form av två 1-gigstickor, och det ska inte vara svårt att få dem sålda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast man har ju hört mycket om Macar som kraschar och fungerar allmänt dåligt efter att man satt in icke mackompatibla minnen. Man kanske bör köra safe och köpa Mac minnen ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...