Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

uTorrent


Dia2

Rekommendera Poster

Hej

 

undarar vad det finns för bra torrent program till mac, använder uTorrent på windows men den finns inte till mac...så undrar vad alternativet är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

undarar vad det finns för bra torrent program till mac, använder uTorrent på windows men den finns inte till mac...så undrar vad alternativet är

Azureus, en av de få som inte är bannad på privata trackers. Tomato-torrent funkar också.

Transmission, Bitrocket, Bits on wheels är bannade på de flesta privata trckers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Azureus, en av de få som inte är bannad på privata trackers. Tomato-torrent funkar också.

Transmission, Bitrocket, Bits on wheels är bannade på de flesta privata trckers

 

ok tack för ditt snabba svar ska ta och pröva Azureus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag använder transmission. tycker det funkar finfint.. fast använder aldrig privata trackers..

 

får man fråga dej iMarc hur det kommer sig att de programmen är bannade på många privata trackers?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad menas med privat trackers?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad menas med privat trackers?

 

EDIT: läste fel. tyckte bara det stod trackers :) . men privat tracker är väl en som bara några har tillgång till.. lösenskyddade sidor man måste vara medlem på (?) för att ladda ner å upp..

 

wikipedia:

Private tracker sites such as Demonoid operate like public ones except that they restrict access to registered users and keep track of the amount of data each user uploads and downloads, in an attempt to reduce leeching.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag använder transmission. tycker det funkar finfint.. fast använder aldrig privata trackers..

 

får man fråga dej iMarc hur det kommer sig att de programmen är bannade på många privata trackers?

Fanns en tråd om detta förut, men vad jag minns är att transmission skickart tillbaka "skräpdata" mer eller mindre, skickar tillbaka felaktig information.

uTorrent, Azureus och Tomato är helt ok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: läste fel. tyckte bara det stod trackers :) . men privat tracker är väl en som bara några har tillgång till.. lösenskyddade sidor man måste vara medlem på (?) för att ladda ner å upp..

 

wikipedia:

Mycket riktigt, på en priavet tracker är det användarnamn och lösenord som gäller. Regler som måste följas och bättre kvalité på utbudet och mycket snabbare nedladdningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många om inte alla har väl tagit bort bans på iaf transmission nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Xtorrent krävde licens, och lyckades tyvärr inte få igång Azureus...ska pröva Transmission :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Transmission fungera nu bra även på privata trackers, jag har inte fått några felaktiga data än så länge i all fall. Körde alltid med Azureus tidigare men nuvarande version av Transmission sköter sig fint. Azureus är ett mer komplett program men Transmission är betydligt mindre krävande för min burk i all fall (G5). Bara att pröva dig fram vilken klient du & din dator trivs bäst med ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använder Transmission nu, den fungerar utmärkt vet dock inte hur man väljer var filen skall sparas innan den laddas hem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använder Transmission nu, den fungerar utmärkt vet dock inte hur man väljer var filen skall sparas innan den laddas hem

 

preferences i menyn > klicka på transfer > general-tabben... ex. välja på Add transfer: Download to: always ask me.. eller annat om du så vill :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

preferences i menyn > klicka på transfer > general-tabben... ex. välja på Add transfer: Download to: always ask me.. eller annat om du så vill :)

 

tackar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar ;)

 

your wellcome :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att Azureus skall fungera måste man först innan man installerar Azureus först ha installerat den senaste Java versionen från Sun. Azureus är ju en Java client. Azureus suger dock getpung så den skulle jag skita i. Det är ju för sjutton inte normalt att en enkel nedladdningsklient skall suga resurser som om det vore ett action 3D-spel typ CS. Uselt programmerat skulle jag vilja säga! :armskeptisk:

 

Vad gäller Transmission så stämmer det att den senaste versionen inte längre är bannad från de flesta privata trackers så är det fortfarande några som har bannat den. De litar helt enkelt inte på utvecklarna pga att de är riktiga svin som behandlar folk som skit. Aldrig att jag använder deras klient. Sessutom har jag sett folk på en tracker som jag är medlem på som fått negativa ratios på tusentals miljarder trots att det utlovats att det skulle vara fixat. Ne det är bara att konstatera det finns ingen riktigt bra klient vad gäller BT till mac. Så jag kör uteslutande BT via µtotrrent 1.75 i Windows Vista Home Premium. En underbar klient som är i det närmaste perfekt.

 

Det skall visst komma till macen snart det får vi verkligen hoppas. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...