Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DotMac strypt för europeer [?]


mjg

Rekommendera Poster

Skaffade .Mac för ett tag sedan. Segheten är skrämmande...och jag märkte snabbt att detta inte var någon tillfällighet utan snarare en policy från Apple sedan .mac introducerades. men nu har många europeer fått nog och det börjar koka. På kontinenten är detta en medial flod som växer. Det är nu Apples förhållande till kunden visas - det är nu deras ansikte visar sig.

Apple har 40% av sin omsättning i Europa. Hur i hela fridens namn tänker dom när dom stryper bandbredden för europeiska .Mac-kunder? Är dom fullständigt blåsta i skallen? Fattar dom inte att detta får dom äta upp förr eller senare. Dom har inte ens spegelservrar i Europa. Allt ligger i Kalifornien. Jisses! Har dom missat fullständigt hur man gör och vad internet är för något? Hur man fördelar bandbredd över klotet? Skanda! Om inte detta intresserar MacWorld rent journalistiskt så måste tidningen anställa en journalist bums.

Hallelujah!

 

 

http://discussions.apple.com/thread.jspa?t...0&start=105

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu ett bra skäl för mig att klippa av linan till .Mac som jag haft sedan den upprättades...

Dels skälet här ovan. dels betalningen i € :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.Mac :lol:

Det började med att man fick gratis email "It´s yours and it is free. For life!" sa Steve Jobs när iTools presenterades (som det hette då). Det vet vi ju hur det blev med det.

 

All right, 99$ skulle det kosta per år och det var väl inte ok men fick fungera. Men när dom sedan de facto höjde avgiften ytterligare genom att ta 99 Euro per år, ja då fick det f*nimej vara nog!

 

Jag kommer aldrig, aldrig att skaffa mig .Mac igen. Ja, jag är långsint, det är en del av min personlighet det vet jag.

Dom får hitta på vad dom vill, det skiter jag i för jag vill inte ha med .Mac att göra och nu när man läser detta så blir jag ännu mer övertygad om att hålla mig på armlängds avstånd från detta lurendrejeri

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har garvat åt .mac i många år, men nuförtiden ränner jag mellan 4 macar som jag vill hålla synkade - dessutom ska kärestan bli med mac och våra kalendrar måste synka ihop som ett urverk [nej, GoogleCal är inget alternativ för oss då vi vill ha så lite som möjligt att göra med diktaturavsugarna]. Det sanslöst intuitiva Gallery [lösenordskyddat!] inifrån iPhoto - som synkar inkrementalt - är också något som slår allt jag sett och är guld värt när man har ett litet mirakelbarn som utvecklas och släkt & vänner utspridda på hela planeten. Idisken-Public har räddat mig tre gånger redan - otroligt enkelt att skyffla filer och för andra att hämta dom med browser.

Lägg ihop allt detta - plus att jag har stadig/god inkomst - så kanske ni kan förstå mig. Jag tror också att nya fenomenala tjänster kommer på DotMac...och allt är så klockrent med en mac...så vackert...så gnistrande. Föreställ er amerikanerna som sitter med 4-8 Mb/s mot .Mac!

 

MEN - fixar dom inte speeden innan mitt abbonemang går ut så blir det adios och no turning back to the f***ing bastards.

 

[spekulerar> priset kommer också att sjunka 50% på 2 år...om dom vill överleva i Googlevärlden]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I hear you, I so hear you!!!

 

Grejen är ju att vi Macare är så stryktåliga och det vet Cupertino. Hur menar jag då?

 

Jo, grejen är ju att vi faktiskt sitter på toppen i näringskedjan vad gäller Operativsystem. Vad ska vi hota med? Att byta OS? För oss blir det ju i så fall att byta ner oss, oavset vad vi byter till. Windows är ju inte aktuellt för 99% av oss att switcha till så vad återstår, jo LINUX. Inget direkt fel i det, men man är ju inte precis van vid att sätta sig och skriva en skrivardrivrutin till sin nya skrivare bara för att någon annan inte gjort det.

 

Vi har självmant målat in oss i ett hörn genom att vi använder ett så överlägset OS som OS X är och det vet Cupertino. Dom vet att vi inte kommer att switcha utan att vi kommer att klaga, gap, skrika, inte förnya .Mac med mera, med mera i evighet. Men. Vi kommer inte att byta plattform och det är därför som OS X både är en välsignelse och en förbannelse. Det finns helt enkelt ingen konkurrent som når upp till OS X i dagsläget.

 

Jag tror faktiskt inte att priset kommer att sjunka på .Mac oavsett vad Google och Yahoo hittar på. Den morotsrökande hippien Jobs kommer att köra sitt race som han alltid gjort. Ett race som många, många gånger varit framgångsrikt och som gjort Apple till ett sjukt framgångsrikt företag. Men han kommer aldrig att erkänna att priset är för högt och hastigheten för oss européer är för låg. Never! Han har blivit fartblind tror jag och har förlorat den ödmjukhet han kanske en gång haft som kommer av att vara underdog och att slå uppåt hela tiden.

"Det är ju APPLE! Du får ju en emailadress som sluter med @mac.com, ditt favvoföretag för bövelen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I hear you, I so hear you!!!

 

Grejen är ju att vi Macare är så stryktåliga och det vet Cupertino. Hur menar jag då?

 

Jo, grejen är ju att vi faktiskt sitter på toppen i näringskedjan vad gäller Operativsystem. Vad ska vi hota med? Att byta OS? För oss blir det ju i så fall att byta ner oss, oavset vad vi byter till.

 

Vi har självmant målat in oss i ett hörn genom att vi använder ett så överlägset OS som OS X är och det vet Cupertino.

 

Men han kommer aldrig att erkänna att priset är för högt och hastigheten för oss européer är för låg. Never!

 

 

"Det är ju APPLE! Du får ju en emailadress som sluter med @mac.com, ditt favvoföretag för bövelen".

 

Mycket roande läsning :lol:

 

Tack Gabbeman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja...inte behöver man byta operativsystem bara för att man inte har .Mac :-D

Mailadressen är för mig - och givetvis mååånga andra - fullständigt ointresant då vi redan har en etablerad mailadress [så klart] och något vettigt användarnamn [före@] finns inte ledigt sedan länge.

 

Nå - jag hänger dock med i resonemanget om dom lojala kunderna - som inte är unikt [HD t.ex.] för Apple, men ovanligt utbrett [inom mode är det dock extremare]. Men när det gäller DotMac så kan nog inte Apple rida speciellt mycket på "maclojaliteten" - ty [t.o.m. gratis] alternativ finns [för dom flesta - inte för mig] och tjänsten är över huvud taget inte något man "egentligen" behöver. Många macare vet nog inte ens vad det är...och deras OS rullar fint en då :-D. Inget sneglande mot Linux där inte. :-D

 

Sen...80 [två öl på krogen] spänn i månaden är inget folk med heltidsjobb ligger sömnlösa över. vad lägger folk ut på kabelteve? Parkeringsböter? Det är bara gratisperspektivet [Google, Flickr, etc] som gör att man spottar på det. Allt är relativt. jag tycker dock att det borde kosta 36 kronor/månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har garvat åt .mac i många år, men nuförtiden ränner jag mellan 4 macar som jag vill hålla synkade - dessutom ska kärestan bli med mac och våra kalendrar måste synka ihop som ett urverk [nej, GoogleCal är inget alternativ för oss då vi vill ha så lite som möjligt att göra med diktaturavsugarna]. Det sanslöst intuitiva Gallery [lösenordskyddat!] inifrån iPhoto - som synkar inkrementalt - är också något som slår allt jag sett och är guld värt när man har ett litet mirakelbarn som utvecklas och släkt & vänner utspridda på hela planeten. Idisken-Public har räddat mig tre gånger redan - otroligt enkelt att skyffla filer och för andra att hämta dom med browser.

Lägg ihop allt detta - plus att jag har stadig/god inkomst - så kanske ni kan förstå mig. Jag tror också att nya fenomenala tjänster kommer på DotMac...och allt är så klockrent med en mac...så vackert...så gnistrande. Föreställ er amerikanerna som sitter med 4-8 Mb/s mot .Mac!

 

MEN - fixar dom inte speeden innan mitt abbonemang går ut så blir det adios och no turning back to the f***ing bastards.

 

[spekulerar> priset kommer också att sjunka 50% på 2 år...om dom vill överleva i Googlevärlden]

 

Ett ord i rättan tid. Det måste bli en ändring på det här. Idén med .Mac är bra, priset väl högt men genomförandet direkt uselt - det är så segt att man ledsnar. Enda orsaken till att jag fortsatt med det är de fördelar det trots allt har i fråga om integration med olika program samt att alternativet Google inte lockar. Men tålamodet har en gräns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

petterlindskog

Denna diskussion är tyvärr inte ny. Vi som gillar tjänsten men inte kan använda den ordentligt har blivit rejält trötta på det här! Därför har vi nu skapat ett upprop för att få Apple att skärpa sig, vi betalar faktiskt för tjänsten! Vi har skapat en .mac grupp (dels för att folk ska förstå att det faktiskt är sjukt segt) dels för att Apple på så sätt kanske ska uppmärksamma detta problem mer! Tillsammans så har vi mer att säga till om!

 

Gå med i det nystartade uppropet här och nu: http://groups.mac.com/fastermac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna diskussion är tyvärr inte ny. Vi som gillar tjänsten men inte kan använda den ordentligt har blivit rejält trötta på det här! Därför har vi nu skapat ett upprop för att få Apple att skärpa sig, vi betalar faktiskt för tjänsten! Vi har skapat en .mac grupp (dels för att folk ska förstå att det faktiskt är sjukt segt) dels för att Apple på så sätt kanske ska uppmärksamma detta problem mer! Tillsammans så har vi mer att säga till om!

 

Gå med i det nystartade uppropet här och nu: http://groups.mac.com/fastermac

 

Nyhet om uppropet finns nu att läsa här:

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.122139

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...