Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återskapa inkorg i Apple Mail


Tomixen

Rekommendera Poster

Jag har ett litet problem som uppstod idag. Jag valde att bygga om min inkorg och gick sedan ifrån datorn några timmar. När jag kommer tillbaka så har Mail hängt sig. Vid tvångsavslutning av programmet och omstart har nästan hela inkorgen försvunnit, cirka 2.500 mail.

 

Jag kan återläsa inkorgen från en retrospectdisk från kvällen innan men det verkar inte hjälpa att bara ta själva inkorgsfilen från pop-kontot, den visar samma antal mail (alltså med de 2.500 mailen borta).

 

Är det någon mer fil, någon databasfil eller cache-fil man skall ta med sig från backupp-disken? Sedan verkar jag ha två mail-mappar, en i Användare/Bibliotek/Mail OCH en i Hårddisk/Bibliotek/Mail

 

Det är ett pop-konto och vi hämtar från extern server.

 

Tacksam för all hjälp

 

Mvh

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med att flytta ut Envelope Index i Användare/Bibliotek/Mail till skrivbordet.

Öppna Mail och importera dina mail.

Släng Envelope Index som ligger på skrivbordet när du är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Stort tack för tipset, skall testa det. Annars kanske det räcker med att importera den från backupen inlästa inkorgen. Har faktiskt bara ersatt den korrupta inkorgen och inte testat att importera.. Lite kortslutning i skallen kanske :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Matrix!

 

Funkade superbra, stort tack för hjälpen. När jag flyttade ut Envelope Index på skrivbordet och drog igång mail så fick man importera alla lådor i pop-kontot.

 

Mycket tacksam för detta!

 

Mvh

 

/thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...