Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med amerikansk iPhone i Sverige


Tsumeta

Rekommendera Poster

Ända sedan dagen då Apple visade sin fruktansvärt habegärliga telefon så började jag, liksom många andra, gå i tankar om att köpa en från USA, eftersom det verkar som om en europeisk lansering inte ligger i närmaste planerna. Okej, vi har eventet på tisdag som kanske avslöjar något, men det känns ändå som om det kommer dröja för länge. Jag vill ha en nu!

 

Varje dag sedan releasen har det dessutom dykt upp en massa nyheter om hur man låser upp sin iPhone för att kunna använda den utanför AT&T, men låt oss nu tala klarspråk:

Hur kommer en iPhone från USA fungera här i Sverige?

Jag råkar nämligen ha en vän i staterna som erbjuder sig att skicka över en när som helst, om jag är sugen, men blir det massa tjafs varje gång det släpps en uppdatering så tappar man ju lusten en aning...

 

Tell me! Det känns som om alla sajter ger en olika information angående hur väl iPhonen funkar utanför staterna, eftersom det upptäcks nya metoder hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ända sedan dagen då Apple visade sin fruktansvärt habegärliga telefon så började jag, liksom många andra, gå i tankar om att köpa en från USA, eftersom det verkar som om en europeisk lansering inte ligger i närmaste planerna. Okej, vi har eventet på tisdag som kanske avslöjar något, men det känns ändå som om det kommer dröja för länge. Jag vill ha en nu!

 

Varje dag sedan releasen har det dessutom dykt upp en massa nyheter om hur man låser upp sin iPhone för att kunna använda den utanför AT&T, men låt oss nu tala klarspråk:

Hur kommer en iPhone från USA fungera här i Sverige?

Jag råkar nämligen ha en vän i staterna som erbjuder sig att skicka över en när som helst, om jag är sugen, men blir det massa tjafs varje gång det släpps en uppdatering så tappar man ju lusten en aning...

 

Tell me! Det känns som om alla sajter ger en olika information angående hur väl iPhonen funkar utanför staterna, eftersom det upptäcks nya metoder hela tiden.

Nu har dom ju det senaste snackat om en Open Source upplåsning. Vet dock inte hur den står sig emot uppdateringar. Det bästa är väl att kolla på den sidan. Dom bör väl skriva något angående uppdateringar och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det funkar. En upplåst telefon är en upplåst telefon - antingen funkar allt eller så funkar inget. Det är en dator [som ser ut som en telefon] vi talar om.

 

Sen...om Apple's framtida updates korrumperar upplåsningen vet vi - eller ingen på hela jorden - någonting om. Det är som alltid med hacking; den är temporär...eller för evigt. Ett lotteri m.a.o.

 

Nå - om en update pajar upplåsningen så dröjer det givetvis inte länge föränn ett nytt hack kommer som även fixar detta, men när det gäller mobiler kan det ju vara kymigt att vara utan en vecka eller två. Man kan ju ha en extratelefon som man använder medan man väntar på nya hack förstås...och vi andra som inte pallar med detta instabila leverne köper en med abbonemang när den kommer till vårt eget hemland. Det tar ont, men vi väntar alltså. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det blir fel på luren så är det väl enklare om man kan gå till affären där man köpt den?

 

Aldrig fel heller att vänta, ev barnsjukdomar hinner åtgärdas kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det blir fel på luren så är det väl enklare om man kan gå till affären där man köpt den?

 

Aldrig fel heller att vänta, ev barnsjukdomar hinner åtgärdas kanske.

 

Jochum...du läste inte startinlägget va? :lol: Fy skäms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh? Jo det gjorde jag men jag ville bara va snäll och lägga till ytterligare skäl att köpa den hemma som stöd helt enkelt. Eller vad tänkte du på?

 

Iofs kunde säkert Tsumeta tänkt ut detta själv men ändå, mitt syfte var bara att hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig fel heller att vänta, ev barnsjukdomar hinner åtgärdas kanske.

Det är alltid fel att vänta med att köpa saker. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför vänta om du får erbjudande om att få en nu!!! be din kompis skicka en till mig me!!! säg bara vart du vill ha pengarna!!! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En god vän är i Usa och jag bad henne köpa en iphone till mig på applestore i NY. HOn sa att man inte kunde köpa den utan att teckna abonnemang och utan at var amerikan! kan det verkligen stämma?

 

skulle komma undan med 2800 kr för en vilket ju e väldigt lockande.

 

hur skall hon göra för att köpa en lös Iphone bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är bara att gå in och köpa den då man registrerar abonnemanget hemma i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...