Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Multikabel för TV-tittande


Emil Gustafsson

Rekommendera Poster

Emil Gustafsson

Jag undrar om det är någon som har sett/köpt en multikabel så man enkelt kan föra över bild och ljud på en intel iMac till en tv.

 

Datorn som var under tvn håller på att slockna och jag orkar inte pilla utan tänkte då istället dra en kabel från min iMac till tv. Då gärna en kabel som för över bild och i samma veva för över ljudet.

 

Nån som sett något sånt eller måste jag köpa två kablar och tvinna dem själva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag; från iMacens mini-DVI via apples konverter till video (konverter) sedan en konverter från video till scart från t.ex. kjell o Co art nr: 37687 =) alternativt direkt till S-video

 

edit-> art nr är ju bra =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emil Gustafsson

Okej, sen får det bli en vanligt 3,5mm stereoplugg till rca för att få med ljudet också. Varför finns det inte en plugg för allting =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, sen får det bli en vanligt 3,5mm stereoplugg till rca för att få med ljudet också. Varför finns det inte en plugg för allting =)

För att du ska ha bilden till din skärm/TV men ljudet till din hemmabioförstärkare.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i den sladden från Kjell som jag visade så är det en 3,5 till audio ut på macen som går samman med video till scart. Dvs ljudet in på tv:n går genom scart. Vill du ha det på annat sätt (t.ex.) till hemmabio finns det många andra sätt, men jag trodde det var det du frågade efter. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emil Gustafsson
i den sladden från Kjell som jag visade så är det en 3,5 till audio ut på macen som går samman med video till scart. Dvs ljudet in på tv:n går genom scart. Vill du ha det på annat sätt (t.ex.) till hemmabio finns det många andra sätt, men jag trodde det var det du frågade efter. =)

Aha, dåligt av mig att inte kolla innan jag skriver. Har visserligen bara en vanlig stereo som jag spelar dvdljudet från och det är ungefär lika bra som tvn. Skall kolla den kabeln som går till scart.

 

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emil Gustafsson

Precis en sådan som jag behöver och de fanns i 10 metersversioner också. Då är det sista frågan innan allt e klart, om jag skall se på film och skicka den via utgången på iMacen känner den av det automatiskt eller måste jag "aktivera" utgången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan förkortar man inte television till tv, utan till TV hur märkligt det än kan se ut... ;)

Ändrar därför din rubrik (Multikabel för tvtittande) annars kan man tro att du vill titta tills vidare :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...