Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

tips till min hemsida! snälla


lellegoeswild

Rekommendera Poster

Tjenare.

 

Jag håller på med mitt projektarbete just nu och med det har jag börjat göra hemsidan www.enkelteknik.se

 

Mitt mål är egentligen är att göra den lättnavigerad och rolig att vara på.

 

Jag undrar om det är något som kan vara bra att ändra på eller lägga till? :propellerbaver:

 

Tänk på att det är under konstruktion och stavfel finns lite överallt.

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Lite för knall-blått för min smak, men det ser bra ut. Kanske skulle ha större färgskillnad på bakgrunden på ikonerna "bild" och "telefoni". Telefoni kanske röd?

Loggan: I och med att det är text direkt under den tycker jag inte att spegelreflektionen ser så bra ut, det krockar. Ta bort devisen eller speglingen.

Kul projekt. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut. Spegelreflektion krockar lite som Björn skrev men tja jag vet inte om det är... jo inte helt perfekt nej. Personligen skulle jag göra ramen runt loggan med runda hörn oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det va snyggt! Bara, som någon sa här ovan, en lite lättare blå tror jag på. Tona ner den lite bara, så blir det nog bra.

 

Annars tycker jag den är lättnavigerad och snygg! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis en sådan hemsida skulle jag vilja besöka när det gäller innehållet. Enkelt och logiskt uppbyggd, man kan hitta den information man vill ha. Både nybörjaren och den som kan lite får sitt, efter vad jag kan bedömma.

 

Lite synpunkter på utseende:

Färgvalen är inte helt lyckade. De kommer liksom ur olika färgskolor. Antingen har man klara färger, eller pasteller, eller "smutsiga". Nu är skolorna blandade, det ger inte ett sammanhållet intryck.

 

Likadant de grafiska elementen. Headern innehåller färglada 50-tals inspirerade bilder. Bilderna på innehållssidan är lite 90-talsstuk, enkla. Jag gillar båda stilarna, men det är inte konsekvent.

 

Dessutom borde alla bilder på innehållssidan flyttas en bit åt höger (padding eller margin). De ligger för nära vänsterramen.

 

Här kommer det du inte får guldstjärna på: Vänssterramen är o-vacker. Grafiska element, storlek på typsnitt ... Nä, gör den lika bra som resten så kommer det bli en toppensida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra uppbyggnad.

Lätt navigerat.

Håller med om färgvalskritiken, i tidigare inlägg.

 

Tycker också att det skulle vara trevligt med annan bottenfärg än vit i info rutorna

+ att det vita tar bort en del av kanterna av animationerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tack så jättemycket för tipsen!

 

Blir några extra timmars arbete, men jag tror det är värt det! :propellerbaver: :propellerbaver:

 

Pow pow, dubbelbäver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Bra o lättnavigerad hemsida. Håller med de andra lite om färgvalen och så.

Tänkte på en annan sak. Har du kollat så att alla sidor validerar? Jag vet inte om de kommer kolla det när de kollar hemsidan men det ser snyggt ut om allt är snygge och rätt i koden.

 

CSS Validator

HTML validator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra och logisk navigering.

 

Sedan fanns det en sak aom jag inte bryr mig om igentligen, däremot kommer sökmotorerna och defentiv google inte tycka om det.

 

Du har enkelteknik.se som en forward för allt och sedan visas det andra adresser i statusfälltet.

Detta tycker inte sökmotorer om när de ska indexera din sida, vilket gör att de kommer antingen låta bli att göra det eller att ta bort den ur säkmotorn efter en reltivt kort tid.

 

För att vara säkert på att komma med och vara kvar så ha hela adresserna liggande i adressraden när du t.ex klickar på Telefoni så ska www.easerase.se/enkelteknik/telefoni.htm visas. Inte enbart www.enkelteknik.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag saknar är en sökmotor. Även om man väldigt enkelt skulle kunna bläddra igenom ikonerna så vill man snabbt kunna hitta ett speciellt ord som man funderar på.. Det är väl en av anledningarna för den här sidan?

 

Om du registrerat din sida för Googles sökmotor kan du enkelt lägga in en Google custom search till din sida. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...