Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Testa dina sidor i alla browsers


OzzieWild

Rekommendera Poster

På sidan Browsershots kan du skriva en URL och välja vilka browsers du vill testa. Det tar ett litet tag, men lägg URL:n som favorit och återvänd efter någon timma, så for du screenshots på just din sida i alla valda browsers!

 

Tummen upp för en sådan tjänst tycker jag :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen nyhet, men tjänsten blir bättre och bättre. Trevligt att det är gratis förstås.

 

Dessvärre har man inte så stor nytta av den om man använder mycket Ajax eller javaskript eftersom man inte kan testa interaktiviteten… Trist men oundviklig svaghet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen nyhet, men tjänsten blir bättre och bättre. Trevligt att det är gratis förstås.

 

Dessvärre har man inte så stor nytta av den om man använder mycket Ajax eller javaskript eftersom man inte kan testa interaktiviteten… Trist men oundviklig svaghet.

Tycker det här är en lysande tjänst, om man är designer. Vad gäller funktionalitet får man ju naturligtvis se till att hålla sig till metoder man vet fungerar.

 

Sen sa jag ju inte att det var någon nyhet, tänkte bara tipsa om att jag nyligen snubblat över denna sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det här är en lysande tjänst, om man är designer. Vad gäller funktionalitet får man ju naturligtvis se till att hålla sig till metoder man vet fungerar.

 

Sen sa jag ju inte att det var någon nyhet, tänkte bara tipsa om att jag nyligen snubblat över denna sidan.

Du har förstås helt rätt. Och det finns säkert fler som inte visste att möjligheten fanns. :)

 

Jag menade bara att det inte är någon helhetslösning där man kan se att allt fungerar som det ska (t ex ser man inte tittutbuggen i IE6). Man måste ändå testa i olika webläsara manuellt om man vill vara säker på att allt fungerar som man förväntar sig. Men visst är det en toppenlösning om man bara snabbt vill kolla om en ny css-design fungerar och ser ut som förväntat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

ah vad skönt, så slipper man sätta på pcn för att se hur IE totalt slaktar ens sida

 

väntar nu på resultatet, det tar ju som sagt lite tid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...