Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac 20-tumsskärmar sämre än 24-tummarna


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

malen,

 

Jag har nyligen kritiserat min iMac 24" hårt för att skärmen inte levererar vad jag förväntat mig. Jag är inget proffs - det enda jag kräver är att vitbalansen ska vara jämn över hela displayen så att den kan kalibreras överhuvudtaget. Jag jämför inte med Apples Cinema-skärmar här - eller andra proffsgrejer - jag jämför med hur samma paneler presterar i andra jämndyra skärmar samt tidigare iMac-datorer. Ingen konsument ska behöva acceptera att skärmen är kraftigt ljusare nertill än upptill - det är ett fel på produkten och inget annat. Likaså att många iMac 24" är blåa på vänstersidan och gula på högersidan. 16500kr är inte fikapengar och för det priset ska man kräva grundläggande funktioner såsom jämn bakgrundsbelysning och vitbalans.

 

Din liknelse med systemkameror haltar lite. Det är kanske inte framförallt bildkvaliteten som skiljer mellan en kompaktkamera för 2k och en systemkamera för 10k, utan inställningsmöjligheter och flexibilitet tack vare utbytbara objektiv. Jag kräver att såväl kompaktkameran som systemkameran ska kunna ta bilder på ett vitt motiv och att det blir vitt.

 

/ Jacob

Som jag skrev innan så kämpade jag med flertalet Sonys skärmar som hade en regnsbåge liknande färgskiftningar. Priset var 10 000 st och det var inga kaffepengar heller. Det gick inte att kalibrera de.

Det är för få som vågar reklamera bristande produkter.

Några dagar sedan läste jag i detta forum om skramlande DVD spelare i MacMini.

De flesta gav råd att inte spela skivor i dator utan rippa de och spela från iTunes. Ingen skrev att man borde reklamera dator om den låter som traktor.

 

Är du inte nöjd med kvaliteten - reklamera dator. Ingen behöver stå ut med något man tycker brister i kvaliteten.

Det jag ville säga är att man kan inte förvänta sig proffsgrejer i konsument segmentet.

Det betyder inte att konsumentprodukter för vara hur dåliga som helst.

 

Jämförelsen med kameror stämmer så långt att det är faktiskt fler saker som är bättre och bidrar till bättre kvalitet på dyrare systemkameror som bl a optiken och elektroniska komponenter som DA omvandlare och dyl. Jag ville säga att det är inte bara pixlar som spelar roll och att pixlar är av "olika kvalitet".

Om du läser tester på kompaktkameror så många gånger kan du se hur de hanterar vitbalans. Vissa gör det bättre andra inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar
malen,

 

Jag har nyligen kritiserat min iMac 24" hårt för att skärmen inte levererar vad jag förväntat mig. Jag är inget proffs - det enda jag kräver är att vitbalansen ska vara jämn över hela displayen så att den kan kalibreras överhuvudtaget. Jag jämför inte med Apples Cinema-skärmar här - eller andra proffsgrejer - jag jämför med hur samma paneler presterar i andra jämndyra skärmar samt tidigare iMac-datorer. Ingen konsument ska behöva acceptera att skärmen är kraftigt ljusare nertill än upptill - det är ett fel på produkten och inget annat. Likaså att många iMac 24" är blåa på vänstersidan och gula på högersidan. 16500kr är inte fikapengar och för det priset ska man kräva grundläggande funktioner såsom jämn bakgrundsbelysning och vitbalans.

 

Din liknelse med systemkameror haltar lite. Det är kanske inte framförallt bildkvaliteten som skiljer mellan en kompaktkamera för 2k och en systemkamera för 10k, utan inställningsmöjligheter och flexibilitet tack vare utbytbara objektiv. Jag kräver att såväl kompaktkameran som systemkameran ska kunna ta bilder på ett vitt motiv och att det blir vitt.

 

/ Jacob

 

Nu är det iofs ett rätt brett problem som är bevisat att det verkligen är en "defekt" och inte att skärmen är så på alla macar, en poll på macrumors visade att några % hade ditt problem med 24" skärmen ! Bara reklamera och få en ny , vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nikon introducerade en D40 och en D40x kamera. Skillnad i pris - över 2 000 kr.

Du tror väl inte att D40 är lika den andra trots att den kostar billigare eller hur Jochum?

Kolla specarna och avgör om du behöver de mer avancerade grejerna och om det är prisvärt för dig. Likadant med iMacen. Varken mer eller mindre.

 

Jag tycker inte att de nya iMacs är en uppgradering på de gamla. Det är en nyare produkt som ej behöver var på något sätt bättre än det gamla.

Apple ville gå ned i pris och det resulterade att någonting måste offras. Man introducerar en billigare panel och säljer den billigare. För den kostar väl billigare än föregående modeller. Stämmer det?

För de som känner sig blåsta säger jag: släng dig inte på luren och beställ nya grejer innan de ens hunnit lämna fabriken. Vänta i lugn och ro tills MacWorld har testat grejen och skrivit svart på vit att t ex MacBook skärmar är helt kassa och sysslar du med video då är det inen dator för dig...

Då har ni några riktlinjer att gå efter.

Du blir inte den första i Sverige som har en iPhone/or whatever i handen men du köpte inte grisen i säcken heller.

Alla nya saker behöver inte bli bättre än de gamla och nyare saker behöver inte vara någon uppgradering på det förra. Så är det. Köp grejer EFTER dina behov och betala inte för något du aldrig kommer att använda.

 

Som jag skrev innan: Dröm ej att köpa en Apples bärbar för 6 000 kr med specarna som ligger nära en MacPro. Glöm det.

Okej, jag skulle inte nämnt Nikon som jag inget vet om, men om jag håller mig till Canon så kom de med en ny modell med några små förbättringar till det bättre, prisskillnaden blev en tusenlapp, och man kunde lätt läsa om förändringarna, gick knappt att undgå, så brukar det funka ofta. Det man är van vid och jag tycker det är rätt så naturligt att man förutsätter det och blir lite besviken när det mönstret bryts. Apple har tidigare oftast förbättrat sina modeller och ganska ofta inte höjt priset utan behållt eller sänkt lite grann, håller inte reda på det så mycket.

 

Men jag köper då att Apple vill göra iMacen billigare och frångå sin gamla inriktning och kundgrupp och göra den mer PC-kvalitéig, på gott och ont, men har de skrivit om försämringen? Kan man inte begära det? Med en sån ganska viktig förändring (försämring) kunde de inte döpa om den och använda nån sorts modellkod som bilvärlden gör med sina "de luxe" och "GT"-modeller och liknande kanske?

 

Okej ifall vi inte kan begära nåt sånt av ett vinstdrivande företag att göra reklam för sina försämringar så kan vi väl alla fall få dryfta om det här, och där håller du ju med mig, att vi ska invänta MacWorlds test, det är ungefär som att diskutera här, inte så långt ifrån, och det har vi ju gjort, inget fel i det väl? Min åsikt är att de som berättat att skärmen suger på några få punkter förmodligen har rätt, min åsikt för jag ser samma sak nämligen, din åsikt är någon annan att det är prispolitik, ja är det inte rätt att vi framför våra åsikter utan att ngn behöver ha fel? Tycker inte heller att dessa åsikter står i motsats till varann, de går att ha samtidigt. De har satt i en sämre skärm och de har gjort det för att kunna sänka priset, jag tycker det inte är bra och du tycker tydligen motsatsen. Helt okej för mig att vi tycker olika, jag vill inte ta ifrån dig din åsikt, behåll den, den är bra, bara inte min.

 

Som jag ser det så en ny uppgradering som ser likadan ut och heter likadant liksom tar över stafettpinnen och är en uppgradering, och min ryggradsmässiga reflex är att uppgraderingar ska va till det bättre, annars är det nedgraderingar. Och om det är nedgraderingar så okej då ifall de annonseras tydligt och priset sänks, som det senare de gjort! Men man önskar sig ju att man fick välja 20" panel och om man nu pysslar lite med foton och tycker bra bild är viktig utan att punga ut hela rikedomen för proffsskärmar så skulle man få valet att köpa en annan panel i macen till ngt tilläggspris, en tusenlapp cirka vore ju lagom.

 

Men återigen visar detta hur knasigt det är med inbyggda skärmar, valfriheten blir åsidosatt. Det är oxå okej om Apple vill för de får göra precis som de vill, men jag gillar det inte. Personligen skulle jag aldrig köpa en integrerad skärm i datorn, men det är bara vad jag tycker, inget jag rekommenderar andra att ta efter utan ni andra ska tänka själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch förresten, jag har ändrat mig, jag struntar i om det är bra eller dåligt val av apple att spara på komponenterna och priset, orkar inte med den debatten, och den är ganska meningslös för vi kan ändå inte ändra på Apple, jag vill bara att de procent som sysslar med bilder och design i ngn form ska veta att det är skillnad så ingen köper fel modell av misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det iofs ett rätt brett problem som är bevisat att det verkligen är en "defekt" och inte att skärmen är så på alla macar, en poll på macrumors visade att några % hade ditt problem med 24" skärmen ! Bara reklamera och få en ny , vad är problemet?

 

Problemet är att jag redan har gjort det och fick ytterligare en defekt dator. Ett annat problem är att samliga 6 iMac 24" som jag sett har haft problemet. Jag väntar fortfarande på en säker rapport från någon som defintivt inte har problemet (jag inser att många inte bryr sig om det i samma utsträckning som jag gör men jag vägrar tro att det är hela sanningen). Att man dessutom får ett exemplar med fel på bakgrundebelysningen får mig att undra om Apple har lagt ner kvalitetsavdelningen helt.

 

Jag ger Apple en chans till. Får jag ytterligare en dator med samma fel reklamerar jag och sen blir det en begagnad vit iMac 24" med matt skärm som jag kan kontrollera innan köp (problemet ska tydligen förekomma på vissa vita iMacar också men vara betydligt ovanligare där).

 

/ Jacob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det så en ny uppgradering som ser likadan ut och heter likadant liksom tar över stafettpinnen och är en uppgradering, och min ryggradsmässiga reflex är att uppgraderingar ska va till det bättre, annars är det nedgraderingar.

 

I agree!

 

Prestanda minskning är väl inte särskillt vanligt med nya modeller av maccar?

 

Man förväntar sig att nästa modell av en macprodukt, ska spöa röven av den förra, särskillt en sådan central ikon för apple, som imacen kommit att bli.

Man hade ju hoppats att prissänkningen kommit ur sänkta komponentpriser, utan att tumma på kvaliten, men den tiden är väl förbi numera.

 

Varför det är extra stickade i mitt öga, är oxå avsaknaden på rimliga alternativ. det finns imacen, o sen e det ett låångt steg till pro produkterna, som kostar mer än det dubbla i billigaste utförande. Vad händer med de som inte har råd med pro, vill köra bilder på bra skärm, o inte pallar mac minins tillkortakommanden? Det problemet fanns ioförsig redan tidigare, men blev ännu tydligare nu. Man e antingen normalanvändare, eller fullblods proffs med feta plånboken tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I agree!

 

Prestanda minskning är väl inte särskillt vanligt med nya modeller av maccar?

 

Man förväntar sig att nästa modell av en macprodukt, ska spöa röven av den förra, särskillt en sådan central ikon för apple, som imacen kommit att bli.

Man hade ju hoppats att prissänkningen kommit ur sänkta komponentpriser, utan att tumma på kvaliten, men den tiden är väl förbi numera.

 

Varför det är extra stickade i mitt öga, är oxå avsaknaden på rimliga alternativ. det finns imacen, o sen e det ett låångt steg till pro produkterna, som kostar mer än det dubbla i billigaste utförande. Vad händer med de som inte har råd med pro, vill köra bilder på bra skärm, o inte pallar mac minins tillkortakommanden? Det problemet fanns ioförsig redan tidigare, men blev ännu tydligare nu. Man e antingen normalanvändare, eller fullblods proffs med feta plånboken tydligen.

 

Apples produkter har alltid varit dyra. Det vet vi alla.

Många gånger läser man även på det här forumet att man är villig att betala de extra pengarna bara man får en Apples logga på produkten trots att den är inte alls bättre än ett annat med en annan logga på. Själv har jag aldrig förstått det här resonemanget.

För mig själv betyder Apple operativsystemmet inget annat. Länge sedan bad jag dagligen att Apple borde skippa samarbete med IBM/Motorola och köpa sina processorer av Intel. För prestandas skull och snabba uppdateringar. De böner blev lyhörda.

I mitt fall det första som åkte ut det var en Apples skärm (CRT), sen musen (bytte 3 st när sladden gick av vid fäste) och sen tangentbordet (det svarta till G4). Helt kassa grejer i mitt tycke. Vill helst att allt säljs separat så att man kan välja själv.

 

Med det senaste iMacen var det nog så att de ville gå ner i pris utan att hitta på en ny produkt därför tydligen den sämre skärmen elle så är det en av Apples tabbar där det visar sig att snålheten... Vi som var med länge har sett flertal sådana.

 

Till Jochum: Vi ska inte sluta diskutera bra eller dåliga produkter här för det är vår demokratiska rättighet. Och visst vi kan påverka Apple genom att returnera alla dåliga produkter och stå på sig och kräva sina rättigheter. Det är våra pengar som fyller deras konton eller hur?

Sjunker försäljningssiffror så är de tvungna att ta sig i kragen och rätta till sina mistag. Det sämsta man kan göra det är att sitta tyst och inte reagera när man har fått en dålig produkt för sina pengar. Macanvändarna hör inte till någon överklass med feta miljonkonton. Inte alla vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med det senaste iMacen var det nog så att de ville gå ner i pris utan att hitta på en ny produkt därför tydligen den sämre skärmen elle så är det en av Apples tabbar där det visar sig att snålheten... Vi som var med länge har sett flertal sådana.

 

Ganska säkra rapporter visar att iMac 24" innehåller en LG H-IPS-panel av mycket hög kvalitet. Samma panel som sitter i den vita iMac 24" med matt yta som jag sett flera gånger och är mycket imponerad av. Jag lägger mina ören på att det här är ett fel snarare än medvetet val p.g.a. snålhet.

 

Det är bara att hoppas på att Apple går till botten med problemet och kontrollerar var i kedjan felet uppstår istället för att bara byta ut maskinerna mot nya som har samma fel (eller rentav är sämre som den jag fick). Jag känner många som vill köpa iMac men som väntar på att Apple iaf kan säga "vi vet nu vad felet beror på och det är åtgärdat på nya maskiner".

 

/ Jacob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:ThumbsUp: Malen. Vi är överens att vi får diskutera och ha lite avikande åsikter. Bra! :)

Då tar jag och ändrar tillbaka mig lite, jag tycker nog fortfarande som i början att det är lite synd att apple går ett _litet_ steg baklänges, jag ser det lite så här: PC är delvis inriktad mot spelgruppen, macen har varit och är delvis delvis inriktad mot den "kreativa" gruppen (i brist på bättre ord, bild, form, design du hajjar), båda plattformarna är ungefär lika bra inriktade mot arbete och surfning, kanske svag fördel PC kanske, det är då lite synd att apple gör en mac som inte kan rekommenderas till den kreativa gruppen, då har ju apple tappat det enda som skiljer dem positivt från PC och nu väger det då över till PC för de har ju alla fall spelsidan till fördel och macen (modellen ifråga) har inget att komma med som är "bättre".

(Nja finns ju lite andra små grejer som bättre känsla och inga virus och etc etc men det ingår inte i samma sammanhang som mina kategorier ovan)

 

 

Jajo, jag törs påstå att det angående 20" inte är nåt fel, tyvärr, det är paneltypen (TN) som är sån helt enkelt, den är bra på det mesta, skarp och bra färger, snabb och billig men tyvärr så skiftar den i ljushet över skärmen vilket försvårar om man pysslar med bilder. iMac 24" däremot ska va S-IPS eller H-IPS som du skriver, den bättre paneltypen, men igår läste jag att det finns några procent som har fel på sina skärmar och rejäla fel dessutom, men då är det fel på dem och ska returneras. Knappast troligt att de ändrar sig och sätter in sipsar el hipsar i 20", såvida inte det är många som vägrar köpa den som Malen skrev vi kan göra, då kanske de omprövar sitt beslut.

 

PS Jajo, OT, men jag kan rekommendera minimacen, det är väl ungefär samma komponenter i som iMacen gissar jag men du kan köpa till vilken skärm du vill, stoppa in 2GB så räcker det gott åt bildarbete (jag har 1GB) såvida du inte jobbar som fotograf el på reklambyrå för då har du säkert råd att kosta på en Pro.

Oops, nu såg jag att jag redan rekommenderat denna i din systertråd, sak samma, får stå kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki, kollat runt lite, finns kanske en lösning el två, den första kostar ett par tusen drygt:

Gretag Macbeth Eye-One Display2

och framförallt programmet NaturalColorExpert Eye OnePRO, läser man instruktionerna om programmet så kan man ställa in skärmen på separata fält, dvs mörka nertill och ljusa upptill, eller ett hörn om man vill, som jag fattat det, men jag äger inte denna kalibrator så jag kan inte testa om det funkar i verkligheten som jag tror och om det funkar på alla TN-skärmar eller om detta redskap bara funkar på professionella skärmar i fyrtiotusenklassen, nån som har den som vet???

 

 

Sen länka jajo till ett litet program som mörkar skärmen, Shades, den verkar lägga ett mörkerraster över hela bilden men tänk om ngn skicklig person kunde gå in och modda programmet med en mask el alphakanal el liknande så man kan tona ut mörkningen uppåt t ex, det skulle ju då totalt fixa problemet och dessutom för alla TN-paneler med detta problem på marknaden! Not? Ni kan få idén gratis, om ni fixar programmet. Kan bli en världssuccé kanske. :D

 

Eller kan man infoga en mask el liknande i Colorsync?

 

 

Länk: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31515

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har debattanterna läst på och jämfört olika skärmtekniker? Det finns för och nackdelar med allt!

Till Appels försvar kan väl sägas att det är sällan man specificerar paneltyp på skärmen man säljer. Försök t ex. att söka på IPS paneler hos prisjakt.nu, eller fråga i vilken TV-handel som helst så har de säkert ingen aning om vad du pratar om.. Den som ägnar 5 min åt Google listar snabbt ut att en skärm med 178° betr. vinkel är IPS och en med 160° är TN.

 

Personligen tycker jag att det verkar allvarligare med 24":aren, men den har jag inte sett på själv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jochum: För att vara trött på att debattera måste jag bara säga att dina sista två inlägg inte utstrålar några direkt trötthetssymptom :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har debattanterna läst på och jämfört olika skärmtekniker? Det finns för och nackdelar med allt!

Till Appels försvar kan väl sägas att det är sällan man specificerar paneltyp på skärmen man säljer. Försök t ex. att söka på IPS paneler hos prisjakt.nu, eller fråga i vilken TV-handel som helst så har de säkert ingen aning om vad du pratar om.. Den som ägnar 5 min åt Google listar snabbt ut att en skärm med 178° betr. vinkel är IPS och en med 160° är TN.

 

Personligen tycker jag att det verkar allvarligare med 24":aren, men den har jag inte sett på själv..

 

Du har 20" imacen eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fÖR DET FÖRSTA TITTA PÅ TEKNISKA BESKRIVNINGEN PÅ 20" OCH 24 " SKÄRMARNA TILL IMAC.

ALLA ÄR AKTIVA TFT SKÄRMAR.

24" HAR BÄTTRE PIXELUPPLÖSNING MEN 20" HAR MYCKET BRA PIXELUPPLÖSNING.

24" OCH 2,4GHZ 20" SKÄRMARNA HAR BÄTTRE ATI 2600PRO MED STÖRRE MINNE.

2GHZ HAR ATI 2400.

VAD ÄR TN SKÄRMAR?

MIN NYA IMAC 20"SKÄRM 2,4GZ ÄR BRA--SLUTA SNACKA--OM DET ÄR FEL PÅ ERA SKÄRMAR SÅ SKA ´NI REKLAMERA PRODUKTEN DÄRFÖR ATT DÅ HAR INTE APPLES KVALITETSKONTROLL FUNKAT PÅ FABRIKEN--DETTA EFTER KALIBRERINGSKONTROLL.

iMac (20-inch Mid 2007) - Technical Specifications 20-inch iMac

(MA876LL)20-inch iMac

(MA877LL)24-inch iMac

(MA878LL)Processor2.0GHz Intel Core 2 Duo2.4GHz Intel Core 2 DuoL2 cache4MB sharedFrontside bus800MHzMemory1GB (one SO-DIMM) 667MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300), supports up to 4GBHard drive250GB Serial ATA1; 7200 rpm320GB Serial ATA1; 7200 rpmOptical driveSlot-loading 8x SuperDrive with 4x double-layer burning (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)Display20-inch (viewable) glossy widescreen TFT active-matrix LCD, 1680 by 1050 pixels, millions of colors24-inch (viewable) glossy widescreen TFT active-matrix LCD, 1920 by 1200 pixels, millions of colorsVideoBuilt-in iSight; mini-DVI output port with support for DVI, VGA, S-video, and composite video connections via adapter3GraphicsATI Radeon HD 2400 XT with 128MB of GDDR3 memoryATI Radeon HD 2600 PRO with 256MB of GDDR3 memory

:propellerbaver::armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läser vad som skrivits kanske det framgår att visst är 20" och 24" TFT-skärmar båda, det är info som är lätt tillgänglig, men 20" är av typen TN och 24" är av typen S-IPS eller H-IPS el nåt. Och de har lite olika för och nackdelar, som jag har förstått av vad som skrivits så skiljer "felen" dem emellan, felen på TN-skärmen är inget produktionsfel utan det ska va så, till nackdel för de som sysslar med bilder i ngn form, felen som ibland verkar uppstår på 24" verkar vara endast produktionsfel och i det fallet bör man lämna tillbaka datorn.

Men vad bra att du fick en bra skärm och är nöjd!

 

Och nej jakob du har lite lite fel, min samsungskärm skriver onoff t ex att den har både 160 och 178°, inte så lätt att veta då! Sen spelar den maximala vinkeln ingen roll för mig utan det jag märkte när jag kom hem och började jobba är att den är väldigt känslig för vilken vinkel man tittar mot skärmen, en grad skillnad gör skillnad på för ljus el för mörk. Det har inget med den maximala vinkeln att göra.

 

Ingen som nappat på min lösning på problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne på MediaMarkt och kollade på 20 tummaren, det som var dåligt var betraktningsvinkeln och inget annat. Men den var också riktigt dålig, flyttade man sig lite grann åt sidan så gulnade hela skärmen. 24 tummaren hade de inte där så jag kunde inte jämföra, men de problemen som beskrivits om den om olika färger i olika hörn/ljusläckage låter inte alls bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Apple håller en ganska hög profil så anser jag inte att man kan acceptera att samma produkt blir sämre i den nya versionen. Observera att jag inte säger att iMacen är det. Än... :borstatanderna: Den allmänna vedertagna tanken med en uppgradering är just uppgradering, grejjorna blir bättre, inte sämre. Prisargumentet att det lägre priset skulle visa på lägre kvalitet håller inte, eftersom dollarn har sjunkit i värde, elektroniken produceras billigare och billigare, Apple säljer mer och mer....... Det finns ingen anledning att anta att skärmen är sämre genom att titta på priset. Apple riskerar att skjuta sig i foten om man inte kan leverera det som kunden förväntar sig och det som kunden förväntar sig har man själv lagt grunden till.................. Det känns som om ekonomerna börjar få för stort inflytande...... Det leder ofta till att produkterna urvattnas för en kortsiktig vinst, men att varumärket urholkas och ättestupan börjar komma upp på dagordningen............................. :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det med dig nu dá

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fÖR DET FÖRSTA TITTA PÅ TEKNISKA BESKRIVNINGEN PÅ 20" OCH 24 " SKÄRMARNA TILL IMAC.

ALLA ÄR AKTIVA TFT SKÄRMAR.

24" HAR BÄTTRE PIXELUPPLÖSNING MEN 20" HAR MYCKET BRA PIXELUPPLÖSNING.

24" OCH 2,4GHZ 20" SKÄRMARNA HAR BÄTTRE ATI 2600PRO MED STÖRRE MINNE.

2GHZ HAR ATI 2400.

VAD ÄR TN SKÄRMAR?

MIN NYA IMAC 20"SKÄRM 2,4GZ ÄR BRA--SLUTA SNACKA--OM DET ÄR FEL PÅ ERA SKÄRMAR SÅ SKA ´NI REKLAMERA PRODUKTEN DÄRFÖR ATT DÅ HAR INTE APPLES KVALITETSKONTROLL FUNKAT PÅ FABRIKEN--DETTA EFTER KALIBRERINGSKONTROLL.

iMac (20-inch Mid 2007) - Technical Specifications 20-inch iMac

(MA876LL)20-inch iMac

(MA877LL)24-inch iMac

(MA878LL)Processor2.0GHz Intel Core 2 Duo2.4GHz Intel Core 2 DuoL2 cache4MB sharedFrontside bus800MHzMemory1GB (one SO-DIMM) 667MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300), supports up to 4GBHard drive250GB Serial ATA1; 7200 rpm320GB Serial ATA1; 7200 rpmOptical driveSlot-loading 8x SuperDrive with 4x double-layer burning (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)Display20-inch (viewable) glossy widescreen TFT active-matrix LCD, 1680 by 1050 pixels, millions of colors24-inch (viewable) glossy widescreen TFT active-matrix LCD, 1920 by 1200 pixels, millions of colorsVideoBuilt-in iSight; mini-DVI output port with support for DVI, VGA, S-video, and composite video connections via adapter3GraphicsATI Radeon HD 2400 XT with 128MB of GDDR3 memoryATI Radeon HD 2600 PRO with 256MB of GDDR3 memory

:propellerbaver::armskeptisk:

 

 

HALOJ KILLEN VAD ÄR DET MED DIG, SLUTA SKRIKA OCH AKNA UPP !!!!!!!

jag tycker att 20" suger rejällt när du hojtar som en galning och man har faktiskt rätt att kritisera vad man vill( i stort sätt). Det är väl demokrati i Sveriges rike eller hur?

 

Sen läs vad vi diskuterar om och tänk efter innan du postar skrikande högt om saker du är inte insatt i !

 

Ha det nu bra !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack bra. :)

 

Du, den kommentaren vad inte ämnat till dig men eftersom jag postade från min mobil så har den inte inkludrat citataten från den skrikande killen ovanför så det hela blev lite missriktad. Hoppas du inte tog illa upp :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...