Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tömma cookies


Ulrica

Rekommendera Poster

Hej!

 

I en av mina datorer visar sig en hemsida som den såg ut innan en uppdatering. Den har liksom "fastnat" i det gamla. Jag blev rådd till att tömma cookies - då skulle allt lösa sig. Vad bra! tänkte jag och satte mig och skulle tömma cookies......... :unsure: Hur gör jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det är cookies som är problemet, utan snarare att sidan ligger i cachen. Håll ner skift när du laddar sidan nästan gång, så tvingar du webläsaren att hämta sidan från servern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar tömma cachen och cookies ibland så det inte blir för mycket.

Jag vet inte vilken webläsare du har, men jag har Safari.

Öppna Safari > gå till Safari > inställningar > säkerhet tryck på "visa cookies " markera och töm.

 

Cachen tömmer du så här:

Gå till Safari > Töm cache

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett varningens ord. Rensar Du ut alla cockies rensar Du även alla automatiska användarnamn och lösenord som Du eventuellt lagt in på vissa sidor, som då måste skrivas in på nytt när Du ska logga in där. :sorry:

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cookies kan man ha åsikter om men de viktiga som till banker och forum bör man låta vara kvar......... om hemsidan inte ändrar sig är det chachen som ska fixas till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är cookies till banker ect så viktiga :unsure: Jag rensar bort alla. Det enda som är att man får skriva in lösenord och användarnamn en gång till. Jag har aldrig mina lösenord och användarnamn ställda på automatisk inloggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det finns inget viktigt alls med att behålla vare sig cookies eller cache. Det värsta som kan hända är att det tar lite längre tid att ladda sidan (efter cache-tömning) eller att man får ange användarnamne eller liknande igen (efter cookie-radering). Kan rent av vara bra att tömma cache och cookies emellanåt så man inte samlar på sig gammalt skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...