Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ritplattor. Vad gäller? Vad ska/bör man köpa?


Danne Vendel

Rekommendera Poster

Hade du någon bild på Intuos 3 special e?

 

Sorry, har varit bortrest. Om jag hinner idag så styr jag upp en bild, i värsta fall på fredag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, har varit bortrest. Om jag hinner idag så styr jag upp en bild, i värsta fall på fredag.

 

Inga problem, är bara nyfiken på hur den ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Är sugen på att köpa en ritplatta, men har faktiskt aldrig använt en. Har nyligen gett upp tankarna på att bli systemutvecklare i .net och tänkte bli något slags digital konstnär istället. Har förstått att det är ritplattor och Macintosh som gäller då, men ska jag köpa en Bamboo-modell för att pröva på eller är det lika bra att slå på stort med en Intuos3 direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du kan ha en Bamboo i många år, upplösning osv är tillräckligt läs överdriven bra, vad som dom saknar är lutningskänslighet som du behöver om du pysslar med kalligrafi och lite knappar kanske. Men är pengar inget problem kan du ju alltid köpa det bästaste direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit sugen på en ritplatta ett tag. Funderade då på den svarta bamboo. Men nu har man ju införskaffat sig en vit liten MacBook, och då passar ju den vita Bamboo Fun bättre :) Ska ju se snyggt ut också :P. Men frågan är, är det nån prestandaskillnad mellan den äldre Bamboo (svarta) och den nya Fun varianten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag köpte en Bamboo Fun från webhallen. Är det inte meningen att det ska följa med en mus i paketet? Jag fick nämligen ingen. Inte heller har jag fått någon bundle-dvd med corel painter, bara Artrage 2. Artrage funkar inte heller: "this application will only run on a wacom tablet". testat att köra den i windows också och då säger artrage samma sak. Det första intrycket är en besvikelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musen kanske bara följer med de dyrare modellerna. Hur som helst är den överflödig, använd din vanliga mus som vanligt samtidigt med brädan, vad ska du med två möss och en bräda till?!

(iofs har jag tre möss och en penna men jag är knäpp oxå)

 

Synd att du inte fick med Painter. Artrage vet jag inte vad det är. Finns gratis ritprogram, Rita bl a tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stod även att jag skulle få "Package of 3 replacement pen nibs",vilket jag inte helelr fått. är det någt som ska ingå i fun-modellen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som du inte fick allt, men du måste nog fråga försäljaren.

Såvida inte ngn annan här köpt samma modell och kan berätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ingår ingen mus i bamboo varianterna som säljs i Europa utan endast en specialbundling för USA-marknaden. Det ska heller inte följa med replacement tips utan det är ett paket man kan köpa till extra.

 

Webhallen har använt USAs beskrivning av produkten vilket är dåligt men vad gör man, dom ägs ju av franska pixmania..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte ett jättebra ritbord för några dagar sedan!

 

Wacom Intuous3 A5 wide.

 

Det är stort så man har gott om plats, tunnt och fantastisk tryckkänslighet. Mina kompisar trodde att jag scannat in färgpenne/blyerts skisser när det i själva verket var gjort på ritbordet.

Den gick på 360 euro här på Irland med student rabatt, har sett den på nätet för runt 4000 kr. Lite saftigt kanske, men är helt klart värt det!

 

Här är ett par exempel på grejer jag ritade när jag fått den för att testa tryckkänsligheten:

 

n627869505_284200_6762.jpg

 

n627869505_292681_4094.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt självporträtt där moonbeams!

 

En fråga, tycker du att du utnyttjar den fulla storleken på den aktiva ritytan? Skulle du klara dig med en storlek mindre tror du? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...