Jump to content
Just nu i M3-nätverket

OS X på en "PC" burk?

Darkie

Recommended Posts

Hejsan

Det är så att jag ska inhandla en ny laptop.

Ska mest använda den för surfa, tanka ner filmer och musik samt programmering, asså inget tungt spelande. Den får kosta runt 18k kr.

Men jag vill jätte gärna har en mac operativ, men tycker inte om så mkt om macbook eller pro.

1) Frågan är som sagt kan jag köpa en annan pc laptop och installera OS X på den

(jag vet att man kan köra windows på en mac men kan man göra tvärtom?)

2) ifall jag köper macbook är applecare nåt att har?

(tanken på att jag ska sälja macbooken senare, hört att mac laptop har en bra andra hand värde och applecare höjer värdet i mån inom garantin tid givetvis )

Tacksam för alla svar

känner mig så vilse just nu //mvh Kennie

OS X på PC diskuteras i denna tråd som är lite lång.....

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=52570&hl=

Sammanfattning: OS X är inte gjort för att köras på annan hårdvara än Apples egen. Men det går att köra OS X på andra datrorer men inte utan duktigt pill. Går i detta sammanhang innebär instabilt och buggigt utan uppgradering och support. Ingen framkomlig väg som ej kan rekommenderas utom för den som bara MÅSTE göra det... :borstatanderna: ...det går att cykla till Himalaya också.... :crossfingers:

AppleCare:

Du får förlängd fabriksgaranti i totalt tre år, verktygsprogram värt en 1000-lapp som du bör ha ändå och fri telesupport i tre år. Om det är värt det? Inte om det inte händer nåt...... jag rekommenderar AC om du har bärbart då den slits mer än en stationär. OBS att det är ingen försäkring! Du får inget om du har sönder den, bara om den går sönder under normalt handhavande.

Eftersom Axelman länkat stänger jag här.

Välkommen hit är du i vilket fall ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...