Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Film & Musikvideos


teds

Rekommendera Poster

Hej!

 

Fick min nya nano igår med videofunktion! Coolt!

 

Jag har börjat lägga in lite trailers som Apple har på nätet, men på iTunes finns inte mycket film och inte heller någon musikvideo i den svenska butiken (vad jag kan se).

 

Har någon bra tips var man kan ladda ner filmer (inte långfilmer, men roliga kortfilmer och sånt) i god kvalitet och musikvideos gratis?

 

Hur hittar folk musikvideos? Jag hittar ingenstans :detvarintejag:

 

Det här med videopodcasts, ska de inte lägga sig i en egen mapp? De hamnar nu bland vanliga podcasts. Har ni nåt bra tips på svenska videopodcasts från tv?

 

Nästa, och sista fråga: Jag skulle vilja testa tv-program inte heller här har iTunes börjat än vet jag, men kanske kan man hitta nåt på nätet för å testa bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej!

Jag är lite ny och okunnig som iPod användare och har samma fråga!

Köpte en nano 3gen och vill gärna få några tips om hur man fyller den med filmer (konvertera egna DVD´s - hur?), musikvideos, tv-serier osv.

Det går ju tyvärr inte att köpa i Sveriges iTunes Store.

Så snälla - hjälp mig att kunna använda min Ipod nano som videomaskin!

Frågorna är:

 

1. Var hittar man material som t.ex. i den amerikanska iTunes Store?

2. Hur gör man för att få det på iPoden?

3. Hur gör jag för att lägger in en DVD film/serie i min iPod nano?

 

Jag vet att det är konstiga frågor för vissa av er, men någonstans måste vi ju alla börja.

Tack så jätte mycket för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rippa egna DVD gör ni med programmet handbrake som ni hittar på www.macupdate.com

Sen så kan ni konvertera andra filmer/serier som ni laddat ner (lagligt eller ej är upp till dig) med isquint som åsså det finns på macupdate.com.

 

I dessa program så konverterar ni till mp4, finns som klar mall som heter iPod. Sen så drar ni in filen i iTunes och sedan i iPoden, tror til och med man kan välja att programmet lägger in filmet automatiskt i iTunes.

 

Det kommer komma filmer och serier till iTunes sverige nån gång..

 

Antar att ni har mac.

 

Haade bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket Landberg!

Bra hjälp, som är verkligen uppskattad. Jag ska försöker kommer igång med dessa program.

Vet du eller någon annan kanske o. en bra site där man kan ladda ner film och/eller musikvideos lagligt så länge det inte finns något sånt i Sveriges iTunes Store? Jag har Mac hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...