Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mest bärbart för pengarna om du väljer en HP


Pocahontas

Rekommendera Poster

Så skriver Aftonbladet idag, som tillsammans med Prylportalen testat bärbara datorer

(kan undra mycket HP pröjsat för att de skulle skriva så.. :ermm: )

 

Men god delad 2:a kom i alla fall MacBook Pro..

 

http://www.dagensps.se/article.aspx?articl...&categID=75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fel på HP Pocahontas? Får man inte mycket dator för pengarna om man köper en sådan de testar. Den är ju mycket billigare än Macbook Pro? Sedan är det klart att man inte får OS X men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert inget fel på HP, men lite får man väl ironisera..

Hade säkert fyllt mitt behov också. Men nu byter jag inte plattform i första taget..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vad man värderar. HP gör ganska plastiga och enkla datorer och kan därmed få ner priset. Sony och Lenovo har datorer som är gjorda i Kolfiber respektive Titan och är därmed mycket bra fast dyra. Känns som en konstig test att jämföra proffsdatorer med enkla modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad motiverar då?

Ett test utan detaljerad motivering till varför de tyckt som de gjort gör ju testet tämligen ointressant och inte mycket att lita på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad motiverar då?

Ett test utan detaljerad motivering till varför de tyckt som de gjort gör ju testet tämligen ointressant och inte mycket att lita på.

 

Det hade du inte sagt om Apple vunnit testet. :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är ett väldigt konstigt test....

Jo... Jag hade inte haft något emot att böja mig för faktum att denna HP kommer med mer hårdvara för pengarna, bara de motiverat varför de tycker så, helst detaljerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vad man värderar. HP gör ganska plastiga och enkla datorer och kan därmed få ner priset. Sony och Lenovo har datorer som är gjorda i Kolfiber respektive Titan och är därmed mycket bra fast dyra. Känns som en konstig test att jämföra proffsdatorer med enkla modeller.

Samma sak med Acer. Hade en Acer innan jag skaffade macen. Kort sagt en plastbit med en hårddisk och en skärm i. Riktigt kass kvalitet på den. Betalar gärna lite extra för att få en riktigt bra och hållbar dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så eldar vi på igen. Jag tycker ni kommit en bit bort från ämnet. Och har plockat bort dessa inlägg/modererat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas, jag skulle heller inte byta operativ i första taget, gillar OSX väldigt mycket. Känslan kring ickeproffsdatorn Macbook (som visserligen inte ens är med i testet) är dock att den hamnat lite på efterkälken. Den är ju förhållandevis kostsam i jämförelse med HP givet hårdvaran man får. Sorry för lite OT men jag hoppas på en lite mer up-to-date Macbook snart som kan konkurrera direkt med exempelvis HP när det gäller hårdvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dessa dagar vet man ju inte om man törs uttala sig i PC-Mac frågor.... :ph34r: ..det kan mycket väl vara så att HP-n är mest för pengarna om man bortser från att en Mac kan köra både Windows och OS X. För den som inte anser att OS X är ett alternativ eller en parentes är det säker ett bra test. Jag anser att Macen vinner på poäng eftersom jag kan köra OS X som jag helst vill köra och Windows om jag skulle behöva. Sen om hårdvaran inte når fullt upp till motsvarande PC så anser jag att möjligheten att köra båda OS slår hårdvaruargumentet. Men det är min högst personliga åsikt som jag inte vill starta en debatt kring........................... :crossfingers::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...