Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spel som får en att sluta sova


magnus

Rekommendera Poster

Spelade Age of Mytholgy första gången i helgen - ajabaja, skulle jag inte gjort. Nu är jag där igen, bara lite till, men vips så är klockan mycket och man ska upp om inte alls länge.

 

För alla som gillar Age of Empires så är uppföljaren ett solkart köp. Nu var jag dock inget fan av originalet, men gillar spel som WarCraft 3 och gamla Command & Conquer. Så i väntan på C&C Generals *insert dregel* så är Age of Mythology riktigt bra tycker jag. Skön grafik och många olika enheter (dock lite puckad ai ibland…), har dock inte testat multiplayer ännu, men det borde inte heller vara fyskam… kanske dags att installera gameranger och leta upp lite matcher snart…

 

Sist jag satt på detta vis framför burken var när jag hade börjat spela Heroes of Might & Magic 3 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeg hadde blitt glad om det kom et spill jeg likte, men som samtidig fikk meg til å sove :P

 

Jeg har også en tendens til å la tiden fly når jeg spiller (derfor spiller jeg ikke så ofte nå lenger). Da "Grand Theft Auto: Vice City" ble sluppet for PS2 for litt over ett år siden, satte jeg ny personlig rekord. Jeg satt med det i over tretten timer uten pause (no food, no drink and no toilet breaks). Da jeg omsider så hva klokken var, og hvor lenge jeg hadde holdt på, forstod jeg: Jeg ER gal!!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTA är galet. Lånade GTA 3 av en polare i våras för att lira på mitt ps2. Jag kom dock aldrig särskillt långt eftersom jag struntade i uppdragen utan istället försökte sätta personligt rekord i att massakera polisbilar och civila. sick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Heroes of Might and Magic 3, hur jämför det sig med ettan?

Jag spelade det för många herrans år sedan och blev alldeles biten. Är det lika bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heroes of Might and Magic 3, hur jämför det sig med ettan?

Jag spelade det för många herrans år sedan och blev alldeles biten. Är det lika bra?

HMM 3 är bland de bättre spelen jag har spelat (vilka inte är så många) :D

Har inte spelat något av de andra HMM, så jag kan inte jämföra

 

det är väl värt 600 eller vad det nu kan kosta. Jag köpte mitt spel för över ett år sedan, och är inte helt klar än, men det beror kanske på att jag inte spelar så mycket.

 

Ska man köpa det, ska man se till att köpa complete-versionen, och inte göra som jag, köpa bara den första delen. Blev då tvungen att köpa även completeversionen. Blir dyrare då :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> Treebeard

 

Har funderat på att införskaffa 4an, men det har fått riktigt dåligt omdömme… Största nackdelen verkar vara AI:n, vilket ju är av högsta betydelse i denna typ av spel… Trist. fast kanske får testa själv iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> Treebeard

 

Har funderat på att införskaffa 4an, men det har fått riktigt dåligt omdömme… Största nackdelen verkar vara AI:n, vilket ju är av högsta betydelse i denna typ av spel… Trist. fast kanske får testa själv iaf.

Tänkte också köpa det för ett tag sedan, men det blev aldrig något av med det. Skulle bara klara 3:an först......

AI:n är väl det som är helt avgörande för svårighetsgraden på den här typen av spel, så om AI:n verkligen är dålig, är det synd :(

men å andra sidan är datorn inte så duktig på att spela i trean heller alla gånger ;)

 

Hur är Age of Mytholgy, jämfört med Age of Empires 2? bättre eller sämre? kanske annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska stämma spelföretagen för mina svarta ringar runt ögonen!!! (w00t)

 

Warcraft 3 är ju en höjdare till spel och expansionen är ännu bättre (frozen throne).

 

Jag spelade igenom hela campanjdelen på Hmm 3 och var nöjd men vad tidskrävande det spelet är.

Hmm 4 har jag precis nu i dagarna klarat av (svetten rinner) och det spelet var kul men var avsevärt mycket trögare

än 3:an. Alla objekt i striderna är numera helt i 3d och det stryper datorn rejält. Till skillnad från 3:an så kan hjälten i fyran vara med i själva striden o det öppnar hundra nya möjlighter!!!

 

Max payne kan oxå få en att vara upp länge om nätterna!!! :( Väntar bara på tvåan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade igenom hela campanjdelen på Hmm 3 och var nöjd men vad tidskrävande det spelet är.

Hmm 4 har jag precis nu i dagarna klarat av (svetten rinner) och det spelet var kul men var avsevärt mycket trögare

än 3:an. Alla objekt i striderna är numera helt i 3d och det stryper datorn rejält. Till skillnad från 3:an så kan hjälten i fyran vara med i själva striden o det öppnar hundra nya möjlighter!!!

Hur är AI:n på fyran jämfört med trean?

 

Hur seg är fyran? vad krävs för att det ska vara njutbart att spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

13 timmar i stäck utan att gå på toa?!? Hur är det möjligt? När Final Fantasy 8 kom tror jag jag spelade ungefär 10 timmar om dagen i en vecka, om inte mer, som längst säkert 15 timmar i "sträck", men jag drack åt minstone O'Boy och gick på toa emellanåt...

 

HoMM3 är fruktansvärt beroendeframkallande. Men inte så värst bra :P

 

Och är det något spel som är helt värdelöst men som kan sluka en som inget annat och hålla kvar en hur länge som hellst så är det Diablo 2. Det är inte det minsta bra, egentligen, men ack så fast man blir. Jag tror iof att MMORPG:n också kan ha den effekten, bara det att det kostar pengar... fast när World of Warcraft kommer blir jag så illa tvungen att pröjsa, för det spelet kommer äga så jävla hårt så det inte är sant (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Final Fantasy 8? Det verkar inte vara någon höjdare.

Jag är mer traditionellt lagd och fullkomligt avgudar del 4, 6 och 9 i serien.

Magi och kul men orealistiska karaktärer ska det vara. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

8:an är bland dom bästa (precis som alla andra ;) )

 

Jag gillar att dom vågade göra spel om kärlek, självkännedom och andra mjukare ämnen (7:an också inkluderad) utan att för den skull göra avkall på häftiga strider, elaka skurkar och små roliga extrasaker. 8:ans "rädda världen"-tema är ju iof rätt patetiskt och trist, men det är inte huvudsaken. Huvudsaken är Squall och Rinoa, och framför allt Squalls ganska destruktiva sjävinneslutning. Han tänker en massa men får nästan aldrig fram något, vilket Square har utnyttjat väldigt bra och gjort ett riktigt, riktigt bra och känsloladdat spel (!)

 

Fast jag tycker ju inte på något sätt illa om något annat av spelen. 6:an är ruggigt bra, 7:an har den helt klart coolaste "rädda världen"-historian (med 6:an som god tvåa) och 9:an slår alla andra när det gäller musiken. 10:an var tyvärr lite av en besvikelse. Visst, bra skurk, mycket, mycket bra strids- och levelsystem, väldigt bra story och "fin kärlek" - men musiken! Den stackars musiken som inte har skapats av mästaren av mästare, Nobuo Uematsu. Han står visst som "producent", men det är en eller två andra killar som har gjort den. Och det märks. Jag längtar verkligen efter FF12, då han är tillbaka och gör all musik själv igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTA är galet. Lånade GTA 3 av en polare i våras för att lira på mitt ps2. Jag kom dock aldrig särskillt långt eftersom jag struntade i uppdragen utan istället försökte sätta personligt rekord i att massakera polisbilar och civila. sick

Det geniale med GTA er ikke at det er så voldelig, men at du har nærmest ubegrenset frihet til å gjøre hva du vil (GTA Vice City har en god del flere muligheter enn GTA3). Spillet er ikke mer vildelig enn du gjør det til, og storyen i GTA VC er temmelig bra.

 

Det at du ikke brydde deg om oppdragene, men prøvde å sette personlige rekorder i masakrering, forteller vel egentlig mer om deg enn om spillet. sick :P:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Final Fantasy 8? Det verkar inte vara någon höjdare.

Jag är mer traditionellt lagd och fullkomligt avgudar del 4, 6 och 9 i serien.

Magi och kul men orealistiska karaktärer ska det vara.  :D

Jeg har liksom aldri hatt noen interesse at RPG-typ spill. Jeg har såvidt prøvd FF8 og synes jo at det er vakkert rent estetisk, men måten å spille på kan jeg ikke helt si at jeg er fortrolig med :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
GTA är galet. Lånade GTA 3 av en polare i våras för att lira på mitt ps2. Jag kom dock aldrig särskillt långt eftersom jag struntade i uppdragen utan istället försökte sätta personligt rekord i att massakera polisbilar och civila. sick

Det geniale med GTA er ikke at det er så voldelig, men at du har nærmest ubegrenset frihet til å gjøre hva du vil (GTA Vice City har en god del flere muligheter enn GTA3). Spillet er ikke mer vildelig enn du gjør det til, og storyen i GTA VC er temmelig bra.

 

Det at du ikke brydde deg om oppdragene, men prøvde å sette personlige rekorder i masakrering, forteller vel egentlig mer om deg enn om spillet. sick :P:lol:

Ja, GTA & GTA: Vice City är två fantastiska spel och några av mycket få som jag kan spela en kvart eller två bara för att det är så kul att ta en svängom med motorcykeln eller motorsågen... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade igenom hela campanjdelen på Hmm 3 och var nöjd men vad tidskrävande det spelet är.

Hmm 4 har jag precis nu i dagarna klarat av (svetten rinner) och det spelet var kul men var avsevärt mycket trögare

än 3:an. Alla objekt i striderna är numera helt i 3d och det stryper datorn rejält. Till skillnad från 3:an så kan hjälten i fyran vara med i själva striden o det öppnar hundra nya möjlighter!!!

Hur är AI:n på fyran jämfört med trean?

 

Hur seg är fyran? vad krävs för att det ska vara njutbart att spela?

Ain i fyran känns lite passiv på nåt sätt. Jag har dock inte kört på Champion än men mer passiv är den nog ändå!

 

Jag har en vindtunnel 867 x 2Mhz med 768ram och spelet är betydligt trögare än trean.

Allt i striderna är numera helt i 3d och det blir som sagt rätt segt. men det är tufft... med 3d.

Man kan ju iofs ställa in på lägst på allt så det flyter på men det är inte lika snyggt då!

 

Hmm 4 är ett spel med svackor fast med några toppar som gör spelet värt att spela igenom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte har något fartmonster till dator (G4/350MHz)

blir jag lite avundsjuk på er som kan köra häftigare spel.

 

En annan får nöja sig med enklare spel, plockade fram mitt TombRaider 5 som är Mac OSX kompatibelt.

Bytte ut mitt grafikkort nyligen och ska se om det blir någon märkbar skillnad.

Fick ju igång min gamepad också, MacAllys iSchock så nu blir det spelande av igen, kan bli sena nätter :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Jag fick lust att spela AoM gold nu i helgen och betade av del 1-13 nu på två dagar :P

 

Om du bara har vanliga så är utömningen ett måste!

Det förbättrade spelet med 300% på kampanjerna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Metal Gear Solid-serien brukade spöka till mitt tentapluggande, fastnade totalt under en period. Jag körde om 1:an och 2:an innan jag stoppade i del 3 och körde det. Numera är jag fast i strategispel och i synnerhet Age of Empires. Underbart med spel, trollbindande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...