Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bra webbhotel?


maberg

Rekommendera Poster

Har tänkt att skapa en hemsida med lite säljesprylar. Är det någon som har något bra tips på ett bra webbhotell, som är stabilt och inte kostar skjortan (kanske till och med gratis...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör one.com. Dom är, tycker jag, ganska billiga. Jag har haft dom i 3 år, och har aldrig haft ett avbrott på varje webb- eller mailservern. Har alltid fungerat lysande. Dessutom har dom väldigt bra mailsupport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surftown har funkat bra för mig i flera år, man får jättemycket utrymme för lite pengar.

Dock har jag nu bytt till Aleborg eftersom surftown strulade med .zip och videofiler jag behövde ha för nedladdning, dom låstes automatiskt av servern om ett visst antal laddade dessa på kort tidoch eftersom jag behövde ha dessa filer för nedladdning så kollade jag med Aleborg som inte hade några restriktioner på detta (så länge det var lagligt material) samt att många tipsat om att dom är mycket bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag både Manufrog och One.com och visst fungerar det bra med bägge två.

 

Det jag saknar är att Safe mode i PHP är OFF. Skulle vara läckert att kunna förhansgranska bilder med lightbox script

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar oxå One.com (tidigare B-One). Stabilt, bra kontrollpanel, riktigt billigt och bra online-support (om man mot förmodan behöver den).

Kör man inte "heavy bizznizz" på sin website finns egentligen inga skäl att betala mer än 15 kronor i månaden (billigaste kontot på One.com, inkl. moms)

 

Har haft 3-6 olika konton där de senaste fem åren och aldrig haft något allvarligare strul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg

Jag hartidigare haft Aleborgs. Dock gick dom bort helt ur mtt urval nyligen. Har gått över till Manufrog och är grymt nöjd.

 

one.com går bort pga de kör safe mode on och att man enbart kan ha en domän per konto. Dessutom vet jag inte om jag kallar 180kr / år och "fri trafik" bra pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder bland annat Space2U.com och är mycket nöjd. Bra priser och stabilt som fan som Dr Alban skulle ha sagt. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör med web10.se men detta pga priset på 9 kr månaden för 1 gb samt mail. dock en nackdel att dom är danskar. Då menar jag inte mot danskar utan mer mot att det kan vara lite svårt med kontakt på danska/svenska.

 

Har gått ner någon gång men annars helt okej. Värt 9 kr i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man lite kär i adminpaneler som cPanel och WHM (vilket jag är :)), så kan jag rekommendera lite hostingbolag i UK och USA; www.hostingzoom.com (US och UK), www.asmallorange.com (US) samt www.vidahost.com (UK).

 

Kolla även forumet på WebHostingTalk som är ett av dom främsta när det gäller webhosting mot engelskspråkiga marknader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...