Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ensamvarg


Hetlund

Rekommendera Poster

Om det händer någon enstaka gång att någon ung och snygg tjej frågar mig vad jag arbetar med så brukar jag säga att jag arbetar med Kulturdokumentation.

 

Låter lite lagom vagt, och möjligen lite intressant.

 

I praktiken arbetar jag sedan många år som någon slags fristående konsult i arkivfrågor åt framför allt församlingarna inom Svenska kyrkan. Men det kan man ju inte säga, det låter ju så förfärligt mossigt och tråkigt.

 

Mitt arbete omfattar det mesta, från grovstädning och byte av etiketter till att förteckna nyinkomna handlingar, upprätta gallringsplaner, diskutera bevarandeprinciper, lägga upp diarier för inkommande och utgående post och inventarieförteckningar.

 

Tyvärr så börjar jag väl se slutet på det här arbetet: många av de stora arbetena är redan färdiga, och de återbesök som jag gör går alldeles för snabbt: det blir liksom mer planering än debiterbart arbete. Jag håller alltså på att se mig om efter något annat arbete inom kultur/media/dokumentation.

 

Men kanske skulle man göra något helt annat: börja med hunduppfödning, eller bli fastighetsmäklare? Eller kanske skulle jag kanske skulle jag göra slag i saken och förverkliga en gammal dröm om att rymma till Söderhavet och gifta mig med en negerprinsessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nog hälsat på dig förut, men välkommen säger jag igen. ;)

 

Ska du byta jobb, så bli hovslagare, ett bristyrke, de tjänar bra. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen!

 

Jobba med hundar är nog mycket trevligt, skulle jag kunna tänka mig att göra (om jag inte hade huslån dock, för några pengar tror jag inte det blir).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på dig, ålderman.. i fourmet. Mystiskt.. :borstatanderna: Ett tips är att det saknas folk i alla hantverksyrken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du byta jobb, så bli hovslagare, ett bristyrke, de tjänar bra.

 

Tror du man ska bli hovslagare eller hov-slagare (kungliga … ?) Vilket betalar bäst?

 

Tack för alla välkommnanden! Även vi som är gamla är ju nybörjare ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde av mitt barnbarn att det kostade 800:- att slå på nya skor på hennes häst...och det tog inte lång stund.. :lol:

Men det är klart, han tar väl restid mm

Skorna kan ju inte vara så dyra...(tror jag) :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag ser nu att jag kanske postade det här inlägget på fel plats. Det fanns väl en tråd som heter "Vad jobbar du med"? Det var dit jag tänkte mig.

 

Skit samma, här är jag i alla fall. Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Duger väl som en presentation av dig, dessutom en bra sådan ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du varit medlem så länge så får man väl säga, god fortsättning.

 

Skriver under på det med, god fortsättning :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver under på det med, god fortsättning :ThumbsUp:

 

Stämmer in i kören!

 

God fortsättning, och lycka till med framtiden !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nog hälsat på dig förut, men välkommen säger jag igen. ;)

 

Ska du byta jobb, så bli hovslagare, ett bristyrke, de tjänar bra. :lol:

Inte hovslagare, hovmästare ska man bli! :D

 

 

Välkommen hit iaf (hetlund) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...