Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

BBB trådlöstproblem


jseffel

Rekommendera Poster

Tjenare. Har googlat och sökt här i forumet men inte hittat något. Tycker det borde vara fler än mig, men det verkar inte så så förhoppningsvis är det något jag gjort.

 

Problemet:

Jag har en Macbook Pro (den som kom innan nuvarande). Har 24mbit ADSL från BBB. Med kabel funkar det hur fint som helst, men med det trådlösa går det segt som sirap om det nu skulle connecta. Pingar jag google så får jag 20-50% packet loss vilket förklarar segheten. Allt fungerade perfekt tills för nån vecka sedan. På jobbet går det hur bra som helst att använda det trådlösa nätet.

BBB har haft godheten att låsa ned routern så den kommer jag inte åt. Nyckeln är WEP.

Suttit bredvid routern och det är samma sak då också. 9% noise enl. netstumbler (samma som på jobbet). Provat med och utan störningskompensation.

 

Nån som haft samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grannen kanske har skaffat trådbundet...

2.4GHz är det mycket som lirar runt... Blåtand.. Microvågsugn... telefoner

 

prova med nån annan router... kanske en N skulle hjälpa eftersom de ligger på annan frekvens..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har exakt samma sorts dator (d.v.s. den MBP Pro som kom före den nuvarande) och även BBB - dock via Ethernetkabel direkt från väggen (100 Mbit).

 

Har inte samma problem, men jag har definitivt problem med deras router (som förstås är låst, till min stora irritation). Varje gång jag öppnar locket på min MBP och ska börja surfa, så tar det från åtta till femton sekunder (någon gång t.o.m. längre) innan jag får kontakt med Internet.

 

I-landsproblem... Men med min egen trådlösa router tar det i princip två sekunder innan jag är online. Så problemet ligger snarare hos BBB-routern än i min Mac.

 

Håller med föregående: Prova om möjligt med annan router. Eller fråga grannen om han plötsligt skaffat trådlöst.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, det var ju skönt... Tyvärr verkar man inte kunna dölja SSID:et, men det sägs ju ändå att det inte är till någon större hjälp.

 

Tack för filen!

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...