Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köp inte


hanekylling

Rekommendera Poster

En svart macbook 2,0 Ghz med 120gb hårddisk och 2 gb ram utan laddare. Har haft inbrott idag och de stal datorn, kartongen och kvittona (laddaren sket de i, de tog adaptern till högtalarna istället). Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist. Blev själv av med en iBook för drygt ett år sedan.

 

Tog de originalskivorna också? En Mac utan originalskivor är en klar varningssignal för köparen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet hur det känns

 

Har du serienumret ?

Meddela Apples serviceställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fabian. Lider med dig.

Hoppas det löser sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för empatin :) (inte ironisk)

Det allra värsta var att de tog mitt playstation också. Hade nästan precis köpt det.

Jag hade skivorna i kartongen :(. Så man kan säga att de har en stulen dator som är ärlig, blir säkert såld som "mac var inte något för mig för jag är van att använda Windows"

Jag får åka till Kullander imorgon och fråga dem om de har serienumret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy sjutton vad tråkigt. Blev du av med några viktiga filer, eller bilder och annat personligt? Eller hade du backup? Sånt som inte går att få tillbaka. Hoppas att det löser sig, även om det inte är särskilt troligt att polisen eller någon annan hittar datorn :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket flyt, kartongen var kvar. Jag hade förväxlat den med en annan :S. Nu undrar jag bara vilken kartong det är som saknas.

Jag tror jag har backupat mina bilder på min externa hårddisk

Men jag vet att jag har synkroniserat bilderna med min ipod nano. Går det att lägga in bilderna från ipoden till datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn kan dyka upp, har hänt andra så ha lite hopp.

Visserligen är det matriella ting, och de kan ersättas , värre kan det vara med mentala sår, kan ta lång tid att laga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meningslöst inlägg från mig, men jag blev bestulen på min iBook förra året. hade backup på det mesta, men känslan av att asen kanske kollade på ens bilder, läste mejl osv. var nästan värst.

 

Aja, vi kanske kan bilda klubb? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E det denna?

 

Länken borttagen

 

Mvh

Marc, hoppas det var till hjälp....skynda till polisen i morn och informera blocket,.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E det denna?

 

 

Mvh

Marc, hoppas det var till hjälp....skynda till polisen i morn och informera blocket,.se!

Tvivlar på det

"Alla originaltillbehör medföljer, sladdar, bildskärmsadapter, fjärrkontroll och givetvis originalkartong."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men datumet...tidpunkten. Allt stämmer. vet dock ej vad man ska göra? Bör du hannekylling maila honom som intresserad och kan tänka dig en snabb affär imorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men datumet...tidpunkten. Allt stämmer. vet dock ej vad man ska göra? Bör du hannekylling maila honom som intresserad och kan tänka dig en snabb affär imorn?

Ja man kan ju aldrig vara säker så ett försök skadar ju inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men va fan håller du på med?

Håller med dig, känns lite tveksamt att leka : polis : kan ju faktiskt va så att det inte är den datorn. Men lite efterforskning skadar inte. Jag har själv hittat en gitarrförstärkare, som blev stulen, på det viset genom att gå till pantbank och sen ringa polis, dock fick jag ett "roligt" dilemma antingen betalar du vad den "sitter på" på pantbank eller så betalar du självrisk till försäkring, båda låg på ca 1000kr om jag inte minns fel. Jag hade lite svårt att ta att han som hade pantat den inte fick betala vad han hade satt den för. Men men..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men va fan håller du på med?

 

Jag kollar upp möjliga datorer som kan vara hans->blocket har ganska många stöldgods och jag hittade exakt samma dator på blocket, i malmö.

 

Mvh

Marc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket flyt, kartongen var kvar. Jag hade förväxlat den med en annan :S. Nu undrar jag bara vilken kartong det är som saknas.

Jag tror jag har backupat mina bilder på min externa hårddisk

Men jag vet att jag har synkroniserat bilderna med min ipod nano. Går det att lägga in bilderna från ipoden till datorn?

Det beror på hur du har Nanon inställd. I normalfallet kopieras en miniatyrkopia från datorn till Nanon. Det går dock att begära att den ska ha kopior i originalstorlek, dock ej i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lek inte Sherlock Holmes, ring polisen och tipsa de, låt de sköta den saken själv.

Ring människa och åk och kolla själv på plats. Sprid inte rykten.

Du har väl hemförsäkring?

 

Tänk om det var du som annonserar DIN dator och någon sätter upp dit och andras namn, adress och annat info på något forum med mistanke om stöld.

Va? Hur skulle det kännas?

 

Skärpning!

Finns det ingen moderator som reagerar på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ingen moderator som reagerar på det?

Bara om någon anmäler, vilket jag gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag agerat här och plockat bort olämpliga inslag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och som vanligt kom man för sent.. och undrar vad som var olämpligt :blush:

Utpekande av ett antal oskyldiga människor på Hitta.se som råkar bo där en misstänkt tjuv/hälare bor. Och vad jag förstår så är han väl inte ens misstänkt längre eftersom en del saker återfunnits som inte var stulna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utpekande av ett antal oskyldiga människor på Hitta.se som råkar bo där en misstänkt tjuv/hälare bor. Och vad jag förstår så är han väl inte ens misstänkt längre eftersom en del saker återfunnits som inte var stulna.

 

Aha.. :chock: jo det var ju "olämpligt"- nu vet man.. Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...