Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa FTP-programmet till OSX


kimrin

Rekommendera Poster

Egentligen hade det kanske varit kul med en röstning här, men jag känner i princip bara till 2. Och jag vet inet om de är de bästa, så jag skulle vilja ha input (förslag) & argument, så jag kan ladda hem & installera ett bra nu när jag rensat hårddisken och ska börja om från början...

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Transmit. Väldigt Macigt och har alla funktioner man behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Interarchy 6 tycker jag är ett jättebra program! För den som knackar html, asp eller php kan jag ju annars rekommendera BBedit, vilket minskar behovet av ett ftprogram avsevärt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder RBrowser Lite. Tycker det är bra för att det liknar Finder och för att det är gratis (det finns en betalversion också). Jag använde LiFTP förut, men det var för buggigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaguars eget - Fetch - och ngt till - Jag använder det den som har ftp servern rekommenderar.

 

Bara det fungerar så är jag glad-....

 

Detta gäller öven webläsare... alla hemsidor fungerar inte med Safari så jag har även Netscape och Explorer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är alla gratis, eller kostar det?

 

Själv har jag kört med Fetch tidigare, men sen plötsligt funkade inte det med min leverantör, jag kunde inte logga in, så installerade jag RBrowser Lite, vilket funkade fint.

Men om jag nu ska installera och kan nöjamig med ett bra, så hade ju det varit jätteskönt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Jag använder faktiskt ftp från terminalen rätt ofta... har såklart Transmit också, men ibland tycker jag den krånglar. Och så är det skönt att kunna logga ut utan att avbryta stora nerladdningar (inte direkt ett problem sedan Fast User Switching kom iof)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Fetch.

Det är nåt med de flesta andra FTP'are som jag inte gillar... vet inte riktigt vad det är. Det känns som dom är sådär onödigt tunga på nåt vis. Fetch är i alla fall helt o-tungt om än lite omodernt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Fetch jag med. Har så gjort sedan 96, då jag skaffade min första dator, en Performa 6200. MW hade då en artikel om FTP. Fetch var ett av två program som rekomenderades. Vad det andra var minns jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder terminalens. Jättebra om man vill ha det igång i bakgrunden. (Den tar i särklass minst kraft från datorn när den kör, dessutom kraschar den aldrig och har alla funktioner man behöver.)

Enda nackdelen är att det inte är fönsterbaserat, utan kommando-rads-baserat...

 

Man öppnar det genom att gå in i terminalen och skriva "ftp".

 

/lage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men är inte terminalen lite överkurs...

Måste man inte skriva alla sökvägar och sånt då?

Ska testa, men tror att jag vill ha ett grafiskt program där det bara är att dra & släppa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men är inte terminalen lite överkurs...

Måste man inte skriva alla sökvägar och sånt då?

Ska testa, men tror att jag vill ha ett grafiskt program där det bara är att dra & släppa...

Jo, har du aldrig använt Unix-datorer med kommando-rad eller DOS tycker jag du ska låta bli, om du inte är oerhört intresserad av att lära dig det.

Det är extra krånligt och är nog inte värt att lägga ner den tid det tar på det om du inte tänker använda kunskapen till något annat också.

 

/lage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...