Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa Iphone i USA utan ab.?


nicklas_718

Rekommendera Poster

Hej!

Såg att man sänkt priset på Iphone till 399 dollar. Bra pris!

 

Ska till USA nästa vecka och undrar om jag kan gå in till en Apple-butik och köpa en Iphone för 399, dvs säga utan ngt abonnemang med AT&T?

 

Tacksam för svar!

 

MVH Nicklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ett svar på frågan kanske, men när iPhone kommer till Sverige kommer alla iPhones från USA bli smått värdelösa då dessa saknar en hel del anpassningar för bruk i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3000kr för en Iphone 8GB känns som ett bra pris, oavsett om jag bara kan använda den som Ipod. Detta med tanke på vad en Itouch kostar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan köpa den i usa för 399 plus moms (i usa skriver man inte ut moms på prislapparna som i europa). Abonnemanget skaffar man inte förän man ansluter den till itunes och det är lätt att gå förbi detta och använda den utan abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren!

Då är det bara att köpa en Iphone i USA och sedan aktivera den utan att ha abonnemang från AT &T och sedan använda den som en Ipod, med många funktioner....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren!

Då är det bara att köpa en Iphone i USA och sedan aktivera den utan att ha abonnemang från AT &T och sedan använda den som en Ipod, med många funktioner....

Nej, du kan inte "aktivera" den utan abonnemang. Du kan däremot "hacka" den på ett sätt som Apple försöker sätta stopp för. Frågan är hur länge du kan ha den hackad och ändå synka (säg) adressbok med Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker att apple borde sätta ett "utan abonnemang" pris också. Kanske typ 5000 kr för utan abonnemang?

 

Tror ni att det kommer bli så i sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren!

Då är det bara att köpa en Iphone i USA och sedan aktivera den utan att ha abonnemang från AT &T och sedan använda den som en Ipod, med många funktioner....

Du får det att låta så enkelt! Det ska till en del hack inan den funkar utan abonnemang, och det finns ingen agarranti för att du lyckas.

 

tycker att apple borde sätta ett "utan abonnemang" pris också. Kanske typ 5000 kr för utan abonnemang?

 

Tror ni att det kommer bli så i sverige?

Det är inte särskilt troligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är jag som missuppfattat hur "lätt" man kan aktivera Iphonen? Eller har jag missat ngt? Kan man inte "aktivera" alla iphones på de sätt som finns beskriva i forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är jag som missuppfattat hur "lätt" man kan aktivera Iphonen? Eller har jag missat ngt? Kan man inte "aktivera" alla iphones på de sätt som finns beskriva i forumet?

Jag har inte läst beskrivningarna på forumet, men jag skulle inte ge mig på det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men bara för att klargöra, visst kostar IPhonen 399dollar + skatt (ca10%) i USA UTAN abonnemang?

 

Stämmer bra, ska själv köpa en i USA om en vecka..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer bra, ska själv köpa en i USA om en vecka..

För din information: När du kommer tillbaka är du skyldig att deklarera den i tullen och betala cirka 5% i tull och sedan 25% moms på HELA köpebeloppet inkl tull.

 

Numera får man bara ta in köpta varor för SAMMANLAGT högst 1800kr från utanför EU.

Regeln om att man fritt får ta in varor man köpt för att använda på resan finns inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men bara för att klargöra, visst kostar IPhonen 399dollar + skatt (ca10%) i USA UTAN abonnemang?

 

 

Nej, iPhone finns endast att köpa som bunden till AT&T. Du måste använda iPhone unlock hack för att kunna använda maskinen överhuvudtaget. Men en upplåst iPhone går att använda med alla sim-kort. (right?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men frågan är om jag endast betalar 399dollar + skatt för mobilen, då jag inte tänker teckna ngt abonnemang?

Dvs jag går in i en Applestore, tar ner en Iphone från hyllan, går till kassan och betalar 399 + skatt, och går därifrån lycklig med en IPhone i handen. Tecknar inget abonnemang. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men frågan är om jag endast betalar 399dollar + skatt för mobilen, då jag inte tänker teckna ngt abonnemang?

Dvs jag går in i en Applestore, tar ner en Iphone från hyllan, går till kassan och betalar 399 + skatt, och går därifrån lycklig med en IPhone i handen. Tecknar inget abonnemang. :D

Ja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

AT&T har slutat sälja iPhone utan abbonemang i sina butiker i NYC kan jag bekräfta. AppleStore säljer fortfarande (tills vidare). Nervöst så här inför 1.1 uppdateringen som tydligen är mycket svårare att låsa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
AT&T har slutat sälja iPhone utan abbonemang i sina butiker i NYC kan jag bekräfta. AppleStore säljer fortfarande (tills vidare). Nervöst så här inför 1.1 uppdateringen som tydligen är mycket svårare att låsa upp.

 

Så alltså man kan köpa Iphone olåst på Applestore men inte i at&t affärer?

Men om man köper iphone i en at&t affär och täcknar ett avtal, bryts det då när man hackat den? eller är jag helt ute och cyklar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så alltså man kan köpa Iphone olåst på Applestore men inte i at&t affärer?

Men om man köper iphone i en at&t affär och täcknar ett avtal, bryts det då när man hackat den? eller är jag helt ute och cyklar...

 

Hur menar du bryts? Täcknar du ett avtal med at&t så gäller de avtalet så länge ni kommit överens, täcknar du ett abonnemang i 12månader gäller abonnemanget i 12 månader.

 

Ska du hacka en telefon så täckna INGET avtal utan försök köpa bara iPhonen, finns sånna på blocket, ebay, diverse hemsidor & om du själv åker till en AppleStore där du kan köpa utan att täckna abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...