Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook vägrar att ansluta till wifi trots bra signalstyrka.


PocketSized

Rekommendera Poster

Här i Oslo finns det många trådlösa nätverk som är öppna för allmänheten, och ett av dessa får jag in i lägenheten jag bor i för tillfället. Problemet är bara att Macbooken värgra att koppla upp sig mot det. Alla mina roomies datorer (PC och Mac) kopplar upp sig mot det utan problem och så gör även den jäkla PS3'an, men alltså inte MacBooken...

 

Det konstiga är att den kopplade faktiskt upp sig mot det första och andra dagen jag bodde här men har nu alltså lagt av helt och det irriterar mig något oerhört just nu. :superirriterad:

 

Signalstyrkan ligger på runt 40-45% enligt KisMac, så det borde inte vara det som är problemet. Jag har t.o.m provat att boota i Windows för att se om det hjälpte men det gjorde det inte.

 

Nätverket syns i listan för tillgänliga nätverk och är inte krypterat. Men när jag försökar att koppla upp mig på det händer det inte mycket följt av att meddelandet "det gick inte att koppla up sig mot..." kommer upp.

 

Nätverket ligger på kanal 6 om det spelar någon roll? Men jag misstänker att Airportkortet justerar det automatiskt?

 

Just nu snyltar jag på grannens trådlösa men det känns så onödigt att göra det när det finns alternativ. Det börjar dessutom bli jobbigt att hålla den lille utanför fönstret för att få en decent signal, även om den inte väger så mycket ;)

 

Any ideas? Det rör sig om en Blackbook C2D med 10.4.10 för övrigt.

 

Väldigt tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...