Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpt Macbook, hur stor sannolikhet att få Leopard?


Millow

Rekommendera Poster

Beställt en Macbook, jag fick indikationer från flera att jag skulle få Leopard om dert släpptes 90 dagar från att jag köpte datorn. Vilket vore lugnt iom att de ska släppa det i oktober (om inga förseningar inträffar :|)

 

Det var dock ingen som var helt säker men alla sa att det varit så vid alla tidigare släpp av mjukvara/OS från Apple?

 

Vad tror ni, kommer jag kunna få Leopard eller kommer jag få köpa det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klurigt, en kompis köpte nyss macbook, 1 vecka senare kom nya ilife, han ringde till dem och fick tilbaka lite pengar så han kunde köpa det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen inte, du får nog så snällt köpa en Leopard.

Var du glad för Tigern, då vet du att de värsta barnsjukdomarna är borta.

Nu föds en ovaccinerad Leopard och det tar ett halvår innan den står på stadiga ben har jag en känsla av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yepp, jag kommer vänta tills jag vet att alla mina program funkar felfritt till leo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yepp, jag kommer vänta tills jag vet att alla mina program funkar felfritt till leo

 

Ha,ha :tarskratt:

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte en chans att du får det gratis...90 dagar är relativt lång tid...vad jag hört så är det 1-2 veckor innan släpp som man kan eventuellt få det gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska du ha det skriftligt.... någon form av rabattkupong eller så men det har inte förekommit vad jag vet. Nä. Släpps Leopard mer än en vecka efter du fått datorn kan du nog glömma 10.5 gratis..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor chans? 0. Det ska vara om butiken du köpt det av vill ge det till dig, men Apple kommer du inte att få det av.

 

Om du köper av Apple Store (förväxlas inte med ett Apple Center) brukar du kunna få det om du fått datorn högst 14 dagar innan en ny version av Mac OS X kommit, mest för att annars är det så många som nyttjar sin ångerrätt och lämnar tillbaka datorn bara för att köpa på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställt en Macbook, jag fick indikationer från flera att jag skulle få Leopard om dert släpptes 90 dagar från att jag köpte datorn. Vilket vore lugnt iom att de ska släppa det i oktober (om inga förseningar inträffar :|)

 

Det var dock ingen som var helt säker men alla sa att det varit så vid alla tidigare släpp av mjukvara/OS från Apple?

 

Vad tror ni, kommer jag kunna få Leopard eller kommer jag få köpa det?

Från vilka har du fått den infon? Verkar högst osannolikt att Apple (ingen annan heller) skulle ge sådana garantier i 90 dagar. Tyvärr jag tror du vilseletts, om du inte har ett dokument från Apple som styrker detta. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga dokument, det sas först på Office Store, och då fråga jag även på Apple Store när jag ringde dom och de sa att det varit så tidigare men att ingen visste något om hur det blev med Leopard.

 

Kommer nog leva gött med Tigern ett tag i vilket fall, men hade ju vart skoj o få det gratis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt vad affärer gör är deras eget avgörande

 

Vid släppet av Tiger var köp 3 veckor före av dator för lång tid för att man skulle få den för portokostnaden (ca en hundring) från Apple utan det blev att köpa en ny licens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo Tigern är bra, kör den, ha ingen brådska med Leoparden, ha is i magen.

Själv står jag i köptankar och bryr mig inte så mycket om vilket operativ jag får, måste ändå köpa en fristående Leopard om jag vill ha operativet på fler Macar, vilket jag nu har.

 

Har du aldrig använt Mac har du fullt upp med att sätta dig in i hur Mac OS X fungerar, läs vår nybörjarspalt, läs Mac-skolan på MacWorlds huvudsida osv. Släpp alla jämförelser med hur det var på PC, detta är något nytt, applicera inte Windowstänkandet på Tigern för då får du problem.

 

Inget ont om PC osv, utan känn dig som du lämnar en båt du styrt och ska börja flyga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en kompis som köpte en iBook just före lanseringen av Tiger och när den väl kom, ca 30 dagar efteråt, så fick han en uppgraderingsskiva skickad på posten.

 

Sådant har ju inträffat tidigare MEN 90 dagar är en lång tid, 30 dagar låter rimligare. Hoppas du på Oktober.... och installera sedan Leoparden när den kommit upp i version 3 eller 4...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja, va hellre för pessimistisk är optimistisk, annars blir man besviken...räkna som sagt inte med mer än nån vecka innan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Talade lite med en kille på Apple som sade att ingenting hade sagts eller bestämt, men att det var helt möjligt. Isåfall skulle det ske efter släppet av Leopard, dvs att de som köpt MacBook inom en viss tid innan (30 dagar, två veckor - vem vet?) Skulle något sådant ske skulle man isåfall bli kontaktad per mail om uppgraderingen eller själv gå in på Apple Online Store.

 

Är man inte student kan det kanske vara värt att vänta, men med den kraftiga mjukvarurabatten som Apple ger studenter får man ju Leopard till ett helt överkomligt pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det skule vara något unikt med 90 dagar inom mjukvaruindustrin vet jag inte, jag har fått uppdateringar av både Adobe och ett antal av Microsoft (som ju t.ex. garanterar Office 2008 till alla som köper 2004 nu)

Sen tycker jag allas om säger att man ska vänta med Leopard är lite tråkiga, men det håller jag för mig själv :) ,okej, känner man att man inte behöver det som är nytt, vänta...men under det dryga året som jag haft min MacBook t.ex. så har ju uppdateringar och fixar kommit i en jämn ström, så att den senaste/sista versionen som kommer skulle vara något slags "kassaskåp" köper jag inte, det man ju kan säga med säkerhet är att utvecklingstakten för 10.4 offras till förmån för 10.5...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 dagar vågar jag sätta vitala delar på.

 

Annars kommer många f.d. nöjda konsumenter helt plötsligt bli mycket missnöjda och utnyttja sin lagstadgade rätt att returnera varan med full återbetalning. (Jag behövde inte ens betala frakten.. :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...