Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Se bilder i iPhoto


Renée

Rekommendera Poster

Jag måste rensa min lilla kub och jag håller på att lägga över de äldre delarna av mitt digitala bildarkiv på min backup-HD samt backup-servrar på nätet (t.ex. på min iDisk) - för att ha bilderna sparade på två ställen för säkerhets skull. Därefter ska jag kasta mina dubbelt uppbackade bilder från kuben-HDn. Min fråga är: kommer jag kunna se thumbnails på de raderade bilderna trots att själva bilderna raderats? (Förstår ni vad jag menar? :huh: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. iPhoto tillverkar "tittisar" av hyfsad storlek (thumbnails är egentligen inget bra namn på dessa). Dom ligger inne i iPhoto's bibliotek. Om man sen slänger eller flyttar originalen som är utanför iPhoto's bibliotek så förändras ingentin inne i iPhoto. Man kan t.ex. dra över iPhotos bibliotek till en annan dator [med iPhoto installerat] och titta på bilderna - trots att denna dator aldrig varit i närheten av originalen.

 

[Allt detta gäller om man importerat referens [länkat]. Har man importerat kopior till iPhoto så ligger inte bara "tittisarna" inne i biblioteket, utan även exakta kopior av originalen. Men då är ju frågan överflödig.]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...