Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

kan inte ändra info på låtar


banana

Rekommendera Poster

jag importerade all min musik med min ipod via "ipoddisk" och det funkade bra att dra över låtarna och lyssna på dom,

 

men dessväre kan jag inte ändra något info på de låtar jag har lagt till från ipoden.

jag tänkte att det kanske kunde vara nåt med ID3-taggarna så jag försökte konvertera dom.. men då kommer det bara upp en ruta som säger:

"Kunde inte konvertera ID3-taggar för alla de valda spåren. De kanske är skrivskyddade eller fel typ."

 

det funkar heller inte att konvertera de till AAC då ett liknande meddelande kommer upp.

 

någon som vet hur man kan göra för att "låsa upp" dom?

skulle vara tacksam om hjälp finns!

 

//mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag importerade all min musik med min ipod via "ipoddisk" och det funkade bra att dra över låtarna och lyssna på dom,

 

men dessväre kan jag inte ändra något info på de låtar jag har lagt till från ipoden.

jag tänkte att det kanske kunde vara nåt med ID3-taggarna så jag försökte konvertera dom.. men då kommer det bara upp en ruta som säger:

"Kunde inte konvertera ID3-taggar för alla de valda spåren. De kanske är skrivskyddade eller fel typ."

 

det funkar heller inte att konvertera de till AAC då ett liknande meddelande kommer upp.

 

någon som vet hur man kan göra för att "låsa upp" dom?

skulle vara tacksam om hjälp finns!

 

//mattias

 

Så här kanske det går: :detvarintejag:

 

 

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nee jag försökte det också.

den rutan är likosm låst så att man inte kan ändra där heller.

 

jag prövade även att markera flera låtar och sedan <visa info> och där kan jag ändra namn på låtarna men när man sedan klickar <ok> så händer inget i namnet utan det återställs till vad det hette förut..

 

finns det inget program som man kan ta bort skrivskyddet på??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att ha kollat så noga gissar jag att det beror på att filen blivit skrivskyddad på vägen i samband med kopieringen. Sök upp filen med Finder och kolla om den är skrivskyddad. Om den är det bör du kunna ta bort skrivskyddet med Finder och sen ändra info i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...